۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردین و درصد هر یک از درس‌هاتون چند بوده؟

رتبه ۳۳ سهمیه آزاد و ۴۰ کل شدم  – تغذیه ۶۲٪ – بیوشیمی ۴۰٪ – فیزیولوژی ۵۱٪ – زبان ۸۳٪

۲- از کی شروع به درس خواندن کردین؟

حقیقتا من سال پیش جزوه های دکتر محمدی رو گرفتم ولی فرصت خوندن پیش نیومد و آزمون ارشد شرکت نکردم. امسال هم اول قصد شرکت در آزمون نداشتم ولی با توجه به شرایط کرونا و خونه نشینی و ضریب بالای زبان امسال نسبت به سالهای پیش ، از اردیبهشت شروع کردم.

۳- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت درس میخوندین؟

چون از سال ۹۳ که فارغ التحصیل شدم تا الان خیلی میگذشت اوایل درس خوندن خیلی سخت بود توی اردیبهشت ۴-۶ساعت شروع کردم و متاسفانه چون زمان کم بود بیوشیمی رو تقریبا کنار گذاشتم.. زبان هم کلا پایم قویه شاید در حد هفته ای ۱-۲ساعت از لغت های کتاب ۹۰پلاس. بیشتر زمانم رو تغذیه و فیزیولوژی بود.تا اواخر تیر و مرداد دیگه درس خوندن رو به ۱۰-۱۲ساعت توی روز افزایش دادم که البته به نظرم حجم و گیرایی مبحث توی مطالعه از ساعت خیلی مهمتره.

۴- کلاس خاصی رفتین؟ اگه رفتین به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودن؟

جزوه های تغذیه بیو و فیزیو دکتر محمدی. ماه آخر هم شرکت در کلاس جمع بندیشون. حتما توصیه میکنم مخصوصا اینکه من بیوشیمی زیاد نخونده بودم و توی جمع بندی با برخی سوالا و مباحث آشنا شدم و مخصوصا گروه واتساپی و وویس هایی که روزایی آخر میذاشتن خیلی مفید و کمک کننده بود و باعث میشد کمتر استرس سراغ آدم بیاد.

۵- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودین؟

سه آزمون جامع پایانی موسسه رو شرکت کردم و رتبه ام بین ۲۰-۳۰ میشد.

۶- برای هر درس چه جزوه یا کتابایی خوندین؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

همونطور که گفتم جزوه های دکتر محمدی و کتاب زبان ۹۰پلاس. هرچی مطالب مفید و مختصرتر صد در صد یادگیری بهتره. جزوه رو پیشنهاد میکنم  ، چون قرار نیست توی ارشد دروس رو ۱۰۰درصد بزنیم. پوشش جزوه ها به نظرم حدود ۹۰ درصد هست که با همونم میشه رتبه اول شد.😅

۷- چه کسایی در موفقیتتون موثر بودن؟

همسرم و خانواده عزیزم مخصوصا مادرم در فیلد حمایتی و دکتر محمدی در فیلد آموزشی😉

۸- از کی شروع به تست زدن کردید؟

تست از درس خوندن جدا نیست به نظرم. ولی به طور ویژه ۲هفته آخر. آزمونای ارشد و دکترای سالهای پیش و آزمونای موسسه گام کنکور.

۹- آیا مشاور یا کسی رو داشتین که براتون برنامه ریزی کنه؟

خیر مشاور خاصی نداشتم. کلا دیر شروع کردم و شب خوان هم هستم.. به نظرم شیوه م از نظر مشاورا منطقی نباشه😅

۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخوان کنکور بدن چی هست؟

فقط و فقط اراده کنن حتی اگه از عالم و آدم جا موندن.. چون واقعا با این حجم مطالب فرار چند ماه پایانی خیلی مهمتره. آزمون آزمایشی رو برای فهمیدن نقاط ضعفشون شرکت کنن.. روی درس تغذیه خیلی دقت کنن و چند بار بخونن مخصوصا فصولی که سوال پرتکرار دارن. زبان هم واقعا به نظرم که اهمیتش بالاست. کلا هیچ درسی رو رها نکنن تا ترازشون نیاد پایین.درس خوندنشونم با کسی مقایسه نکنن و اونقدری بخونن که خودشون از خودشون راضی باشن.