۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درس‌هاتون چقدر بوده است؟

به نام خدا و با سلام خدمت دوستان عزیز

رتبه 1 کل

درصدهام:

تغذیه: 75.89%

بیوشیمی:59%

فیزیولوژی: 63%

استعداد تحصیلی: 37.77%

۲- از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

مطالعه را از اواخر آبان 98 شروع کردم.

سال گذشته که شروع به درس خوندن برای آزمون دکتری کردم هنوز از پایان نامه ام دفاع نکرده بودم. همچنین رزومه کاملی نداشتم. البته مقالات رو نوشته بودم اما همه سابمیت بودند و هیچ کدوم اکسپت نشده بودند. و علاوه بر خوندن برای کنکور، مشغول تکمیل کردن رزومه هم بودم. و همین باعث شده بود که تایم بسیار فشرده ای داشته باشم. ولی خدا کمک کرد و توانستم تا زمان ارسال سوابق پژوهشی رزومه ام را کامل کنم.

۳- آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از مصاحبه گرفتید؟

نمره ام در مصاحبه: 28/28 از 30 نمره بود.

  • تعداد مقالات من تقریبا خوب بود. 5 مقاله اسم اول داشتم که 4 تا از این مقالات ISI بودند و یکی Scopus بود. همچنین در 6 مقاله ISI به عنوان همکار بودم. البته توصیه ام اینه که بچه ها از تعداد بالای مقالات دیگران استرس نگیرند. چون امتیازات این بخش هم یک سقفی داره که لازم به این تعداد مقاله نیست. و من تقریبا باورم نمیشد که تا زمان ارسال سوابق پژوهشی تمام مقالاتم پذیرفته بشن. و این افتخار رو از لطف خدا می دانم.
  • همچنین 4 طرح دانشگاهی و 3 پوستر از کنگره های بین المللی و داخلی، و یک کتاب ترجمه داشتم.

۴- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

برنامه ام رو اینطور فیکس کرده بودم که هر روز از صبح تا ظهر رو به تغذیه اختصاص داده بودم. و یک روز در میان از عصر تا شب بیوشیمی و یا فیزیولوژی می خوندم. که در مجموع به طور میانگین روزانه 10-8 ساعت میشد.

۵- کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

بله،با افتخار در کلاسهای دکتر محسن محمدی شرکت کردم. و بسیار در موفقیتم موثر بود. چون با کلاسهای ایشون مطالب یک دور برایم مرور میشد و بعد به سراغ خواندن جزوه میرفتم. که همین موضوع سرعت مطالعه ام رو بالا می برد.

۶- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

در آزمونهای گام کنکور شرکت می کردم که نقش فوق العاده ای در تثبیت شدن مطالب در ذهنم داشت. چون برنامه ریزی و بودجه بندی آزمونهای گام کنکور فوق العاده بودن. و همین موضوع باعث مرور چندین باره مطالب تا روز کنکور شد.

۷- برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

من برای هر 3 درس جزوات دکتر محمدی رو تهیه کردم. نثر روان جزوات دکتر محمدی در افزایش یادگیری و علاقمندی به مطالب بسیار موثره.

خواندن کتاب های رفرنس بسیار زمانبر هستند. و خواندن جزوات میانبری برای افزایش سرعت مطالعه است.

۸چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

اول از همه خدای مهربان را شاکرم که من رو در مسیر صحیحی قرار داد. مسیری که تونستم با موسسه گام کنکور و استاد بزرگوار جناب آقای دکتر محمدی آشنا بشم. زحمات آقای دکتر برای دانشجویانش چیزی فراتر از حد انتظار است.

از خانواده ام تشکر می کنم که من رو حمایت کردند و شرایطی فراهم کردند که بتونم مطالعه خوبی داشته باشم.

همچنین در دوران کنکور افرادی بودند که راهنمایی هاشون واقعا برایم راه گشا بود. دانشجویانی که سال گذشته خودشون از رتبه های برتر کنکور دکترا بودند. دوست عزیزم سرکار خانم مهرناز نیکخواه و جناب آقای سید محمد موسوی.

برای تمامی این بزرگواران آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

۹- آیا مشاور یا کسی رو داشتید که براتون برنامه ریزی کنند؟

خیر،برنامه ریزی جزئی بر عهده خودم بود. هرچند بودجه بندی آزمونهای دکتر محمدی بسیار کمک کننده بود. و فقط در ابتدای هر هفته برنامه ی روزانه برای خودم تنظیم می کردم تا به مطالب تعیین شده برای آزمون آن هفته برسم.

۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چ چیزی هست؟

مهم ترین موضوعی که توصیه می کنم داشتن آرامش و توکل هست. اگر آرامش داشته باشید، راندمان مطالعه چندین برابر افزایش پیدا میکنه. و اگر همین آرامش رو تا روز کنکور تمدید کنید مطمئنا نتیجه ای فراتر از حد انتظارتون خواهید گرفت.

خیلی ممنونم که این مطالب رو خوندید. امیدوارم براتون مفید باشه. و آرزو می کنم سال آینده شما از افرادی باشید که به سوالات این مصاحبه پاسخ میدید.

با احترام- مینا موحدیان .