۱.در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

سال ۱۴۰۲ از دانشگاه علوم پزشکی کاشان فارغ التحصیل شدم.

معدلم ۱۸.۰۲ و درصدهام اینطوری بود: تغذیه ۶۷ بیوشیمی ۸۲ فیزیولوژی ۷۲زبان ۵۳

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

راستش دانشگاه ما برای گروه‌بندی‌های کارآموزی، از ما امتحان می‌گرفت و بر اساس اون رتبه بندیمون می‌کرد. به خاطر همین من خودم از تابستون شروع کردم به خوندن. ولی به طور دقیق برای کنکور ارشد، از هفته دوم مهر ماه شروع کردم و همزمان با کارآموزی‌ها، درس می‌خوندم و از ساعت مطالعه میانگین ۴ ساعت شروع کردم تا روزای آخر که بیشتر شد و رسید به ميانگين حدود ۱۱ ساعت.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه فقط از کتاب‌ها و کلاس‌های دکتر محمدی استفاده می‌کردم. نحوه مطالعم به این صورت بود که اول فیلم کلاس‌ها رو می‌دیدم، بعد خودم می‌خوندم، روز بعدش، همون مباحثی که خونده بودم رو خلاصه می‌کردم و تست می‌زدم و تا روز آزمون، همون خلاصه‌ها رو چندین بار می‌خوندم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیوشیمی هم فقط کلاس ها و کتاب‌های گام رو استفاده می‌کردم. نحوه مطالعم به این صورت بود که اول فیلم کلاس رو می‌دیدم و بعد اون مبحث رو مطالعه می‌کردم و خلاصه می‌کردم و تست می‌زدم. سعی می‌کردم همه مباحث رو به صورت چرخه یا شکل برای خودم در بیارم و خلاصه کنم اینطوری تا روز آزمون می‌رسیدم چند بار بخونم و با کشیدن چرخه‌ها، واقعا روی مباحث مسلط می‌شدم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس فیزیولوژی هم فقط کتاب‌های گام استفاده کردم. ابتدا فیلم‌ها رو می‌دیدم و بعدش می‌خوندم و تست می‌زدم برای فیزیولوژی هم واقعا نمیشد خلاصه کرد، به جز فصل عصب که خلاصه‌هام روزای آخر خیلی کمک کرد.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

زبان سخت‌ترین درس برای من بود و خیلی از اول باهاش چالش داشتم. اول سعی کردم خودم بخونم و از لغات مختلف و کتاب‌ها استفاده کنم ولی خب من خیلی ضعیف بودم و نمی‌تونستم اونطوری درصدهای بالایی توی آزمون‌ها بزنم. این شد که از اسفند ماه، توی همایش دکتر شاه‌رضا شرکت کردم و با کلاس‌های ایشون پیش رفتم و تونستم بالاترین درصد زبانم روی توی همه آزمونها، توی کنکورم بزنم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون‌های گام شرکت می‌کردم. مشاور نداشتم و برنامه‌ریزی هم اینطور بود که می‌خوندم خودم توی اون بازه‌ایی که آزمون داشتیم و دو روز قبلش همون مباحث رو بازم مرور می‌کردم از روی خلاصه‌هام.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

سال کنکور برای من خیلی سال قشنگی بود و به طبع خیلی چالش‌ها داشت، سخت بود که درس بخونی و بتونی به همه کارات هم کنارش برسی، مخصوصا روزای آخر که واقعا دیگه کشش درس خوندن نبود و باید برای به نتیجه رسیدن، تلاش می‌کردی.

من خودم اواخر بهمن ماه، با یه مشکلی مواجه شدم که به مدت چند هفته روحیه منو برای درس خوندن خیلی خراب کرد. به نظرم هر آدمی قطعا در این مسیر با یه سری مشکلات رو به رو میشه، و چقدر خوبه که بتونه اونا رو مدیریت کنه و با فکر به نتیجه کار سختی‌ها رو تحمل کنه، هرچند سخته و حضور یه سری آدما میتونه این مشکلات رو هموار کنه.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

علاوه بر کارآموزی، فعالیت جانبی هم داشتم کنار درس، به خصوص تا بهمن ماه. به نظرم با برنامه‌ریزی و سحرخیزی، همیشه میشه از کمترین زمان،‌ بیشترین بهره رو برد.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

اگه برمی‌گشتم به قبل، قطعا همین مسیر رو میومدم ولی خب سعی می‌کردم بیشتر برای زبان وقت بذارم و لغت‌های بیشتری رو بخونم و زودتر کلاس‌های دکتر شاه‌رضا رو ثبت نام کنم ولی بقیه این مسیر رو قطعا همینطوری طی می‌کردم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

قطعا انتخاب خوبم تو استفاده از کلاس‌های گام، که واقعا عالی بود. خانواده‌ام که توی این مسیر همه شرایطو برای موفقیت من فراهم کردن و دوست عزیزم که توی این مسیر واقعا کمکم کرد و هر جا کم میوردم، بهم انگیزه میداد و خب تلاش‌های خودم.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

به بچه‌ها پیشنهاد می‌کنم که تا جایی که میتونن درسهاشون رو خلاصه کنن، به خصوص تغذیه و بیوشیمی. این خلاصه‌ها روزای آخر خیلی کمک می‌کنن تا سریع جمع‌بندی کنن. خوب درس بخونین، سختی‌ها گذرا هستن و درنهایت چیزی که میمونه، نتیجه شیرینی هست که واقعا به دل میشینه.