۱. در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درس‌هاتون چقدر بوده است؟

با نام خدا و عرض سلام بنده رتبه ۲ کتبی و رتبه کل ۷ در سهمیه‌ی آزاد آزمون دکتری ۱۴۰۲ را کسب کردم. درس تغذیه رو ۷۲ درصد، بیوشیمی-فیزیولوژی ۵۲ درصد و زبان رو ۷۸ درصد زدم

۲. از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

مطالعه اولیه برای درس تغذیه رو از اواخر پارسال شروع کردم و مطالعه‌ی این درس رو از خرداد امسال جدی تر پیش بردم. در خصوص فیزیولوژی و بیوشیمی مطالعاتم رو از اوایل امسال شروع کردم؛ با اولویت فیزیولوژی گوارش و غدد و مبحث متابولیسم از بیوشیمی. برای درس زبان با توجه به اینکه نسبتا تسلط داشتم، ماه های آخر مطالعه کردم. و درخصوص رزومه، با توجه به اینکه بعنوان پروژه‌ی جایگزین خدمت سربازی از طریق بنیاد ملی نخبگان میخواستم اقدام کنم، از سال ۹۹ برای رزومه برنامه ریزی کردم.

۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از رزومه گرفتید؟

آیتم های رزومه بنده به شرح زیر بود: معدل ۱۷.۵

مدرک زبان MHLE

۵  طرح تحقیقاتی

۱۲ مقاله ISI ۲

 ۲ عدد گواهی پوستر و سخنرانی در کنگره بین المللی

۴. به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

به طور متوسط ۵ ساعت مطالعه داشتم که ماه های آخر به ۷ ساعت افزایش دادم. با توجه به اهمیت درس تغذیه بیشتر ساعات مطالعه ام را برای این درس و مابقی را با روال یک روز در میان برای دروس فیزیولوژی و بیوشیمی اختصاص دادم. در خصوص زبان هم ماه های آخر روزانه یک ساعت برای مطالعه گرامر وقت گذاشتم که البته امسال سوالی از گرامر مطرح نشد!

۵. کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

در کلاس های جمع بندی گام کنکور بخصوص دروس فیزیولوژی و بیوشیمی شرکت کردم که با توجه به اینکه برای این دروس وقت کمتری گذاشته بودم، برای بنده مفید واقع شد. هر چند امسال روال سوالات فیزیولوژی و بیوشیمی متفاوت تر از سال‌های پیش بود.

۶. آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

از آزمون ها و بانک سوالات گام کنکور استفاده کردم.

۷. برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

بنده برای همه دروس از جزوات گام کنکور استفاده کردم. برای درس فیزیولوژی متناسب با تعداد سوالی که از هر مبحث مطرح میشود، برای بعضی فصول پرسوال از کتاب دکتر قاسمی استفاده کردم. همچنین برای درس بیوشیمی از گنجینه سوالات دکتر جعفرنژاد استفاده کردم. با توجه به اینکه شرکت کنندگان پس از آزمون وارد مقطع دکتری می شوند، جهت ارتقای سواد علمی پیشنهاد می شود به کتب رفرنس تسلط داشته باشند ولی برای آزمون جامعی مثل آزمون دکتری، جمع بندی مطالب از کتب رفرنس سخت و وقت گیر است. به همین دلیل توصیه میکنم برای مطالعه خصوصا در درس تغذیه از جزوه گام کنکور استفاده کنند که امسال پوشش بسیار خوبی داشت.

۸. چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

خداوند متعال رو شاکرم که در این مسیر سخت همیشه پشتیبان بنده بود خانواده ام و بخصوص همسرم که در این پروسه بخصوص ایام پرفشار نزدیک به امتحان کنارم بودند

۹. آیا مشاور یا کسی رو داشتید که براتون برنامه ریزی کنند؟

خودم با مشورت همسرم برنامه ریزی کردیم

۱۰. توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟

با توجه به امتیاز ۵۰ نمره ای مصاحبه و اهمیت رزومه، حتما برای این موضوع در طول دوران کارشناسی ارشد باید وقت گذاشته شود. تغذیه و زبان دروس اصلی تعیین کننده رتبه شرکت کنندگان بخصوص در آزمون دکتری هست؛ توجه ویژه ای به این دو درس شود. سوالات امسال خیلی ریزتر و دقیق تر طراحی شده بودند. به همین خاطر برای درس تغذیه دورهای مروری زودتر شروع شود‌.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده