۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

من ورودی مهر سال ۹۷ دانشگاه شهید بهشتی بودم؛ ترم اخر هستم و به زودی فارغ التحصیل میشوم.

تغذیه ۵۷% -  بیوشیمی ۷۵% - فیزیولوژی ۶۱%  - زبان ۹۴%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

همزمان با کلاس های گام شروع کردم یعنی از ۱۰مهر. اوایل از روزی میانگین ۴ الی ۵ ساعت شروع کردم وتا دی ماه به تقریبا ۸ الی ۱۰ ساعت رسوندم. ماه های اخر هم که تقریبا  میانگین ۱۲ ساعت مطالعه داشتم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

تنها منبع من دوجلد جزوه تغذیه دکتر محمدی و کلاس های ایشون بود. سر کلاس حضور داشتم و نکات مهمی که استاد تاکید داشتند را هایلایت میکردم و در طول هفته آن هارا مرور میکردم. نکته مهمی که بنظرم برای تغذیه وجود دارد تکرار و مرور های چند باره هست.
من هرروز در برنامه درس تغذیه را داشتم و هر مبحث را چندین بار مرور می کردم. البته که سئوال های تغذیه کنکور امسال حالت استاندارد همیشگی را نداشت و سبک سئوالات جدید بود ولی با این وجود از درصدم راضی هستم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

جزوه و کلاس دکتر محمدی؛ بصورت یک روز درمیان بیوشیمی دربرنامه داشتم و برای دوران جمع بندی شکل ها و چرخه های دست نویس دکتر محمدی بسیار به من کمک کرد.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

جزوه و کلاس دکتر محمدی؛ برای فیزیولوژی مفهومی خواندن و یاد گرفتن اهمیت دارد نه صرفا حفظ کردن مطالب. درس فیزیولوژی هم بصورت یک روز درمیان در برنامه خودم داشتم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان، چون از بچگی به مدت طولانی کلاس های زبان شرکت کرده بودم زبانم بد نبود ولی با این‌وجود زبان این کنکور با زبان عمومی تفاوت دارد و لغات و اصطلاحات خاص خودش را دارد.
من از پکیج کتاب دکتر مهاجر نیا استفاده کردم و تست های کنکور از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ را از این کتاب می زدم و لغاتی که برایم جدید بود را یادداشت میکردم و دوره میکردم.
برای قسمت ریدینگ، بنظرم تمرین و تکرار اهمیت دارد و من آخر‌شب ها رو به ریدینگ اختصاص داده بودم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله من ازمون های مرحله ای گام را از ابتدا شرکت میکردم و با بودجه بندی این ازمون ها برنامه ریزی میکردم و پیش میرفتم. خیلی جالبه که بگم در اخرین ازمون یعنی ازمون جامع، رتبه بنده ۶ شد که رتبه کنکورم هم همین شد. خیلی از آزمون ها راضی بودم و بنظرم از یکنواخت شدن روند درس خوندن جلوگیری میکنه و باعث میشد با انگیزه و برنامه برای آزمون ها درس بخونم.
خیر مشاور تحصیلی نداشتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

چالش اصلی برای من بنظرم این بود که نگران بودم که باتوجه به اینکه دو ترم از کارشناسیم مونده بود و دانشگاه ها به تازگی داشت حضوری میشد، وقت کافی برای درس خواندن داشته باشم و هم به کاراموزی ها برسم و برای معدلم تلاش کنم.
چالش بعدی من زمان عید نوروز بود که من میتونم بگم تقریبا ۲ هفته نتونستم درس بخونم و به شدت نگران بودم که عقب بیوفتم و نرسم جبران کنم که با بالابردن ساعت مطالعه بعد عید، خداروشکر تونستم جبران کنم. فکر میکنم با برنامه ریزی منسجم و منظم امکانش هست که فرد بر این چالش ها و موانع غلبه کند.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

همانطور که عرض کردم دانشجو بودم و کارآموزی میرفتم که البته با توجه به دوران پاندمی محدودتر از گذشته بود.
سعی میکردم روز هایی که کاراموزی داشتم و درس نمیخواندم رو در روزهای دیگر هفته جبران کنم.

۱۰. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

عوامل اصلی موفقیت من تلاش، پشتکار، برنامه‌ریزی منسجم و دکتر محمدی که بسیار متعهد و دلسوزانه تا انتهای این مسیر پرچالش درکنار ما بودند، هستند. و دوست دارم از خانواده ام بخصوص مادرم تشکر کنم که در این مسیر در کنارم بودند و تشویقم کردند.

۱۱. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

اینکه سعی کنند برنامه مشخصی داشته باشند و به آن وفادار باشند و بصورت متعادل مطالعه خود را حفظ کنند و از ارزش درس زبان غافل نشوند و زودتر شروع به تقویت آن کنند.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده