۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

سلام عرض میکنم خدمت شما و همه ی داوطلبین محترم
من ورودی ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هستم و سال ۱۴۰۱ هم از دانشگاه فارغ التحصیل شدم.

تغذیه ۵۴% -  بیوشیمی ۷۵% - فیزیولوژی ۵۳% - زبان ۵۵%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

من از اوایل مهر شروع کردم و ساعت مطالعه ام حتی از یکی دو ساعت شروع شد و روزهای آخر که شرایط یکم امسال فشرده شد به ۱۰تا۱۲ ساعت هم رسید. بیشتر سعی میکردم تمرکزم روی کیفیت مطالعه و برنامه ریزیم باشه تا بحث کمیت.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من دانشجوی گام کنکور بودم و برای هر سه درس منابعم از کتاب های گام کنکور بود و کلاس های دکتر محمدی رو هم شرکت میکردم که خیلی خیلی زیاد به من کمک کردند. و به جرأت میتونم بگم مطالعه‌ی تغذیه بدون کلاس ها و جزوات گام کنکور برام سخت بود.
تغذیه رو سعی میکردم هر روز توی برنامه ام داشته باشم و طبق برنامه ی آزمون ها پیش می رفتم. برای بعضی مباحث هم خلاصه نویسی داشتم نه همه ی مباحث.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

درس بیوشیمی بالاترین درصد من در کنکور بود و واقعا این درصد بدون کلاس های گام و جزوات شاید رسیدن بهش برام سخت میشد بدون اغراق. بیوشیمی رو سعی می‌کردم یک روز درمیون بخونم ولی خب گاهی اوقات بیشتر هم میشد چون نسبتا بیشتر باید تکرار می‌شد. و سر جلسه ی کنکور پاسخ دادن به سوالاتش واقعا برام راحت بود.
درمورد این درس اصولا چرخه ها و بعضی موارد که نیاز به دسته بندی داشت مثل فصل آنزیم خلاصه نویسی میکردم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

درس فیزیولوژی به نسبت دروس دیگه بیشتر جنبه ی مفهومی دارن و به نظر من بیشتر از سه درس دیگه میشد تاثیر مثبت کلاس ها رو روی این درس دید. تدریس خوب آقای دکتر این فهم خوب رو برای من ایجاد میکرد. ممنونم ازشون.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان از هندبوک و فلش کارت های دکتر مهاجرنیا و کتاب تست آی کیو بی دکتر شاه رضا استفاده میکردم که مفید بود اما الان اگر برگردم فقط تمرکزم رو روی کتاب آی کیو بی و لغاتش میذارم. من سعی میکردم هر شب لغت بخونم و از اپلیکیشن Ankidroid استفاده میکردم که تو حفظ لغات خیلی بهم کمک کرد. تقریبا یک روز در میون هم یک متن میزدم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله به جز ۳ آزمون اول بقیه رو شرکت میکردم فقط برای ارزیابی خودم. طبق برنامه ی آزمون پیش میرفتم اما اگر مباحثی رو هم نمیرسیدم خودم جوری برنامه ریزی میکردم که برسم به مباحث.
خیر مشاور تحصیلی نداشتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

سال کنکور طبیعتا میتونه سال پر چالشی باشه و مدیریت این چالش ها خیلی مهمه. ولی به هر حال من فکر میکنم اگه از ابتدای مسیر هدف گذاری کنیم راحت تر با این چالش ها کنار میایم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

بله فعالیت جانبی هم داشتم به خصوص ماه های اول و به نظرم باید یک سری فعالیت های مورد علاقه‌ی هر فرد کنارش باشه تا این مسیر براش خسته کننده نشه. با یه برنامه ریزی مناسب هم میشه تفریح خوبی داشت و هم به فعالیت های جانبی رسیدگی کرد.

۱۰. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

در وهله ی اول خانواده نقش خیلی خیلی پررنگی در حمایت و کمک به من در این مسیر داشتند و دارند. و همینطور تیم گام کنکور به خصوص دکتر محمدی بزرگوار که تا لحظات پایانی و حتی در زمان انتخاب رشته هم کمکشون رو دریغ نکردند. واقعا در این مسیر خیلی به ایشون مدیون هستم. طبیعتا پشتکار و تلاش و هدفگذاری در مطالعه هم مهم ترین نکته هست برای رسیدن به مقصد نهایی.

۱۱. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

توصیه ی اصلیم بهشون اینه که قبل از شروع برای مطالعه حتما هدفشون رو مشخص کنند تا هیچ چالش و مشکل خارجی نتونه نا امیدشون کنه و تا انتهای مسیر پر قدرت ادامه بدن. همین طور تک بعدی نباشن و در مسیر علایقشون پیش برن.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده