۱. در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درس‌هاتون چقدر بوده است؟

به نام خدا، زهرا حاج هاشمی هستم رتبه 2 کل.

۲. از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

ورودی سال 98 ارشد بودم و ترم 5، اوایل مهرماه شروع به مطالعه کردم. از همون سال 98 فعالیت پژوهشی خودم را شروع کردم و خوشبختانه رزومه ی خوبی داشتم.

۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از رزومه گرفتید؟

20 مقاله، 14 طرح، کنگره و پوستر،  نمره ازمون MHLE و سهمیه استعداد درخشان هم داشتم که البته استفاده نکردم.

۴. امکانش هست در مورد نحوه مصاحبه امسال توضیحاتی رو ارائه بفرمایید.

مصاحبه ی امسال 6 ایستگاه داشت. ایستگاه اول معرفی و هدف. ایستگاه دوم توانمندی پژوهشی بود که درمورد متاآنالیز و آنالیزهای آماری و ثبت اختراع و.. سوال پرسیدند. ایستگاه سوم پایان نامه. ایستگاه چهارم سوالات علمی و مسئولیت پذیری و.. بود . ایستگاه پنجم پرزنتیشن و سوالات علمی. و ایستگاه آخر سرچ.

۵. به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

با توجه به اینکه به خاطر کرونا کار پایان نامه من عقب افتاد، متاسفانه مجبور بودم صبح تا ظهر را به کارای پایان نامه و ریوایز مقالات قبلی اختصاص بدم و فقط عصر و شب درس میخوندم.  از طرفی من قبلا واسه ی ارشد با سهمیه استعداد درخشان و بدون کنکور قبول شدم. به همین دلیل این اولین بارم بود که کنکور شرکت میکردم و مطالب خیلی فرار بودند. به همین دلیل سعی می کردم هر روز همه ی دروس را مطالعه کنم و قبل از شروع مطالعه، حتما مطالب روز قبل را مرور میکردم. اوایل ساعت مطالعم حدودا 5 ساعت بود که به تدریج به 8-7 ساعت رسید و بعد از عید بالای 10 ساعت درس میخوندم. سعی میکردم که برای درس تغذیه دو برابر فیزیولوژی و بیوشیمی وقت بذارم. زبان هم جز ثابت برنامم بود. استعداد تحصیلی را بعد از عید شروع کردم و وقت خیلی کمی بهش اختصاص دادم.

۶. کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

در طول سال هیچ کلاسی ثبت نام نکردم. چونکه اجرای پایان نامم ترم 5 شروع شد و به دلیل محدودیت وقت نمیتونستم خودمو به برنامه ی کلاس ها برسونم. ولی ماه آخر فیلم های کلاس نکته و تست دکتر محمدی را تهیه کردم و طبق برنامه ی خودم فیلم ها را نگاه میکردم. با توجه به اینکه این اولین بار بود که من کنکور شرکت میکردم و از نکات مهم اطلاع نداشتم، این کلاس تاثیر خیلی مهمی روی رتبه کتبی من داشت.

۷. آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

خیر. به دلیل محدودیت وقت هیچ آزمونی شرکت نکردم.

۸. برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

من برای هر 3 درس جزوه های گام کنکور را مطالعه کردم و فقط برای مطالبی که متوجه نمیشدم، رفرنس را هم میخوندم. به نظر من جزوه خیلی بهتر از رفرنس هست به خصوص برای افرادی که مثل من محدودیت وقت دارند.

۹. چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

اول خدای بزرگ و مهربون که در تمام مسیر زندگی قوت قلب و تکیه گاه من بوده و هست.

بعد از اون خانواده مهربونم، استاد راهنمای عزیزم که خیلی به من کمک کردند تا رزومه ی عالی داشته باشم. دوستای عزیزی که در طول سال منو راهنمایی کردند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشم و کمکم کردند برای مصاحبه آماده بشم.

۱۰. توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟

توصیه میکنم که قبل از شروع مطالعه، حتما هدف اصلی خودتون را مشخص کنید و تصمیم قطعی خودتون را بگیرید. حتما حتما مطالب را مرور کنید. در طول سال فراز و نشیب خیلی زیاده. توی شرایطی که هیچ کس شما را باور نداره، به خودتون و توانایی هاتون باور داشته باشید و از آدمای منفی و حواشی فاصله بگیرید. سعی کنید واسه ی روزای خستگی و نا امیدی سرگرمی و تفریح داشته باشد. و مطمئن باشید که خدای ما اونقدر بزرگ و مهربونه که هیچ تلاشی را بی جواب نمیذاره.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده