۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

دروود، شبتون خوش، خیلی خیلی ممنونم

من سال ۹۹ از دانشگاه علوم پزشکی کرمان فارغ التحصیل شدم.

درصدها: تغذیه:  ۷۱ - بیوشیمی: ۶۰ - فیزیولوژی: ۵۵.۵ - زبان: ۶۴

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

من در واقع چون سال ۹۹ هم کنکور دادم، میشه گفت از همون سال تحصیلی شروع کرده بودم؛ اما خب واقعا از لحاظ وقت و شیوه درس خوندن مسیرم خوب پیش نرفت و بیشتر درگیر اتمام تحصیلم شدم و در نهایت نتیجه ای در کنکور نگرفتم؛  اما خوندن اصلی من مربوط میشه به بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته ۹۹ که قبول نشدم، تقریبا از اول آبان با روزی ۴ ساعت ( ۲ ساعت تغذیه و ۱ ساعت فیزیولوژی و ۱ ساعت بیوشیمی ) شروع کردم و این روند مداوم بود، یعنی به جرأت میتونم بگم تا تاریخ کنکور هیچ وقفه ای در درس خوندنم نبود و به نظرم این مهمترین موضوع است، این ۴ ساعت هم به تدریج اضافه شد تا عید که رسید به ۷ ساعت و  تدریجا افزایش یافت و در نهایت ماه آخر روزی ۱۰ یا حتی ۱۱ ساعت و هر چه در توانم بود می خوندم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من برای تعذیه از گام به گام و گام آخر موسسه گام کنکور استفاده میکردم که بسیار عالی و منظم بودند و تست هم IQB و تست های کتاب گام به گام؛ اما به طور کل برای هیچ درسی کلاس نرفتم چون به نظرم برای من کتاب ها کافی بود و موضوع تسلط بود که نیاز به تکرار داشت نه کلاس

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیوشیمی کتاب دکتر احسانی در کنار گام آخر رو مطالعه می کردم و کتاب تست جعفرنژاد رو داشتم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای فیزیولوژی از کتاب ضروریات فیزیولوژی آقای قاسمی در کنار خلاصه گایتون استفاده میکردم و به شدت هم گام آخر رو میخوندم، به نظرم واقعا کمک کننده بود. بعد از خواندن هر فصل، گام آخر برای مرور همیشه کفایت می کرد.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من زبان زیاد مشکلی نداشتم و فقط تست های کنکور رو میزدم، سعی میکردم یک روز در میان یکی از سری تست های کنکور رو بزنم، البته کمی کم کاری کردم و نتیجه می تونست بهتر باشه.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله من آزمون های موسسه گام کنکور رو شرکت می کردم و برنامه ریزیم هم دقیقا بر اساس برنامه موسسه بود.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

به هر حال فشار یک سال قبول نشدن همیشه توهم ناتوانی مستمر رو در آدم ایجاد می کنه، من نیاز داشتم به اینکه به خودم اعتماد کنم و واقعا هم این موضوع فقط به واسطه نتایج آزمون ها و انگیزه ای که اطرافیانم به من می دادند تامین می شد، برای من این مهم ترین نگرانی و چالش بود که در نهایت به من یاد داد اگر مسیر تلاشم درست باشه، نتیجه ام مطلوب خواهد بود

۹. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

قطعا فضای آرام و مناسبی که والدینم فراهم کردند و در کنارش روحیه ای که اون ها و هم چنین تعدای از دوستانم به من می دادند خیلی خیلی به من کمک کرد، به خصوص در مواردی که تاریخ کنکور جا به جا می شد. علاوه بر این ها شرایط مناسب درسی خیلی اهمیت داشت که جناب محمدی اون رو فراهم کردن، واقعا جای تشکر داره و خوشحالم از اینکه این یک سال، در کنار پشتیبانی  ایشون گذشت.

۱۰. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

من به نظرم دلیلی که تونستم نتیجه مناسبی بگیرم استمرارم در درس خوندن بود، نه باید بی خیال بود و نه بیش از حد رویایی، ملایم باید شروع کرد اما به موقع، و به آرومی تعداد ساعات مطالعه رو افزایش داد، ضمنا حتما باید برنامه ای باشه که شخص از دست یافتن به اهداف  کوتاه مدتش هم حس خوب رو بگیره و ترغیب شه به ادامه، برای من این برنامه آزمون های گام بود که بسیار کمکم کرد.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده