۱. در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درس‌هاتون چقدر بوده است؟

سید مجتبی قریشی هستم فارغ التحصیل لیسانس تغذیه دانشگاه علوم تحقیقات تهران، ارشد تغذیه بالینی دانشگاه تهران، رتبه ۶ کنکور دکتری ۱۴۰۱ و الان هم دانشجوی دکتری تغذیه دانشگاه ایران هستم.
درصد های من به این صورت بود که تغذیه ۶۹درصد، بیوشیمی فیزیولوژی ۶۳ درصد و زبان ۵۰ درصد

۲. از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

من درس خوندنم هماهنگ و همزمان با آزمون های گام و کلاس ها بود و مطابق با اون پیش می رفتم. برای رزومه از همون ابتدای ارشد به فکر بودم و تونستم با کمک اساتید و دوستانم رزومه ی نسبتا خوبی جمع آوری کنم.

۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از رزومه گرفتید؟

برای رزومه من ۱۰ مقاله ISI داشتم که ۵ تا از اون ها سیستماتیک ریویو بود، ۳ طرح دانشگاهی پایان یافته، ۶ پوستر در کنفرانس های بین المللی و معدل ارشد ۱۹.۰۴

۴. امکانش هست در مورد نحوه مصاحبه امسال توضیحاتی رو ارائه بفرمایید.

مصاحبه امسال شامل ۶ ایستگاه بود که در هر ایستگاه ۲ استاد از دانشگاه های مختلف حضور داشتن، ایستگاه اول معرفی خودمون بود که باید درباره مقاطع تحصیلی علایق پژوهشی و کاری و انگیزه درسی خودمون توضیح میدادیم، ایستگاه دوم توانمندی پژوهشی بود که اغلب سوالات آماری و پژوهشی بود به عنوان مثال درباره چگونه نگارش مقدمه در مقاله یا نکات آماری متاآنالیزها، ایستگاه سوم پایان نامه بود که از پایان نامه خودمون و روش اجرا اون سوال می شد، ایستگاه چهارم توانمندی علمی ۱ بود که از یک تا ده عددی انتخاب می شد و موضوعی به فرد گفته می شد تا ۶ دقیقه درباره اون عنوان صحبت بکنه. موضوعات هم اغلب بیماری های معروف مثل دیابت، التهاب روده و یا مواد مغذی شناخته شده بود، ایستگاه پنجم توانمندی علمی ۲ بود که سوالات اغلب درباره تغذیه در شرایط بحرانی یا راهکار مدیریت کار گروهی بود و در نهایت ایستگاه ششم سرچ بود که ۳ موضوع روی کاغذ بود و باید از بین اون ها یک عنوان انتخاب و سرچ سیستماتیک انجام میشد قبل از اون هم سوالاتی درباره متاآنالیز پرسیده شد. من از قسمت رزومه و مصاحبه نمره ۴۶.۶۳ گرفتم.

۵. به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

درباره تایم مطالعه میزان ثابتی نداشت چون من همزمان درگیر کار پایان نامه بودم ولی در کل سعی می کردم به برنامه آزمون ها برسم.

۶. کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

من کلاس های گام رو شرکت می کردم به همراه آزمون های موسسه. قطعا دکتر محمدی یکی از باسوادترین و دلسوزترین افراد رشته هستن که تدریسشون بسیار کمک کننده هست در فهم بهتر و جا افتادن مطالب و من کاملاً از کلاس ها راضی بودم. یک تشکر ویژه هم باید از پشتیبانی موسسه بکنم که واقعاً خیلی با حوصله جوابگو بودن همیشه و در اسرع وقت مشکلات رو رفع میکردن.

۷. آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

بله در تمام آزمون های گام کنکور شرکت کردم.

۸. برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

از کتاب های موسسه گام استفاده کردم. به نظرم خوندن رفرنس اشتباه بزرگی هست برای سال کنکور و فرصت اینکار اصلاً نیست. علاوه بر اون ویژگی مهم کتاب های گام هایلایت قسمت های مهم هست که خیلی کمک کننده بود.

۹. چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

اول از همه لطف خدا و کمک خانواده عزیزم بود که ازشون ممنونم
بعد از اون استاد راهنمای بنده آقای دکتر اسماعیل زاده که خیلی ازشون یاد گرفتم این مدت و استاد عزیزم آقای دکتر حامد محمدی که خیلی به من کمک کردن در مسیر پژوهش و تکمیل رزومه، دکتر محسن محمدی عزیز که با بیان خوبشون و دلسوزیشون واقعا یکسال تمام زحمت کشیدن پا به پای ما، دوست عزیزم مهندس پناهی و دوستان و همکلاسی های خوبم که همواره در کنارم بودند و در واقع کلاس ارشد ما از نظر صمیمیت و رفاقت کم نظیر بود.

۱۰. توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟

اصلی ترین توصیه من به بچه ها مداومت در مطالعه و اینکه سعی کنند زودتر بحث رزومه و پایان نامشون رو کامل کنند تا بتونن با خیال راحت درس بخونن و ذهنشون درگیر نباشه.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده