۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید؟

با عرض سلام و با آرزوی سلامتی و لحظه های خوش برای همه عزیزان
مروارید نورمحمدی هستم، رتبه ۶ سهمیه آزاد و ۸ کل؛ دکتری تخصصی علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شدم. مقطع قبلیم ارشد علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود که شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شدم.

۲- از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

زمانی که تصمیم گرفتم در کنکور دکترا شرکت کنم آبان ماه ۹۹ بود که ترم سوم کارشناسی ارشد بودم، منتها با توجه به اینکه هنوز واحد درسی داشتم و درگیر پایان نامه هم بودم، نتونستم برای مطالعه دروس وقت زیادی اختصاص بدم و بیشتر ویدیو کلاس ها رو تماشا می کردم. به صورت جدی از فروردین ماه ۱۴۰۰ شروع به مطالعه کردم.
به نظر من رزومه مسئله ای نیست که طی ۱ سال جمع بشه؛ من برای رزومه از سال ۹۳ و از زمانی که کارشناسی تغذیه رو آغاز کردم وقت گذاشتم.

۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از مصاحبه گرفتید؟

نمره مصاحبه ام ۴۸.۵۶ از ۵۰ شد. در مجموع ۸ مقاله، شامل ۳ مقاله نویسنده اول و ۵ مقاله نویسنده همکار، ۳ سخنرانی که یک مورد بین المللی بود، ۶ پوستر که ۲ مورد بین المللی بود، ۷ طرح تحقیقاتی، مدرک زبان انگلیسی MHLE، ترجمه کتاب کراوس و معدل ۱۹.۳۰ موارد رزومه ام بود. همچنین یک ویدیو ۱۵ دقیقه ای به زبان انگلیسی و فارسی بارگذاری کردیم که فکر می کنم خیلی موثر بود.

۴- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

میانگین مطالعه ام روزی ۴ ساعت بود. برای تغذیه بیشتر از باقی دروس وقت گذاشتم، ولی سعی کردم همه درس ها رو با هم پیش ببرم، حتی استعداد تحصیلی که بعضی از دوستان مطالعه اون رو به هفته های آخر موکول می کنند.

۵- کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

جزوه ها و ویدیو های آفلاین موسسه گام رو تهیه کردم و علاوه بر اون برای فیزیولوژی کلاس دکتر آرش عبدی، برای استعداد تحصیلی کلاس آفلاین جناب آقای هادی مسیح خواه و برای بیوشیمی همایش دکتر محمدنژاد رو هم شرکت کردم. برای منی که درگیر ارشد و پایان نامه بودم و وقت خیلی کمی برای خوندن متن جزوه ها داشتم، اینکه میتونستم ویدیو کلاس ها رو چند بار با سرعت ببینم تاثیر خیلی زیادی در یادگیریم داشت.

۶- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

آزمون شرکت نکردم.

۷- برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

بر اساس تجربه خودم، صد در صد جزوه بر رفرنس خوندن اولویت داره؛ چرا که مطالعه برای کنکور نیازمند این هست که بدونیم کدوم مطالب خوندنشون لازم و ضروری هست و کدوم مطالب لازم نیست، تا در نهایت وقت دوره کردن داشته باشیم. سال کنکور وقت این نیست که بخوایم ذهنمون رو با مطالبی که در کنکور کمتر مهم هستن پر کنیم. در باقی موارد رفرنس خوندن به زبان اصلی خیلی هم خوب هست. من جزوه های گام رو تهیه کردم.

۸- چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

اول و آخر لطف خدا بود که باعث موفقیت من شد.

۹- آیا مشاور یا کسی رو داشتید که براتون برنامه ریزی کنند؟

مشاور من آقای دکتر آرش عبدی بودن؛ بی نهایت از محبتشون سپاسگزارم چرا که در کنار دانش بسیار بالایی که دارن، نقش موثری در حفظ انگیزه و روحیه ام در مقوله سخت کنکور داشتند.

۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟

توصیه اصلیم به دوستانم این هست که کنکور دکترا رو مشابه کنکور ارشد ندونن، در کنکور دکترا علاوه بر مطالعه دروس، رزومه علمی و مصاحبه تاثیر بسیار پر رنگی داره. بنابراین مهارت های خودشون رو در مقاله نویسی، زبان انگلیسی، سرچ و کار با نرم افزار های مرتبط با رشته افزایش بدن. برای تمامی دوستانم قبل از هر چیزی آرزوی سلامتی و شادی دارم و بعد موفقیت در تمامی اهداف و رسیدن به خواسته هاشون.