۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

سال ۱۴۰۳ از دانشگاه علوم پزشکی همدان فارغ‌التحصیل شدم.

معدلم ۱۷.۶۰ بود.

درصدها هم تغذیه ۶۵، بیوشیمی ۷۲، فیزیولوژی ۷۳ و زبان ۷۱ بود.

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

من از شهریور ۱۴۰۲ شروع کردم. سعی میکردم تو تابستون ۱ یا ۲ فیلم در روز از سال‌ قبل ببینم طبق همون برنامه‌ای که برای پیش‌خوانی داده شده بود. ساعت مطالعم در روز خیلی متغیر بود و بستگی به مدت کارآموزی اون روز و خستگی بعدش داشت. میانگین روزی ۶ ساعت بود؛ بعضی روزا هم که باید یه مبحث خاصو تموم میکردم بیشتر هم می‌شد.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای تغذیه فیلم‌های آفلاین(به دلیل کارآموزی‌های فشرده) و جزوات گام رو داشتم. کلاس‌های نکته و تست هم به صورت آنلاین شرکت کردم. منبع تست‌هام هم همون تست‌های آخر فصل جزوات گام بود. مطالعم هم به صورت روزانه بود ولی خلاصه‌نویسی نداشتم.

شیوه هم به این شکل بود که فیلم رو می‌دیدم و همزمان نکات رو به کتاب یا اسلایدها اضافه می‌کردم.

تغدیه به دلیل حجم مباحث زیاد نیاز به مرور خیلی زیادی داره. سعی کنید طبق برنامه دکتر محمدی برای تغذیه عمل کنید قطعا نتیجه می‌گیرید.

۴-برای درس بیوشیمی  از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیوشیمی‌ هم از جزوات و فیلم‌های آفلاین گام استفاده می‌کردم و تست‌هام هم تست‌های آخر فصل بود. توی درس بیوشیمی دست‌نویس‌های استاد خیلی زیاد کمکم کرد و خیلی مرورم رو آسون‌تر

۵-برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای فیزیولوژی هم دقیقا مثل بیوشیمی بود. باز هم دست‌نویس‌های استاد بسیار موثر بود. درس فیزیولوژی مفهومی‌تر از بقیه هست که تثبیت مفاهیم سر کلاس‌ها باعث می‌شد تست‌ها خیلی راحت‌تر زده بشه.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان من پکیج دکتر مهاجرنیا رو داشتم. تابستون فلش‌کارت‌هارو خوندم و در طول سال هندبوک رو تموم کردم ولی تست‌های کنکورهای قبل رو فقط ۲ ماه آخر تونستم بزنم. معمولا برای مطالعه زبان خیلی وقت کم می‌آوردم و خیلی ساعت مطالعه زبانم در طول سال پایین بود. برای منظم خوندن توصیه می‌کنم طبق خود برنامه دکتر مهاجرنیا پیش برید.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون‌ها رو هم شرکت می‌کردم. برنامه‌ریزی درسام کاملا طبق برنامه آزمون‌ها و تدریس استاد بود. مشاورم هم خانم زمانیان بودن.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

یکی از چالش‌ها تایم بسیار زیاد کارآموزی و طول کشیدنشون تا ۱ ماه قبل از کنکورم بود‌. حتی بعد از کنکور هم ۱ ماه کارآموزی داشتم. شروع مطالعم از ساعت ۵ یا ۶ عصر بود و برای همین سعی می‌کردم متمرکزتر مطالعه کنم و معمولا تا صبح تا جایی که می‌تونستم ادامه می‌دادم‌.

یکی از چالش‌های دیگه هم از دست دادن یکی از عزیزانم اوایل سال بود برای همین اون تایم نتونستم به برنامه برسم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

خیر اولویتم کنکور بود و خود دانشگاه به اندازه کافی وقت‌گیر بود.

۱۰- اگر مجدد برمی گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون و اصلاح و یا کدوم کار رو تکرار می کردید؟ 

یکی اینکه جوری مطالعه می‌کردم و جزوه می‌نوشتم که مرورش راحت‌تر باشه. بنظرم واقعا مرور یکی از مهم‌ترین چالش‌هاست و اگه خوب انجام بشه باعث ایجاد فرق میشه چون مطالب بسیار فرّاره.

یه مورد دیگه هم بحث زبان بود که خیلی کم و بی‌نظم مطالعه کردم. اگه برمیگشتم هر روز زبانو طبق برنامه مطالعه می‌کردم و تست‌های بیشتری کار می‌کردم.

روی آزمون‌ها هم بیشتر وقت می‌ذاشتم و بیشتر تحلیل می‌کردم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

از پدر و مادر عزیزم تشکر می‌کنم که تو هر شرایطی کنارم بودن. از دکتر محمدی عزیز هم تشکر می‌کنم که دلسوزانه تا آخر مسیر کنار ما بودن و مسیرو برامون هموار کردن. از رفقای عزیزم هم ممنونم که همراهیم کردن و  با هم تونستیم یه جوّ بسیار خوب و مفید رو تو شرایط سخت خوابگاه فراهم کنیم. قطعا بدون وجود اونا درس خوندن و انگیزه ادامه دادن خیلی کمتر می‌شد.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

توصیه هم اینکه هدفتونو مشخص کنید از خوندن ارشد و بدونید قراره چیکار کنید چون هرچی جلوتر میرین سال کنکور کار براتون سخت‌تر میشه و جو رقابتی‌تر میشه؛ پس شما نیاز به یک عامل آرامش و انگیزه دارید و وقتی بدونید هدفتون چیه و قراره به کجا برسید این حس آرامش به‌وجود میاد. استمرار هم مهم‌ترین چیزه.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده