۱.در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

فارغ التحصیل رشته علوم تغذیه از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال ۱۴۰۱ معدل ۱۵.۴۴ درصد‌هام: تغذیه ۷۶ بیوشیمی ۷۸ فیزیولوژی ۶۶ زبان ۶۸

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

من خیلی دیر شروع کردم و تقریبا از اواسط آذر ماه بود که تصمیم به کنکور دادن گرفتم و مطالعه کنکوری رو شروع کردم.

ساعت مطالعم خیلی منظم بود و اوایل ساعتی ۸ ساعت شروع شد و دو ماه آخر به ۱۰ ساعت تو روز رسید.

۳. برای درس تغذیه، بیوشیمی و فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

درس تغذیه رو از کتاب دکتر محمدی استفاده کردم، کلاس‌های آفلاین دکتر محمدی رو شرکت کردم و تست تغذیه هم فقط از تست‌های همون کتاب استفاده کردم. خودم خلاصه‌نویسی انجام می‌دادم از درس‌های مهم. برای درس‌های بیوشیمی و فیزیولوژی هم همین روند رو داشتم.

توی بیوشیمی خیلی مخصوص و فراوان خلاصه‌نویسی کردم و چرخه‌ها رو می‌کشیدم و تکرار می‌کردم، با اینکه خود دکتر تو کلاس‌ها خلاصه‌نویسی‌های بسیار عالی می‌ذاشتن اما من باهاشون ارتباط نمی‌گرفتم و خودم خلاصه‌نویسی رو انجام می‌دادم.

کلاس‌های دکتر بسیار عمیق بودن و خیلی خیلی برام تاثیر داشت و پیشنهاد ۱۰۰٪ من هست.

توی هر سه درس هم از ۵ ماژیک برای هایلایت استفاده می‌کردم مثلا رنگ زرد برای نکاتی که خودم حس می‌کردم مهمه، نارنجی نکاتی که دکتر تاکید می‌کردن، قرمز نکاتی که دکتر تاکید به کاندید بودنشون داشتن، بنفش داروها، آنزیم‌ها و موارد حفظی، آبی هم برای تست‌هایی که سوال ازشون مطرح شده بود توی آزمون‌ها یا کنکور و من بهشون دقت نکرده بودم توی متن کتاب.

۴. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

توی درس زبان من هر روز ۵۰۰ کلمه می‌خوندم و از اپلیکیشن مخصوص استفاده می‌کردم. من پایه زبانم بسیار قوی بود ولی با این حال یه سری لغات هست که خیلی توجه می‌شه و باید مرور بشه داعما تا از ذهن نره.

کلاس زبان جمع‌بندی خانم شاهرضا رو برای تنوع شرکت کردم اما اصلا برام کاربردی نبود و حس می‌کنم بیشتر برای کسایی پایه زبانشون خوب نیست مناسب است.

برای تست از IQB خانم شاهرضا استفاده کردم که بسیار عالی بود. با این حال از نظر خودم زبان کنکورم رو خراب کردم و اصلن از درصدش راضی نیستم، چون کنکور‌های سال‌های پیش که توی IQB تست می‌زدم میانگین درصد زبانم همیشه بالای ۹۰ بود ولی تو کنکور ۶۸ زدم.

توصیه من برای زبان اینه که از روز اول لغات رو هر روز مرور کنن و خیلی این درس رو جدی بگیرن. من اگه زبان رو مثلا ۸۰ میزدم رتبم زیر ۵ میومد. اصلا امتیاز این درس رو از دست ندن و نندازن برای آخر کار

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

من چون دیر شروع کردم آزمون‌ها رو با برنامه فشرده دنبال می‌کردم که برای آزمون‌های ۳ هفته‌ای ۲ هفته وقت هست (۲/۳ حالت عادی) و برای دو هفته‌ای‌ها یک هفته وقت داشتم (۱/۲ حالت عادی)

شرکت تو آزمون‌ها بسیار مهمه و درس خوندن رو منظم می‌کنه و خیلی از تست‌های مطرح شده تو آزمون‌ها نکات زیبا و جذابی ارائه می‌کنن و من شرکت تو آزمون‌ها رو خیلی تاکید می‌کنم.

برنامه‌ریزی درسیم هم به این شکل بود که صبح‌ها ۴ ساعت تغذیه می‌خوندم و عصرها یک روز در میون ۳ ساعت بیوشیمی و فیزیولوژی و آخر شب هم ۱ ساعت زبان.

مشاور تحصیلیم هم در درجه اول دکتر محمدی و نکاتی که سر کلاس برای خوندن می‌گفتن بعدش هم دوستام که سال پیش کنکور داده بودن که یکی دو بار اوایل تماس گرفتم و پرسیدم مسیر چطوره و چیکار کردن اونا، مشاور به شکلی که هفتگی بررسیم کنه و ازین مدلا باشه نداشتم

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

چالش زیاده! برای همه هم هست! هیچ آدمی بدون چالش نیست! اوضاع کشور سال پیش خیلی جالب نبود و آدم اخبار غمگین زیاد می‌شنید، اوضاع مالی افتضاح بود افتضاح تر شد

من خودم کار هم می‌کنم و مجبور شدم تو این مدت ۵ ماه از کارم دست بکشم که خیلی ضرر مالی برام داشت.

هر کی بخواد بشینه بگه از چالشا و بدبختیاش تمومی نداره ولی برای همه و هر کی در حد خودش چالش و مشکل هست و اصلا نباید دلیلی برای کم کاری باشه.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

من چند تا کار انجام میدم اما تو این مدت گفتم ۵ ماهه بشینم بخونم بره پی کارش و واسه همین فعالیت جانبیم صفر بود. گاهی وقتا که خسته می‌شدم یکم ترید می‌کردم و کلا آدم بیرون برو هم نیستم.

کل این ۵ ماه از خونه بیرونم نیومدم و مشکلی با این موضوع‌ها ندارم، اینستاگرام و بقیه شبکه‌ها هم حذف کردم و چیزی از دست ندادم و به نظرم واجبه این کار.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

احتمالا تست زبان بیشتر می‌زدم هنوزم برام عجیبه چرا زبان کنکور رو خراب کردم، کتاب‌های جمع‌بندی گام کنکور برای بیوشیمی و فیزیولوژی هم تهیه کردم که به نظرم هزینه اضافی بود چون اصلا به کارم نیومد.

یه کتاب تستم داشتین که فک کنم آزمون‌های سال پیش رو داشت که اونم به کارم نیومد. کلاس جمع‌بندی زبان هم شرکت نمی‌کردم چون برای شخص من اصلا کاربردی نداشت. بقیه چیزا رو با همین روال جلو می‌رفتم و از اول کلیت برنامم عالی بود.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

خب بخوام اسم ببرم دکتر محمدی قطعا یکی از این افراده. عزیزانی که ازم دور بودن ولی بازم هر جا یکم ذهنی کم میاوردم انرژی و تمرکز لازم رو برام برمی‌گردوندن. خانوادم خیلی خوب بودن و تشویق می‌کردن و ممنونم همیشه ازشون، ولی همه این‌ها شاید ۱۰٪ کار باشه، ۹۰٪ باقی مونده فقط خودم بودم و زحمت خودم

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

من خیلی دیر متوجه خفن بودن و پتانسیل رشته تغذیه شدم و تو طول دوره تحصیلیم خیلی درگیر کارای خودم بودم واسه همین مطالعه مناسبی نداشتم و تقریبن ترم ۶ بود که متوجه شدم چقدر رشتمون جالبه و بهش علاقه‌مند شدم و خیلی دیر شروع به تلاش تو رشتم کردم، واسه همین بیس اطلاعاتم نسبت به بقیه خیلی کم بود.

خوندن برای کنکور هم خیلی دیر شروع کردم و توی اول کار حتی نمیدونستم سندرم دامپینگ چی هست! (در این حد توی دانشگاه درجا زده بودم!)

اما نکته اینه که نشستم فک کردم که کار منطقی برای من اینه که ارشد رو شرکت کنم، واسه همین تمامی تمرکزم رو گذاشتم، کار داشتم! اوضاع روحیم خوب نبود! (مال کی خوبه؟) دغدغه شخصی و‌ کاری خیلی داشتم! و خیلی مشکل دیگه که بخوام بنویسم خیلی طول می‌کشه، اما بحث اینه که وقتی تصمیم گرفتم کنکور ارشد رو بدم و ۵ ماه وقت دارم همه اینا باید برن یه گوشه و تمامی تمرکز و انرژیمو صرف هدف ۵ ماهم کردم

برای همه دوستان پیشنهادم اینه که هدفشون رو بشناسن و بی بهونه براش بجنگن، اینکه زمین کج بود، هوا سرده، دلار گرونه، فلانی تو اینستا استوری گذاشت، فلانی تو توییتر توییت کرد، رفیقا آخر هفته دارن میرن ویلا خوش گذرونی، حالم گرفتس و… همه این‌ها بهونست و برای همه این شرایط هست و به نظرم همگی باید تمامی تمرکزشون رو بزارن برای هدفشون

کلاس‌های دکتر محمدی رو خیلی پیشنهاد می‌کنم، به حرفایی که دکتر میزنه خیلی توجه کنید و سعی کنید انجام بدین، ساعت مطالعه منظم داشته باشین و از موارد حاشیه ای دوری کنید ( نهایتن ۹ ماهه دیگه! ) با روحیه جنگنده و اول شدن تلاش کنید کسی نبوده که بی‌منت تلاش کرده باشه و موفق نشده باشه.