۱. در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درس‌هاتون چقدر بوده است؟

به نام خدا مه‌لقا نیک‌باف هستم. در کنکور دکتری امسال با رتبه ۶ در سهیمه آزاد و رتبه کل ۷ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرفته شدم.

درصدها:  تغذیه ۶۶ درصد ، بیوشیمی و فیزیولوژی ۴۶  درصد  ، زبان ۷۹ درصد

۲. از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

از دی ماه سال ۱۴۰۱ بعد از فارغ التحصیلی از مقطع ارشد، مطالعه دروس کتبی رو شروع کردم. در ضمن تحصیل برای ارشد و همزمان با مطالعه برای کنکور برای رزومه وقت گذاشتم

۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از رزومه گرفتید؟

نمره مصاحبه من ۴۰/۴۱ از ۵۰ بود ۱۴ مقاله ISI داشتم شامل ۳ مقاله اورژینال و ۱۱ مقاله متاآنالیز. در دو مقاله نویسنده اول و در مابقی مقالات نویسنده همکار بودم. مابقی موارد شامل مقاله مستخرج از پایان نامه، یک طرح دانشگاهی و یک پوستر در کنگره بین المللی بود.

۴. به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

اوایل بابت زمانی که به رزومه اختصاص میدادم به طور تقریبی روزی ۶ ساعت مطالعه مفید داشتم اما بعد از عید تقریبا به ۹ ساعت مطالعه مفید رسید. تقریبا هرروز برای درس تغذیه و زبان مطالعه داشتم و بیوشیمی و فیزیولوژی یک روز در میان در برنامه مطالعاتیم بود.

۵. کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

در کلاس‌های افلاین گام کنکور شرکت کردم. کلاس‌های گام، خلاصه نویسی‌های دکترمحمدی و روش تدریس ایشون واقعا برای من مفید بود و خوندن هرمبحث رو برای من خیلی راحت‌تر می‌کرد.

۶. آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

بله در آزمون‌های گام شرکت کردم اما چون به مباحث نمی‌رسیدم بعد اتمام هر مبحث سوالات آزمون رو بررسی میکردم.

۷. برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

برای هر سه درس تغذیه و بیوشیمی و فیزیولوژی از جزوات دکتر محمدی و برای درس زبان از کتاب IQB تالیف دکتر شاهرضا استفاده کردم. به نظر من تسلط روی جزوات دکتر محمدی که بسیار هم نگارش خوبی دارن خیلی میتونه موثرتر باشه در مقایسه با خوندن رفرنس‌های حجیم برای هر مبحث.

۸. چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

خداوند رو شاکرم و از همراهی خانواده و دوستانم ممنونم. از موسسه خوب و حرفه‌ای گام کنکور نهایت سپاس رو دارم و در نهایت قدردان محبت، آگاهی و تمامی حمایت‌های دکتر محمدی در این مسیر هستم که با صبوری ما رو همراهی کردن.

۹. آیا مشاور یا کسی رو داشتید که براتون برنامه ریزی کنند؟

خیر

۱۰. توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟

به عنوان کسی که این مسیر رو طی کرده، توصیه می‌کنم به همه عزیزان که برای یک رزومه خوب وقت بگذارند و از این بابت نگرانی نداشته باشند چون در ضمن مطالعه برای کنکور عوامل مختلفی باعث نگرانی شما میشه، پس تا جایی که می‌تونید این عوامل رو محدود کنید و بعد از کسب یک رزومه منطقی برای کنکور اقدام به مطالعه بفرمایید. برنامه‌ریزی شخصی و پایبندی به اون به شما اعتماد به نفس میده و بسیار کمک کننده هست.خودتون رو با کسی مقایسه نکنید. الگوی درس خوندن هر فرد، مختص به خود اون فرد هست و لزوما نمی‌تونه برای شما هم موثر باشه پس به شیوه خودتون پایبند باشید. از اهمیت درس تغذیه و زبان در کنکور غافل نشید.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده