۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

سال ۱۴۰۲ از دانشگاه علوم پزشکی همدان فارغ التحصیل شدم. معدلم ۱۹.۱۱ بود. تغذیه ۷۹٪ فیزیولوژی ۸۲٪ بیوشیمی ۸۵٪ زبان ۷۹٪

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

همزمان با شروع کلاس‌های گام از مهر ماه مطالعه را شروع کردم، با وجود کارآموزی اوایل روزی ۶ ۷ ساعت مطالعه داشتم ولی تا بهمن به ۱۰ ساعت هم رسید، از اسفند تا زمان کنکور میانگین ۱۳ ساعت هم مطالعه داشتم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه از کتاب‌های گام و کلاس‌های دکتر محمدی استفاده می‌کردم کتاب تست خاصی برای تغذیه نداشتم و از تست‌های موجود در انتهای هر فصل استفاده می‌کردم. نحوه مطالعه من به این صورت بود که ابتدا فیلم‌های کلاس را به صورت آفلاین می‌دیدم و بلافاصله همون مبحث رو از روی کتاب می‌خوندم و در روزهای بعد دوباره همان مبحث را دوره می‌کردم و سپس به سراغ تست‌ها می‌رفتم، من زمان زیادی رو برای درس تغذیه اختصاص داده بودم و برای هر آزمون دو هفته‌ای حداقل ۳ الی ۴ بار مبحث رو دوره می‌کردم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس بیوشیمی نیز از کتاب‌ها و کلاس‌های دکتر محمدی استفاده می‌کردم کتاب تست من برای بیوشیمی آی کیوبی بود و چرخه‌های دست‌نویس دکتر محمدی برای فهم مطالب بیوشیمی واقعاً کمک‌کننده بود. نحوه مطالعه هم به این صورت بود که من بیوشیمی رو یک روز در میان در برنامه خودم داشتم مانند تغذیه بعد از دیدن فیلم‌ها مبحث رو می‌خوندم و بعد به سراغ تست‌ها می‌رفتم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس فیزیولوژی نیز مانند بیوشیمی از کلاس‌ها و کتاب‌های گام کنکور استفاده می‌کردم برای تست به سراغ آی کیوبی می‌رفتم. فیزیولوژی را یک روز در میون در برنامه مطالعه خودم داشتم بعد از دیدن فیلم‌ها مبحث رو مطالعه می‌کردم و بعد به سراغ تست‌ها می‌رفتم. نکته‌ای که در مطالعه فیزیولوژی اهمیت دارد مفهومی خواندن مبحث است نه صرفاً حفظ کردن.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من پایه زبانم متوسط بود و برای ارشد از پکیج دکتر مهاجرنیا استفاده کردم. برای لغت از هندبوک استفاده می‌کردم و حتی در زمان‌های کارآموزی مرور لغات رو در برنامه خودم داشتم. روشی که در درس زبان برای من خیلی کمک‌کننده بود زدن تمام تست‌های کنکور و یادداشت کردن لغات جدید در دفترچه بود، هر شب لغاتی را که یادداشت کرده بودم مرور می‌کردم و بعد به سراغ تست‌های جدید می‌رفتم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله من در آزمون‌های گام شرکت می‌کردم و به جز یک آزمون در تمام آزمون‌ها شرکت کردم و رتبه من در آزمون ارشد بسیار نزدیک به رتبم در آزمون‌های جمع‌بندی گام کنکور بود. برنامه‌ریزی من برای مطالعه بر اساس بودجه‌بندی آزمون‌های گام بود و تغذیه و زبان هر روز در برنامه داشتم فیزیولوژی و بیوشیمی رو یک روز در میون مطالعه می‌کردم.

خیر مشاور نداشتم

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های من برای خوندن ارشد کارآموزی‌ها بود به دلیل اینکه ما صبح تا ظهر بیمارستان بودیم و علاوه بر گرفتن تایم خستگی زیادی هم برای ما داشت، من سعی می‌کردم در زمان‌های آزاد کارآموزی مطالعه داشته باشم و و زمانی که به خانه میومدم بعد از یک ساعت استراحت مطالعه را شروع می‌کردم و اغلب تا ساعت ۲ شب مطالعه داشتم. یکی از چالش‌های سخت دیگه‌ای که برای من پیش اومد در در اولین ماه‌های شروع مطالعه من برای ارشد بود با این وجود می‌خواستم به بچه‌ها بگم که این مشکلات و چالش‌ها برای همه در طول این ۸ ماه اتفاق می‌افته و اون کسی موفقه که برنامه رو ترک نکنه.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

فقط مسئله کارآموزی بود و نحوه مدیریتمم به این صورت بود، روزهایی که به دلیل کارآموزی ساعت کمتری رو مطالعه می‌کردم سعی می‌کردم روزهای آزادم اون ساعت‌ها رو جبران کنم.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

سعی می‌کردم کمتر تحت تاثیر جو اطرافم و صحبت‌های دیگران قرار نگیرم به خاطر اینکه این صحبت‌ها از نظر روانی روحیه شما را بهم می‌ریزند، توصیه من برای دوستان این است که بر هدفشون تمرکز کنند و کمتر تحت تاثیر دیگران قرار بگیرند.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اول از همه از خانواده عزیزم بخصوص مادرم تشکر می‌کنم که محیط رو برای درس خوندن من فراهم کردند و همواره در طول این مسیر مشوق و همراه من بودند.

عامل مهم دیگر برای موفقیت من تلاش و پشتکار خودم، برنامه‌ریزی و تدریس فوق‌العاده دکتر محمدی بود که واقعاً در تمام این مسیر همراه ما بودند و خیلی بیشتر از وظیفه‌شون مباحثو برای ما توضیح می‌دادند و تا آخرین لحظه شب امتحان هم ویس‌های ایشون برای من بسیار کمک‌کننده بود.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

به خودشون و موسسه گام کنکور اعتماد کنند و باور داشته باشند اونها هم می‌تونن جزو رتبه‌های برتر سال بعد باشند. مهمترین نکته برای موفقیت در این مسیر پایبندی به برنامه است حتی اگر به یک آزمون هم نرسیدید نگران نباشید برای جبران اون مباحث وقت هست. حتماً وقتی کافی برای درس زبان اختصاص دهید به خاطر اینکه درصد زبان واقعاً تعیین کننده است.

با آرزوی موفقیت برای دوستان عزیز