۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردین و درصد هر یک از درس‌هاتون چند بوده؟

رتبه ۱۳ – تغذیه ۶۵٪ – بیوشیمی ۵۹٪ – فیزیولوژی ۳۰٪ – زبان ۸۵٪

۲- از کی شروع به درس خواندن کردین؟

من تقریبا از یکسال پیش شروع کردم به خوندن .

۳- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت درس میخوندین؟

من روزایی که کارآموزی داشتم خیلی کم در حد ۳ساعت بیشتر نمیتونستم بخونم ولی روزایی که کاراموزی نداشتم تا ۹ساعت هم مطالعه مفید داشتم . البته متاسفانه روزهایی هم بود که ساعت مطالعاتیم صفر بود که کم نیاوردم و دوباره ادامه دادم . و بیشترین ساعت مطالعاتیم برای تغذیه و کمترین برای فیزیولوژی بود و روزایی که کارآموزی داشتم فقط تغذیه میخوندم و زبان . روزایی که کاراموزی نداشتم تغذیه ۴ساعت . ۲/۵ساعت بیو ۱/۵ساعت فیزیو و یک ساعت زبان.

۴- کلاس خاصی رفتین؟ اگه رفتین به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودن؟

من راستش تنها کلاسی که شرکت کردم در ماه آخر کلاسای جمع بندی دکتر محمدی در موسسه گام اخر رو شرکت کردم .

۵- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودین؟

من در آزمون های دکتر خلیلی شرکت کردم و ازمون اخر موسسه گام . رتبم هم خیلی متغیر بود چون خیلی با آزمونا همراه نبودم

۶- برای هر درس چه جزوه یا کتابایی خوندین؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

من برای درس تغذیه جزوه های دکتر خلیلی که اگر برگردم بخوام دوباره بخونم قطعا جزوه های دکتر محمدی رو میخونم. برای بیوشیمی جزوه دکتر جعفرنژاد البته من وقت هایی که زمان داشتم مجبور بودم بعضی قسمتارو از لنینجر هم چک کنم و اخرا هم که با موسسه گام اشنا شدم چندین بخش رو از دوستم گرفتم و از جزوه موسسه گام خوندم . برای فیزیولوژی من اول جزوه دو جلدی دکتر قاسمی رو خوندم که دیدم زیاد برای من مناسب نیست به دلیل اینکه حجم مطلباش خیلی بود برای همین تقریبا از اواسط کار جزوه موسسه گام رو گرفتم که متاسفانه به دلیل اینکه زمان کمی داشتم و همیشه هم کمترین زمان مطالعاتیم برای فیزیولوژی بود فرصت نکردم درست جزوه رو بخونم و تستاشو بزنم . زبان هم من هرشب لغت جدید از منابع مختلف و تست های کنکورهای سال های قبل رو میزدم.
در مورد رفرنس هم به نظر من برای افراد مختلف فرق میکنه ولی یه صورت کلی با توجه به حجم زیاد رفرنس ها به نظرم خوندنشون وقت خیلی زیادی از ادم میگیره و فرصت کمتری برای تست زدن میمونه ولی خب اگر فرصت باشه میشه قسمت های خاصی رو از رفرنس چک کرد گاهی وقتا.

۷- چه کسایی در موفقیتتون موثر بودن؟

خب همیشه افراد زیادی تو موفقیت آدم سهمیم هستند که اول از همه پدرو مادرم و بعدش برای من کمک های دکتر محمدی و موسسه گام به خصوص در ماه اخر خیلی تاثیر گذار بود .

۸- از کی شروع به تست زدن کردید؟

من از همون ابتدا مطالعه شروع به تست زدن کردم.

۹- آیا مشاور یا کسی رو داشتین که براتون برنامه ریزی کنه؟

من زمان هایی که دچار سردرگمی میشدم با مشاور یا بچه های سال های قبل مشورت میکردم .

۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخوان کنکور بدن چی هست؟

به نظرم بهترین راه برای موفقیت در کنکور ارشد مرور زیاد برای تغذیه و تست زیاد برای بیوشیمی و فیزیولوژی هست و خوندن هر شب کلمات زبان .