۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

سال۱۴۰۱ و از دانشگاه علوم پزشکی گلستان فارغ التحصیل خواهم شد(در حال تحصیل هستم).
تغذیه 73% -  بیوشیمی 68% - فیزیولوژی 77% - زبان ۶۷.۵%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

من ساعت نمیگرفتم. روز ازمون گام برای ازمون بعدی که به مدت دو یا سه هفته بود برنامه ریزی می کردم و بر اساس حجمی که در روز خودم برنامه مینوشتم مطالعه میکردم. به طور تقریبی بگم روز های کارآموزی شاید ۴-۵ ساعت و اگر کاراموزی نداشتم حدود ۸ ساعت و اواخر بیشتر.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای تغذیه از کتاب و کلاس های استاد محمدی استفاده میکردم و برای تست از تست های موجود در انتهای هر فصل استفاده میکردم و همچنین از کتاب ما طراحان که سوالات تالیفی داشت هم برای هر فصل استفاده می کردم.
ابتدا فیلم های استاد محمدی برای مبحث اون ازمون رو به صورت آفلاین میدیدم و بعدش بلافاصله مبحث همون بخش که فیلمشو دیدم رو از کتاب میخوندم و تست های اون فصل رو وقتی اون مبحث ازمون رو برای بار دوم خوندم در هفته ای که جمعه اش ازمون داشتم میزدم و ترجیحا به نحوی برنامه میریختم که بتونم تغذیه رو سه بار برای هر ازمون بخونم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیوشیمی هم دقیقا به همین نحو ابتدا فیلم و سپس خوندن کتاب و از فیلم و کتاب استاد محمدی استفاده کردم. برای تست از IQB استفاده کردم که باز هفته اول مطالعه داشتم و در هفته دوم وقتی حس میکردم به تسلط رسیدم تست میزدم و تست ها رو تحلیل میکردم، تاکید من روی درس های بیوشیمی و فیزیولوژی این هست که دوستان سعی کنند این دروس را به صورت مفهومی بخونند تا بیشتر تو ذهنشون بمونه و از پس سوالات تحلیلی به راحتی بر بیان.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای فیزیولوژی هم به همین شکل از کلاس های استاد محمدی و کتاب ایشون و کتاب تست IQB استفاده میکردم. سبک مطالعاتی هم به شکل بیوشیمی و باز هم تاکید روی تست زدن و بررسی تست ها و فهمیدن موضوع دارم تا از پس بیشتر سوالات به راحتی بر بیاید. با کلاس های استاد محمدی و در کنارش خوندن کتاب و زدن تست های کنکور تغذیه و سایر رشته ها میشه به این تسلط رسید.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان از کتاب ۹۰ پلاس استفاده میکردم که کتاب لغت هست و بسیار خوب بود. هر روز حدود نیم ساعت مطالعه داشتم و اگر کارآموزی میرفتم کتاب رو با خودم میبردم و تو تایم های ازاد مطالعه میکردم که بسیار کمک کننده بود. برای تست هم از هر کتابی که سوالات کنکور رو داره میشه استفاده کرد. من از کتاب استاد مهاجرنیا استفاده میکردم و با زدن لغات و متن های کنکور میبینید که یک سری لغات همیشه تکرار میشه و تسلط بر اون لغات کارتون رو راحت میکنه. من یک دفترچه هم داشتم که لغاتی که در ریدینگ یا تست های لغت مشکل داشتم رو اونجا مینوشتم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله ازمون های گام کنکور رو شرکت میکردم و برنامه ریزی من مطابق ازمون ها بود. خیر مشاور نداشتم و خودم برنامه ریزی میکردم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

در سال کنکور کارآموزی داشتم و سعی میکردم زبان رو تو تایمای خالی کاراموزی بخونم و شب تا ساعت حدود ۳ شب مطالعه داشتم و صبح ۸ کاراموزی داشتم و جمعه ها تایم استراحت من بود، البته اگر فوتبال مورد علاقه من هم بود میدیدم و اگر پیش میومد با دوستانم هم بیرون میرفتم. همه این ها با برنامه ریزی درست قابل انجام هست.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

خیر من فقط کاراموزی میرفتم که در بالا توضیح دادم.

۱۰. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اصلی ترین شخص خودم که چون احساس میکردم نتونستم در رشته پزشکی قبول بشم و به هر دلیلی قبول نشدم احساس بدهی به خودم میکردم و دوس داشتم این موفقیت رو کسب کنم تا از خودم راضی باشم. همچنین پدر و مادرم که همیشه بسیار پشتم بودن و بسیار کمکم کردن و واقعا قدردان زحماتشون هستم و همچنین استاد محمدی عزیز و موسسه گام کنکور که با کتاب ها و کلاس های بسیار خوبشون راه رو برای ما هموار کردند.

۱۱. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

اولا اعتماد به نفس داشته باشن و بدونن هر کس چیزیو از ته قلب بخواد قطعا بهش میرسه. همیشه پیش خودشون بگن چرا من نه و بقیه که تونستن من هم قطعا میتونم و چیزی از کسی کم ندارم. بدونید که اگر باور داشته باشید قطعا بهش میرسید و همچنین برنامه ریزی داشته باشید هم برای درس و هم قطعا برای تفریح که لازمه و حتما حتما به برنامه ی خودتون پایبند باشید.
با ارزوی موفقیت برای دوستان عزیز

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده