۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

امسال (۱۴۰۰) از علوم‌پزشکی تبریز

تغذیه: ۷۶ -  بیوشیمی: ۷۳ - فیزیو: ۷۰ - زبان: ۸۲/۵

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

از آبان ماه شروع کردم، ساعت مطالعم اوایل از ۵ ساعت شروع شد، هر ماه سعی میکردم یه مقدار افزایش بدم؛ تو دوره جمع بندی هم بین 8 تا 13 ساعت میخوندم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

کتاب الگوریتم رو میخوندم، که آپدیت کراوس ۲۰۲۰ رو نداشت متاسفانه. تست هم از IQB میزدم. تو دوره جمع بندی هم کلاسای دکتر محمدی رو ثبت نام کردم. نحوه مطالعم برای هر ۳ درس اختصاصی به این صورت بود که مبحث رو ۲ یا گاها ۳ بار از جزوه میخوندم و بعد میرفتم سراغ تست های همون مبحث

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

جزوه دکتر جعفرنژاد؛ کتاب تست نشر فرهنگ و کلاس های جمع بندی دکتر محمدی ( گام کنکور)

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای فیزیولوژی من تا عید از خلاصه گایتون میخوندم و تست هم از نشر فرهنگ میزدم؛ ولی این منابع زیاد کمکم نکردن و وضعیت فیزیولوژی من اصلا خوب نبود تا اون موقع، فروردین ماه کتاب گام آخر رو گرفتم و سعی کردم تا کنکور ۲_۳ بار بخونمش. این کتاب در کنار کلاس های جمع بندی آقای دکتر، باعث شد فیزیولوژی رو واقعا بفهمم و درصدام خیلی بالاتر بره.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای زبان سوالات طبقه بندی شده کنکور رو میزدم از کتاب IQB. تمام لغات جدید هر آزمون رو تو یه دفتر یادداشت میکردم و همون لغات رو مرور میکردم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

قبل از دوره جمع بندی، سوالات آزمون رو خودم بررسی میکردم ولی تو آزمون شرکت نمیکردم؛ اما تو دوران جمع بندی، آزمون ها رو شرکت کردم.

برنامه ریزیم به این صورت بود که بودجه بندی یک آزمون رو در طول ۳ تا ۴ هفته پخش میکردم و سعی میکردم تا اون موقع جزوات و تستهای اون مباحث رو تموم کنم. تغذیه رو هر روز میخوندم و فیزیولوژی و بیوشیمی ۱ روز در میون. زبان هم هفته ای ۲ یا ۳ روز.

نه من مشاور نداشتم؛ ولی بعضی مواقع داشتن مشاور شاید بتونه تو مدیریت بعضی مسائل خیلی کمک کننده باشه.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

قطعا در طول چندین ماه، همه افراد با مسائل مختلفی مواجه میشن، ممکنه خسته شن؛ اصلا چند روز نتونن درس بخونن و استرس بگیرن؛ رتبه ها و درصدایی که کسب میکنن جالب نباشه و... من تو اینجور مواقع سعی میکردم یا ۱ روز به خودم استراحت بدم؛ یا چند ساعت به کارایی که دوس دارم اختصاص بدم، با دوستام تعامل داشته باشم و هرطوری که هست خودم ر  از اون حال و هوا دربیارم.

۹. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اول از آقای دکتر تشکر میکنم که تو همون زمان کوتاه جمع بندی از کلاسای مفیدشون خیلی استفاده کردم. نحوه تدریس ایشون طوری بود که مطالبی که شاید صرفا حفظی به نظر میاد رو بعد تدریس، کامل متوجه بشیم و دیگه نیازی به حفظ کردن نباشه. در کنارش، ایشون روزای قبل کنکور هم خیلی چیزا در مورد کنترل استرس هفته آخر و مدیریت جلسه کنکور یادمون دادن. از خانواده و دوستام هم که تو کل مسیر کنارم بودن و باعث شدن با انگیزه بیشتری جلو برم تشکر میکنم.

۱۰. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

یکی اینکه از همون روزای اول زیاد به خودشون فشار نیارن، با ساعت مطالعه کم شروع کنن و تدریجی افزایش بدن. آخر هفته ها ۱ روز یا نصف روز استراحت کنن که بتونن هفته بعدی رو با انگیزه تر شروع کنن و اینو بدونن که تو مسیر همه خسته میشن، ناامید میشن، طبیعیه که خیلی مباحث رو حتی با چند بار خوندن، باز هم فراموش کنن. مهم اینه که بتونن استرسشون رو مدیریت کنن و دوباره پرقدرت تر شروع کنن. از همه مهمتر اینکه منتظر نباشن همه شرایط اونطور که دلشون میخواد پیش بره که بعدش برن سراغ درسشون. تو هر شرایطی که هستن فقط ادامه بدن تا بعدا خودشون نتیجه ش رو ببینن ...

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده