۱.در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

از دانشگاه آزاد واحد مرند، بهمن سال ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شدم، معدلم ۱۷.۷۶ و درصدهای کنکورم به ترتیب تغذیه ۶۴٪ بیوشیمی ۶۵٪ فیزیولوژی ۵۳٪ و زبان ۷۷.۵ ٪

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

از اواسط تابستون ۱۴۰۱ یواش یواش استارت کنکور رو زدم و تابستون رو بیشتر زبان کار کردم و به حد قابل قبولی رسوندم. به طور متوسط ساعت مطالعاتیم تو تابستون ۳ ساعت، پاییز ۵ ساعت البته دی و بهمن کمی افت کردم ولی سعی کردم حداقل روزی ۴ ساعت باشه، اسفند به ۷ ۸ ساعت رسوندم و فروردین و اردیبهشت مخصوصا یکماه آخر روزی ۱۰ ساعت هم مطالعه داشتم. ولی در کل چیزی که بنظرم مهمتره از ساعت مطالعاتیه پیوستگی و کیفیت مطالعه است.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه و بیوشیمی و فیزیولوژی از کتاب و کلاس‌های گام صرفا استفاده کردم.

نحوه مطالعه‌ام تو تغذیه به این صورت بود که اول فیلم کلاس هارو می دیدم و کتاب رو کامل می‌خوندم. بار بعدی که می‌خواستم بخونم برای درس‌های مهمتر که خود استاد تاکید داشت خلاصه نویسی می‌کردم و بارهای بعدی از خلاصه‌ها می‌خوندم.

بعضی درس‌ها رو هم خود استاد خلاصه می‌فرستادن و فقط اونا رو می‌خوندم. ماه آخر بیشترین زمانم رو به تغذیه اختصاص دادم. می‌تونم بگم برای این درس بنظر من خوندن خیلی بهتر از تست زدنه.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برا بیوشیمی هم تقریبا به همین صورت با این تفاوت که خودم هیچ خلاصه‌ای نمی‌نوشتم چون خود استاد خلاصه‌هایی که می‌دادن عالی بود.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

فیزیولوژی رو علی‌رغم اینکه نقطه قوت من بود (درصدام حدود ۷۰ ۸۰ بود) علاقه‌مند هم بودم و همیشه تایم‌های مفیدتری رو غیر از ماه آخر براش می‌ذاشتم تو کنکور به درصد مطلوبم نرسیدم و پایین‌ترین درصدی که تجربه کردم ماله همین کنکور بود. علتش هم این بود که ماه اخر کمترین ساعت مطالعاتیم برای فیزیولوژی بود و از فیزیولوژیم میزدم برای تغذیه و عقب‌افتادگی‌هام. زمانی که خیلی نتیجه می‌گرفتم تو فیزیولوژی نحوه مطالعم اینجوری بود که بیشترین انرژیم برا فهم بود بخصوص این اتفاق زمان کلاس‌ها می‌افتاد. کلاس‌ها رو چند بار می‌دیدم بعدش بر حسب زمان از خود کتاب می‌خوندم و مرور می‌کردم و حداقل سعی می‌کردم یکبار هم شده تمام مطالب کتاب رو خونده باشم.

برای هیچ‌کدوم از این سه تا درس من کتاب تستی نداشتم و تست‌های خود کتاب رو می‌زدم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

زبانم متوسط بود و بعلت اهمیتش(زبان قوی تو کنکور وزرات بهداشت قشنگ یه سر‌و‌گردن شما رو از بقیه جدا می‌کنه) متنوع‌تر و مرتب‌تر از بقیه درس‌ها کار می‌کردم، اوایل که از تابستون شروع کردم لغات کتاب ۹۰ پلاس رو تموم کردم و برای ریدینگ هم کتاب لزگی رو می‌خوندم و اون رو هم تقریبا تموم کردم.

کلاس‌های زبان استاد شاهرضا رو هم ثبت نام کردم ولی هیچ‌وقت فرصت نکردم برم سر کلاس و با کلاساش جلو برم و فقط کتاب لغاتشو می‌خوندم. ماه آخر فقط کنکور‌های اخیر رو بصورت زمان‌دار می‌زدم و رفع اشکال می‌کردم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون‌ها ملاک برنامه‌ریزی من بود و سعی می‌کردم به مباحث آزمون خودمو برسونم. غیر از دو سه تا به همه آزمون‌ها خودمو رسوندم و با آمادگی امتحان می‌دادم .

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

در سال کنکور خیلی چالش داشتم و بنظرم همین چالش‌ها شیرینش میکرد. مهمترین چالش من کمبود زمان بود ولی باز بخاطر بعضی مسائل بعضی آخر هفته مجبور می‌شدم برگردم تهران و رفت و آمد اذیتم می‌کرد اما اولویتم همیشه درسم بود. چالش بزرگ دیگم این بود که تو تبریز خونه گرفته بودم و تنها زندگی می‌کردم و سختی های زندگی تک نفره هم بود، تا بهمن وضعیتم به این صورت بود و بعدش دیگه برگشتم و از اسفند تا روز کنکور پیوسته خوندم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

کارآموزی‌ها خیلی وقت می‌گرفت و سعی کردم سال کنکور فعالیتی غیر از درس نداشته باشم.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

اشتباهی که من کردم بعلت یه سری مسائل مجبور شدم ۷ ترمه تموم کنم و زمانی که داشتم برا کنکور کم بود و چون یکبار فقط میتونستم کنکور بدم فشار زیادی بهم اومد که باعث می‌شد میگرنم زود به زود عود کنه. اگر تجربه الانم رو داشتم با برنامه ریزی بهتری وارد ماراتن کنکور می‌شدم و با آرامش پیش میرفتم. سر جلسه خیلی از تست‌ها رو به سادگی و به خاطر فشار زیاد از دست دادم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

قطعا اول از همه خانواده که خیلی باهام راه اومدن و امکانات زیادی برام تهیه کردن و ممنونم ازشون دوم دکتر محمدی و تیم خوبشون که اصلی‌ترین دلیل موفقیت بچه‌ها هستن بخاطر تدریس عالی و وجدان کاری بالاشون که تا اخر همراهی کردن. همچنین دوستای خوبی که زمانی که نیاز داشتم از تنش دور باشم با اونا وقت می‌گذروندم و بهم انرژی می‌دادن.

 مهمترین عامل موفقیت تو کنکور انگیزه و تلاش خود فرده.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

هوشمندانه و به صورت پیوسته بخونن(روزی نباشه که چیزی نخونی) ساعت مطالعه تعیین کننده درصد شماست به شرط اینکه با کیفیت باشه و با قدرت و انگیزه در عین حال با آرامش جلو برن.