۱.در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

سال ۱۴۰۲(همین امسال) از دانشگاه علوم تحقیقات با معدل ۱۹/۳۴ فارغ‌التحصیل شدم. درصدهای من در کنکور به این صورت بود:

تغذیه ۷۵٪_ بیوشیمی ۷۸٪_ فیزیولوژی۵۴٪_ زبان ۶۴٪

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

شروع اصلی درس‌ها از مهر بود اما پارسال تابستون ۴ الی ۵ فصل از فصل‌هایی که دکتر محمدی برای تغذیه گفته بودن بخونیم رو خوندم و چون کرونا گرفتم نشد بیشتر بخونم، زبان هم می‌خوندم، تست‌های لغت کتاب IQB رو می‌زدم. ساعت مطالعه هم یکسان نبود بعضی روزها به ۸ یا ۹ ساعت هم می‌رسید بعضی روزها ۵ و ۶ ساعت و روزهای کارآموزی کمی کمتر بود.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

از کتاب‌های گام و کلاس‌های آفلاین دکتر محمدی استفاده می‌کردم چون با توجه به کارآموزی و وقت فشرده‌ای که داشتم حس کردم کلاس آفلاین برام مفیدتر هست و از نظر وقتی می‌تونم صرفه‌جویی کنم.

روش مطالعه‌ام هم اینجوری بود که فیلم کلاس رو می‌دیدم و بعد شروع می‌کردم به خوندن از جزوه و زدن تست‌ها، اگر وقت میشد بعد زدن تست، خلاصه‌برداری هم می‌کردم که دوباره از اون طریق هم مرور کرده باشم و خود خلاصه‌ها هم روزهای آخر قبل کنکور خیلی کمکم کردن‌.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

بیوشیمی هم مثل تغذیه بود با این تفاوت که دیگه خودم خلاصه نمی‌نوشتم و از خلاصه‌هایی که دکتر محمدی در اختیارمون می‌ذاشتن دوره می‌کردم و البته برای درس بیوشیمی قطعا زدن تست خیلی بیشتر بود و من بیشتر تست می‌زدم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

درس فیزیولوژی هم دقیقا مثل بیوشیمی، البته من گاهی برای فیزیولوژی وقت کم می‌آوردم و نمی‌تونستم همه‌ تست‌ها رو بزنم و  زمان آزمون مروری دی تقریبا تونستم تست‌ها رو جمع بکنم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان کلاس دکتر شاهرضا رو شرکت کردم و خودم هم از تابستون سال قبل لغات رو به یک حد خیلی خوبی رسونده بودم با خوندن کتاب IQB، لغاتی که بلد نبودم رو نوشته بودم و دوره می‌کردم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون شرکت می‌کردم. بر اساس برنامه آزمون‌ها پیش می‌رفتم ولی چون از آذر تا اسفند کارآموزی داشتم و تایمم خیلی‌ فشرده بود، به یک‌سری از مباحث نمی‌رسیدم و این رو می‌خوام خطاب به عزیزانی که کارآموزی دارن بگم: می‌دونم سخته و خستگی خیلی زیاده اما سعی کنین از هر تایم خالی‌ استفاده کنین، من موقع کارآموزی بیمارستان، صبح‌ها یک ساعت زودتر می‌رفتم که داخل کتابخونه بیمارستان درس بخونم، از تست‌های بعضی مباحث بیوشیمی با پاسخنامش عکس گرفته بودم و وقت‌های خالی از روی گوشی تست می‌زدم. خلاصه‌هام هم همراهم بودن و وقتی مریض‌های بخش رو می‌دیدیم و تموم میشد، از روی اون‌ها می‌خوندم.

خیر مشاور نداشتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

بنظرم موانع برای همه هست ولی آذر کارآموزی بیمارستان شروع شد، از نظر تایمی وقتم خیلی خیلی فشرده شده بود و خیلی هم خسته می‌شدم طوری که بعضی روزها بعد بیمارستان تا غروب خوابم می‌برد و بعدش سعی می‌کردم تا جایی که بشه بخونم.

البته زمان آزمون مروری بعد از برگشتن از بیمارستان سعی می‌کردم فقط یک ساعت یا ۴۵ دقیقه بخوابم که بتونم دوره بکنم و درس‌ها رو بخونم و خداروشکر تا حد زیادی از پسش براومدم.

دور روز قبل کنکور هم بخاطر استرس بدنم ضعیف شده بود و رفتم زیر سرم و نتونستم تا ساعت ۵ عصر چیزی بخونم اما با این‌حال اون چند ساعت تا شب رو خلاصه‌ها رو خوندم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

کار تغذیه‌ای نه ولی مشغول چاپ نوشته‌هام به صورت کتاب هم بودم، چون فایل‌ها از قبل تایپ شده بود از اون نظر مشکلی نداشتم اما برای اینکه بتونم جمع‌آوریشون کنم برای فایل چاپ، حدودا دو هفته روزی نیم ساعت وقت می‌ذاشتم که اون رو هم انجام بدم، گاهی هم آشناها رژیم می‌خواستن و براشون می‌نوشتم، یعنی میخوام بگم با برنامه‌ریزی میشه درس رو کنترل کرد.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

اگر برمی‌گشتم عقب سعی می‌کردم استرسم رو بیشتر کنترل کنم که انقد در طول سال اذیت نشم چون به شدت استرس داشتم، و خواهشی که دارم از بچه‌ها اینه که اصلاااااا نا‌امید نشن و ادامه بدن، من خودم گاهی ناامید میشدم و البته درس خوندن رو ادامه می‌دادم، اما اگر برگردم حتی ناامید هم نمیشم چون رتبه‌ آزمون‌ها واقعا ملاک قطعی برای رتبه‌ کنکور نیست و نتیجه نهایی که حاصل همه‌ این چندماه تلاش و ادامه دادن هست مهمه. اگر برگردم عقب این استمرار درس خوندن رو حتما ادامه میدم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اول از همه لطف خدا و دعای پدر و مادرم بود، از اساتید دانشگاهم که به من انگیزه میدادن که بتونم ادامه بدم ممنونم و تشکر ویژه می‌کنم از دکتر محمدی که با راهنمایی‌ها و تدریسشون واقعا مسیر رو برای ما هموارتر کردن.

از دوست عزیزم خانم ریحانه مرادعباسی (از دانشجوهای گام) هم تشکر می‌کنم که اتفاقا رتبه ۴۶ کشوری کنکور ۱۴۰۱ تغذیه بودن و مواقعی که استرس داشتم خیلی با من صحبت می‌کردن.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

توصیه‌ها رو بین صحبت‌هام گفتم اما بازم می‌خوام بگم که استمرار و برنامه داشته باشین، اگر مباحثی رو نرسیدین نترسین و فکر نکنین فقط خودتون به مباحث نرسیدین، تلاشتون رو بکنین ولی اینجوری نباشین که وای اگر به مبحثی نرسیدم دیگه تمومه و چیزی که خیلیییی مهمه خودتون رو کنترل کنید، روزهای آخر قبل کنکور باید از نظر روحی خودتون رو قوی کنین و با وجود خستگی ادامه بدین، ادامه دادنه که نتیجه رو به وجود میاره، دلسردی‌هایی که میاد سراغتون رو اصلا جدی نگیرین و به خاطر اون دلسردی، مطالعه‌تون رو قطع نکنین.

برای همه‌ی عزیزان آرزوی موفقیت دارم.