۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

من سال ۱۴۰۲ با معدل ۱۷.۶۷ از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد فارغ التحصیل شدم. درصدهام در کنکور در درس تغذیه ۶۸.۳ ، بیوشیمی ۸۶.۶ و فیزیو۸۷.۷ و زبان ۷۳.۳ بود.

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

از اول مهر ماه همزمان با شروع کلاس های گام استارت زدم، اوایل با ۴-۵ ساعت شروع کردم و بعد ساعت مطالعه‌م رو تقریبا به میانگین ۱۰ ساعت در روز رسوندم. البته روزهای جمعه رو فقط به شرکت در کلاس آنلاین اختصاص میدادم و بقیه روز رو تقریبا استراحت میکردم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه من کلاسهای دکتر محمدی رو شرکت کردم و جزوه و کتاب ایشون رو مطالعه میکردم، طبق برنامه کلاس های هر هفته برنامه ریزی میکردم و هرروز تغذیه رو در برنامم قرار میدادم و همزمان با خوندنم خلاصه نویسی میکردم، که این خلاصه هام خیلی کمک زیادی به من کرد مخصوصا برای جمع بندی در ماه آخر. برای تست هم چون من شاغل بودم خیلی فرصت نمیکردم تست زیادی از منابع دیگه کار کنم، فقط تست های آخر جزوات و تست های تالیفی که استاد بهمون میدادن رو سعی میکردم دو روز قبل ازمون که برای جمع بندی مباحث اختصاص داده بودم همراه مرور خلاصه هام کار کنم.

۴-برای درس بیوشیمی  از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیوشیمی هم من ترجیح دادم کلاس های گام رو افلاین ببینم تا تمرکز بیشتری داشته باشم و اگر نیاز بود قسمت هایی از کلاس رو مجدد ببینم. و این درس رو یک روز در میون در برنامم گذاشتم و روز اول سعی میکردم مبحث تدریس شده رو از کتاب بخونم و نکات مهم رو به دست نویس هایی که استاد در اختیارمون گذاشتن اضافه کنم تا مجدد به کتاب برنگردم و روزهای بعد فقط دست نویس هارو که طوری نوشته شده بودن که با حافظه تصویری میشد بخوبی بخاطر سپرد، میخوندم و مثل تغذیه، برای جمع بندی و مرور برای هر ازمون، دو روز آخر تست های تالیفی و آخر جزوه رو اگر فرصت میکردم کار میکردم.

۵-برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای فیزیو باز هم فقط از کلاس و جزوات دکتر محمدی استفاده کردم .این درس رو هم یک روز در میون در برنامه گذاشتم وخلاصه نویسی نداشتم، فقط قسمت هایی که استاد تاکید میکردن و نکات مهم رو هایلایت میکردم و در کل سعی میکردم فقط حفظ نکنم و مفهومی بخونم و برای مرور هم دست نویس های استاد رو مطالعه میکردم و تست های تالیفی و جزوه رو کار میکردم

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان کلاسهای افلاین استاد شاهرضا رو شرکت کردم وسعی میکردم در هفته ۲-۳ جلسه لغت و ۲ جلسه ریدینگ ببینم و بقیه روز های هفته لغت هارو مرور میکردم و از پکیج جمع بندی شون هم استفاده کردم که برای ریدینگ کمک زیادی به من کردن.

البته روز قبل کنکور و صبح کنکور وویس های تحلیل استاد جعفری رو گوش کردم که واقعا موثر بود.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله من تمام ازمون های گام رو شرکت کردم، حتی اگر بنظر خودم آمادگی کامل نداشتم بدون توجه به رتبه ازمون رومیدادم و بیشتر برام زدن تست بیشتر و مدیریت ازمون ملاک بود.

خیر مشاور تحصیلی نداشتم و خودم برنامه ریزی میکردم، به این صورت که روزهای شنبه بعد ازمون رو به تحلیل ازمون و نوشتن یک برنامه ی دقیق و جزئی برای ازمون بعدی اختصاص میدادم و معمولا برنامم هم طبق بودجه بندی ازمون به صورت حجمی بود و سعی میکردم خیلی خودم رو به زمان محدود نکنم.

و درس تغذیه و زبان رو هرروز و فیزیولوژی و بیوشیمی رو یک روز در میون در برنامم قرار میدادم و با توجه به حجم مباحث هر ازمون تایم هایی در هفته رو به درس هایی که در ازمون های قبلی مشکل داشتم یا فرصت نکردم بخونم برای جبران اختصاص میدادم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

با توجه به اینکه من فارغ التحصیل بودم سختی های کاراموزی و … رو نداشتم، البته همه افراد در مسیر زندگی با یسری چالش هایی روبرو میشن و اجتناب ناپذیره، مهم در مسیر موندن و حفظ آرامش و تمرکز روی هدف برای رسیدن به خواسته هست.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

بله سرکار میرفتم، در برنامه ای که برای هر ازمون داشتم تایم کاریمو لحاظ میکردم و ‌چون همونطور که گفتم برنامه ریزیم بر اساس حجم مباحث بود، تایم هایی رو هم به تفریح اختصاص میدادم، البته بعد از عید تفریحاتم رو به حداقل رسوندم و ماه آخر برای اینکه ساعت مطالعم رو بتونم بیشتر کنم مرخصی گرفتم.

۱۰- اگر مجدد برمی گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون و اصلاح و یا کدوم کار رو تکرار می کردید؟ 

من از مسیری که رفتم کاملا راضی ام و اگه برمیگشتم بازهم همین مسیر رو انتخاب میکردم که خیلی بهم سخت نگذشت، هم تایم مطالعم کافی بود و هم به تفریحات و کارم میرسیدم که این هم بخاطر برنامه ریزی دقیقی بود که انجام میدادم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اول از همه از خانواده عزیزم، پدر و مادر وخواهرم تشکر میکنم که همیشه مشوق و حامی من بودند، و در طول این مدت سعی داشتند محیطی آرام رو برای من فراهم کنند تا بتونم با تمرکز بالایی درس بخونم ‌و دغدغه ای جز درس خوندن نداشته باشم.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

در مسیر موفقیت استمرار داشتن و پایبندی به برنامه خیلی عامل مهمیه . هر جا خسته شدند ، تسلیم نشوند و فقط کافیه استراحت کنند تا انرژی و انگیزه شون برگرده و از نظر من کنکور مجموعه ای علم و دانش و تکنیک های تست زنی و مدیریت آزمون هست . پس سعی کنند تکنیک های تست زنی رو جدی بگیرند و تمرین کنند و در آزمون کنکور به درستی ازشون استفاه کنند.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده