۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

من مهرماه سال ٩٩ از دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در رشته علوم تغذيه فارغ التحصيل شدم
تغذیه ٦١/١%  -  بیوشیمی ٦٧/٧%  -  فیزیولوژی ٦٧/٧%  -  زبان ٦٥/٨%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

حدودا از هفته اول مهرماه سال ١٤٠٠، يك هفته قبل از شروع كلاس های دكتر محمدی شروع به مطالعه كردم.

۳. برای درس تغذیه، بیوشیمی و فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من براي هرسه تا درس تغذيه، فيزيو و بيو از كلاس های دكتر محمدی و كتاب هاي گام به گام ايشون استفاده كردم، برای تست هم از تست های كنكور آخر هر فصل كتاب های گام به گام و تست های تاليفی خود دكتر محمدی در كتاب ميكروگام استفاده كردم و يك ماه اخر مونده به كنكور هم، كلاس تست و نكته ی دكتر محمدي رو شركت كردم.
نحوه ی مطالعه ام برای هر سه درس اينطوری بود كه اول كلاس ها رو آنلاين يا اگر وقتم كم بود، بصورت آفلاين با دور تند نگاه می كردم و قسمت های مهم كه اقاي دكتر می گفتن رو هايلايت می كردم و بعد جزوه ها رو با دقت می خوندم و در نهايت وقتي فصل رو تموم می كردم، تست هاش رو از آخر فصل می زدم و اشكالاتم رو با بچه ها يا خود اقای دكتر يا مشاوره ام حل می كردم.
من چون فارغ التحصيل شده بودم، هر سه درس رو هرروز تو برنامه م داشتم اما زمان تغذيه ٢ برابر فيزيو و بيو بود.

۴. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای زبان من از كتاب درس نامه جامع زبان ارشد علوم پزشكی دكتر لزگی و كتاب ٩٠+ اقاي هادی يوزی و براي تست از كتاب IQB زبان استفاده كردم و چون خودم كلا زبانم خوب بود، برای درس زبان كلاس نرفتم و خودم مطالعه كردم.

۵. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون های گام رو كامل شركت كردم و يك بار هم غيبت نداشتم، و براي درس خوندن با برنامه ريزي آزمون ها جلو رفتم.
بله مشاور هم داشتم.

۶. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

خب حقيقتا حجم منابع خيلي خيلي زياده و چون كنكور ما هم يك ماه جلو افتاد و وقت كمتری داشتيم و مجبور شديم بعضي از فصل هاي خيلي حجيم و سخت مثل اعصاب فيزيو و بيوشيمی مولكولی رو تو مدت زمان خيلي كمي بخونيم، فشار خيلي خيلي زياد بود و بعضي مواقع از شدت فشار و نگرانی كه بهم وارد می شد نميدونستم واقعا بايد چكار كنم، اما هميشه از خداوند كمك می خواستم كه بهم قدرت بده تا بتونم اين حجم و فشار زياد رو هندل كنم و دكتر محمدی هم پا به پای ما پيش ميومدن و سعی می كردن با جمع بندی نكات و شكل هاي دست نويس و وويس های مختلف تا جای ممكن كار رو براي ما راحت كنن. حجم كار اينقدر زياد بود (و من هم ميخواستم هيچ مبحثي رو حذف نكنم) كه بعد از عيد، بيشتر روزها تا روزی 12 الی 13 ساعت و نزديكای كنكور حتي بيشتر، درس می خوندم.

۷. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

نه من هرگونه كار و فعاليت جانبی رو كنار گذاشتم تا فقط روي درسم تمركز كنم.
و برنامه ريزي هم، همون طور كه گفتم با برنامه آزمون ها پيش ميرفتم و سعی می كردم تا قبل از هر آزمون، دروس مربوط به اون آزمون رو حداقل يكبار خونده باشم و اگر وقت می كردم و ميشد، قسمت های مهم رو تا يكی دوساعت قبل از آزمون، دوباره مرور می كردم.
زبان رو هم خوندن كتاب دكتر لزگی رو از تابستون حدودا مردادماه شروع كرده بودم و حدودا تا عيد كتاب رو تموم كردم.
٩٠+ رو هم از همون مهرماه، سعي می كردم هر شب يكی دوصفحه از لغات رو بخونم كه خب البته بعضي روزها نمی رسيدم زبان بخونم اما چون زبانم خوب بود خيلي نگران نبودم و كلا نرسيدم كتاب ٩٠+ رو هم كامل تموم كنم اما كسايی كه زبانشون خيلی قوی نيست به نظرم هرجور شده هرروز بايد زبان بخونن.

۸. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

پرودگار عزيزم و مادر و پدرم و خانواده ام كه فداكارانه ازم حمايت كردن و دكتر محمدی گرامي كه بسيار بيشتر از وظيفه و برادرانه برای كم كردن فشار اين مسير و پيشرفت ما تلاش می كردن و مشاورم خانم رنجبر و البته خودم، كه تصميم جدی گرفتم كه اينكار رو شروع كنم و تا تهش برم و با وجود سختي زياد، خسته می شدم، اما هرگز وسط راه جا نزدم.

۹. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

سعي كنن ديگه از همون اوايل مهرماه شروع به خوندن كنن و تاجايي كه ممكنه ديرتر نشه چون حجم مطالب اونقدر زياده كه اگر دير شروع كنن، فشار كار خيلي بيشتر ميشه.
و البته اگه خواستن وارد مسير كنكور بشن، بصورت جدی تصميم خودشون رو بگيرن و بدونن كه اين مسير، طولانی و پر از پستی و بلنديه و وسط راه مطمئناً نااميدی و خستگی و استرس سراغ آدم مياد اما نبايد جا بزنن چون شرايط برای همه يكسانه و همه دچار نااميدی و خستگی و استرس میشن اما اونی موفق ميشه كه با وجود همه ی اين خستگی ها و نااميدی ها، روحيه خودش رو حفظ كنه و تا ته مسير رو بره، و بدونن كه اينطوری مطمئناً جواب میگيرن.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده