۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردین و درصد هر یک از درس‌هاتون چند بوده؟

رتبه ۱۹ کل – تغذیه ۵۷٪ – فیزیولوژی ۶۳٪ – بیوشیمی – ۶۸٪ – زبان ۷۵٪

۲- از کی شروع به درس خواندن کردین؟

بنده بعد از اتمام دوره کارشناسی سرباز شدم بنابراین فرصت زیادی برای مطالعه نداشتم ولی چون پر از انگیزه بودم از مهرماه شروع به مطالعه ی تغذیه و زبان کردم؛ لابلای انجام کارهای سربازیم مثلا وقتی در حال پست دادن یا شیفت دادن بودم (با پوتین و لباس سربازی) واژگان زبان رو میخوندم. معمولا سعی میکردم شیفت های سربازیم رو شب بچینم تا بتونم از تایم خالی ای که شب در اختیارم قرار میداد استفاده کنم چون شبا کارای کمتری واسه انجام دادن بود و میشد کمی درس خوند. کم خوابی واسم سخت بود ، همیشه سخته ولی اگه انگیزه و سخت کوشی داشته باشی و هدفمند باشی باید از پس شرایط بربیای هرچقدر هم که میخواد سخت باشه … اگه میخوای موفق بشی باید آدم انعطاف پذیری باشی و بتونی خودتو با شرایط سازگار‌ کنی.

۳- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت درس میخوندین؟

من از مهر با حدودا ۲ ساعت مطالعه در روز شروع کردم ۸۰ درصد تایمم رو تغذیه پر‌میکرد و بقیه رو واژگان زبان میخوندم در ماه های بعد بیوشیمی و فیزیولوژی رو هم اضافه کردم بطوری که روزی یک ونیم ساعت تغذیه و ۱ ساعت فیزیولوژی یا بیوشیمی میخوندم و زبان رو هم درکنار این ها و هر وقت که انرژی داشتم در حد نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه میخوندم.
این روند تا پایان دوره ی سربازی به همین منوال بود تا اینکه اول خرداد و حدود ۸۵ روز به کنکور سربازیم تمام شد و به جای استراحت و خستگی در کردن و با تمام انرژی و انگیزه میزان مطالعمو بالابردم تا بطور میانگین به روزی ۷ تا ۸ ساعت رسوندمش و تا زمان کنکور همین مقدار بود البته گاهی میزان مطالعم بالاتر میرفت گاهی هم یکی دو روز اصلا نمیخوندم چون واقعا از یه جایی به بعد ذهن خسته میشه.

۴- کلاس خاصی رفتین؟ اگه رفتین به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودن؟

 خیر؛ امکانش میسر نبود سربازی خودش کلاسِ زندگیه 😀

۵- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودین؟

بله، ۵ آزمون آخرِ آزمون های آزمایشی‌گام کنکور رو شرکت کردم. واقعا فوق العاده بود، نظم برگزاری آزمون واقعا عالی بود پاسخنامه تشریحی و کامل آزمون ها و همینطور کار در منزل که بعد از هر آزمون روی سایت قرار میگرفت مجموعه بی نقصی رو پدید آورده بود.
رتبه ام اوایل از بین ۸۰ نفر ۶۷ بود اما به مرور بهتر شد تا اینکه آخرین آزمون به رتبه ی ۵ رسیدم.

۶- برای هر درس چه جزوه یا کتابایی خوندین؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

برای هر سه درس تغذیه بیوشیمی و فیزیولوژی جزوه های گام کنکور دکتر محسن محمدی رو خوندم، بدون شک بهترین رفرنس برای ارشد هست.
دستشون درد نکنه

۷- چه کسایی در موفقیتتون موثر بودن؟

پدر و مادر عزیزم. چون تو تمام این مسیر سخت همیشه مشوقم بودن و بهم انرژی میدادن. دستشونو میبوسم.

۸- از کی شروع به تست زدن کردید؟

بعد از هر‌ مبحثی که میخوندم تستشو میزدم

۹- آیا مشاور یا کسی رو داشتین که براتون برنامه ریزی کنه؟

از مشاوره های عالی جناب‌ آقای حسین باوی بهبهانی‌استفاده میکردم واسم چراغ راه بود.

۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخوان کنکور بدن چی هست؟

آدمها و شرایط ممکنه شما رو تحقیر کنند ممکنه سخت ترین شرایط زندگیتون واستون پیش بیاد طوریکه حس‌ کنی دیگه نمیتونی روی پاهات بایستی فکر میکنی خشک شدی اما این ابتدای جوانه زدن شماست. تحت هیچ عنوان از جنگیدن در راه اهدافتون دست نکشید.