۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

ورودی ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هستم البته از ترم ۳ به صورت مهمان دانشگاه شهید بهشتی درس میخونم و شهریور فارغ التحصیل میشم.
تغذیه ۶۳% -  بیوشیمی ۶۶ % - فیزیولوژی ۵۴ % - زبان ۸۳%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

از هفته دوم مهر با کلاسای دکتر محمدی شروع کردم و قبل از اون هم مطالعه ای نداشتم. ساعت مطالعه متغیر بود واقعا هیچوقت زمانی برای مطالعه ام در نظر نمیگرفتم، برنامم به صورت هفتگی بود و طبق اون پیش میرفتم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

کلاسای دکتر محمدی رو شرکت کردم به همراه جزوه ایشون و هیچ کتاب دیگه ای نداشتم برای هر سه درس. نحوه مطالعه به این صورت بود که اول فیلم کلاس رو میدیدم به صورت آفلاین بعد همون روز یا نهایتا روز بعدش یه مرور سریع میکردم مبحث تدریس شده رو از جزوه. جاهایی که آقای دکتر بیشتر تاکید کرده بودن یا به نظر خودم مهم‌تر بودن با دقت بیشتری میخوندم و علامت میزدم بعد از اون چند روز بعد یه مرور دقیق‌تر میکردم هر مبحث رو تا مطلب توی ذهنم تثبیت بشه، در ادامه تست های کنکور اون بخش رو فقط از انتهای جزوه به صورت اینکه برام جنبه مرور و یادگیری داشته باشه میزدم و جاهایی که تو کنکور های گذشته تکرار بیشتری داشتن رو دوباره برای خودم علامت میزدم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

مثل تغذیه با تاکید بیشتر روی دست نویس هایی که استاد تو کلاس در اختیار ما گذاشتن. به نظر من واقعا توی درس بیوشیمی اون دست نویس ها به خصوص نمودار های بخش متابولسیم خیلی کمک کننده تر از متن هر جزوه ای هستند.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

مثل درس تغذیه با این تفاوت که برای زدن تستای کنکور بیشتر وقت میذاشتم و سعی میکردم از نظر مفهومی تست رو تحلیل کنم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

پایه زبان من متوسط بود برای همین کلاسی شرکت نکردم خودم از روی کتاب iqb مطالعه داشتم به این صورت که سوالات کنکور از سال ۸۶ رو شروع کردم به جواب دادن و هرجا کلمه نا آشنایی میدیدم برای خودم یاداشت میکردم البته تاکید دارم که سعی کنن کلمه ها رو به شکل اصطلاح و جمله ای که سوال کنکور بوده یاد بگیرن چون خیلی بهتر توی ذهن میمونه به این شکل بعد از هر آزمونم این مواردی که یاداشت کرده بودم مرور میکردم و بعد آزمون بعدی رو میزدم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

آزمونهای گام رو شرکت کردم و برنامه ریزیم هم طبق برنامه ۲ یا ۳ هفته ای آزمون ها بود و با آزمون ها جلو میرفتم. مشاور هم نداشتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

با توجه به اینکه دانشجو هستم چالش کارآموزی ها بود که وقت زیادی رو گرفت از من. چندین چالش شخصی هم داشتم اما نکته ای که مهمه اینه که این سختی ها و مشکلات توی یه مسیر که ۸ ماه طول میکشه طبیعیه و برای همه افراد پیش میاد مهم اینه که شما تسلیم نشین و ادامه بدین، قطعا افرادی موفق میشن که مشکلات و استرس های این مسیر رو به شکل بهتری کنترل کنن.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

بله علاوه به کار های دانشگاه و مطالعه برای کنکور من کارای مورد علاقه خودم هم انجام میدادم. برای مثال ورزش میکردم یا در طول این مدت با توجه به علاقه ای که به فوتبال دارم تمام بازی های تیم مورد علاقه ام رو هر ساعت و روزی که بود تماشا میکردم حتی من چند بار طی این مسیر مسافرت های کوتاه هم رفتم و اصلا برنامم به این شکل نبود که فقط درس بخونم.

۱۰. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

خانواده، دوستام و دکتر محمدی واقعا همه در طول این مسیر کنار من بودن و از همشون تشکر میکنم.

۱۱. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

تداوم داشتن و تسلیم نشدن مهم‌ترین نکته ست، اگر قصد موفقیت در این مسیر رو دارین واقعا باید تا آخرین لحظه تلاش کنین. یه زمانی پیش میاد که خسته میشین و به ادامه مسیر شک میکنین اون لحظه همون جایی که رتبه های برتر رو از سایر افراد جدا میکنه. افرادی که کنار میزنن این مانع رو و ادامه میدن ۱۰۰٪ موفق میشن. و مطلب دیگه اینکه هیچوقت برای شروع دیر نیست خود من تا دی ماه به هیچ عنوان مطالعه مناسبی نداشتم به شکلی که آزمون دی ماه رو که مرور تمام مطالب تدریس شده از مهر تا دی بود به علت آماده نبودن شرکت نکردم، اما بعد از اون تسلیم نشدم و ادامه دادم برای همین مهم‌ترین نکته به نظر من تسلیم نشدن تا خود روز کنکور میتونه باشه.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده