۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

من ورودی ۹۷ رشته تغذیه ی علوم پزشکی کرمان هستم و امسال فارغ التحصیل شدم.

تغذیه ۵۹% -  بیوشیمی ۷۲% - فیزیولوژی ۶۶% - زبان ۶۸%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

من اوایلِ مهرماه مطالعه رو شروع کردم، اما تا آذرماه به علت شرایط کارآموزی بیمارستان نتونستم مطالعه خوبی داشته باشم و از دی ماه خیلی جدی تر مطالعه کردم.

اوایل ساعت مطالعه م ۴ ساعت بود؛ از دی ماه بین ۶ تا ۸ ساعت در روز و یک ماه آخر تا ۱۰ ساعت هم مطالعه داشتم؛ و کلا آخر هفته رو استراحت می‌دادم به خودم. به نظرم اختصاص دادن تایمی به استراحت به شدت بهره وری رو بالا می‌بره.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه من از جزوه و کلاس های آفلاین دکتر محمدی استفاده کردم. برای تست، فقط تست های آخر هر فصل جزوه دکتر محمدی رو می‌زدم. به نظرم برای درس تغذیه نیاز به منبع تست دیگه ای نبود.

شیوه مطالعه م به این صورت بود که، اول کلاس های دکتر محمدی رو نگاه می‌کردم و نکاتی که استاد بیشتر تاکید می‌کردند رو تو جزوه هایلایت می‌کردم.
بلافاصله بعد از مشاهده فیلم یا روز بعدش خودم جزوه رو می‌خوندم، مجدد چند روز بعد اول تست می‌زدم و بعد دوباره جزوه رو مرور می‌کردم. در درس تغذیه مرور های زیاد حرف اول رو میزنه.

خوبی فیلم های آفلاین این بود اگر درگیری های دانشگاه زیاد می‌شد می‌تونستم فیلم ها رو در چند پارت در طول هفته نگاه کنم و این کمک می‌کرد تایم و حجم مباحث رو مدیریت کنم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس بیوشیمی از جزوه و کلاس های آفلاین دکتر محمدی استفاده کردم. دست نویس ها و خلاصه هایی که استاد در کلاس ها بررسی می‌کردند بسیار کمک کننده بود در این درس. برای تست، از کتاب IQB و تست های آخر هر فصل جزوه دکتر محمدی استفاده کردم.
روش مطالعه هم مثل درس تغذیه بود، ولی در مرور ها مخصوصا در بحث متابولیسم روی خلاصه ها و دست نویس های استاد تاکید بیشتری داشتم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس فیزیولوژی هم مثل تغذیه و بیوشیمی از جزوه و کلاس های آفلاین دکتر محمدی استفاده کردم. برای تست، از کتاب IQB و تست های آخر هر فصل جزوه های دکتر محمدی استفاده کردم.
و روش مطالعه م هم مشابه دو درس تغذیه و بیوشیمی بود.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان من فقط از کلاس های استاد عماد جعفری استفاده کردم. نحوه تدریس متفاوت استاد جعفری نسبت به سایر آموزش های زبان کنکور وزارت بهداشت بسیار من رو به خودش جذب کرد. کلاس های استاد جعفری، کلاس های آفلاین بودند و تایم هر جلسه بین ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت بود، در چند پارت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای؛ این شیوه در مدیریت تایم من خیلی موثر بود و به علاوه این که باعث می‌شد حتی زمان هایی که حوصله درس خوندن نداشتم، حداقل ۱۰ دقیقه تایم بذارم و یه پارت کلاس رو ببینم. کتاب خاصی نداشتند و تونستم جزوه خیلی خوبی از کلاس ها بنویسم. برای تست، استاد سوالات گلچین شده کنکور های پيشین رو دادند و در چندین جلسه بررسی کردند. از اسفند به بعد فقط کنکور های سال های اخیر رو بررسی کردند به علاوه این که برای متن ها ترجمه صوتی کاملی در اختیار مون گذاشتند که باعث می‌شد با اصطلاحات آشنا و در ترجمه کردن روان بشیم. نکته مثبت دیگه پیگیریِ پیشرفت مطالعه دانشجوها و پشتیبانی علمی و روحی روانی خیلی خوب دوره بود که واقعا کمک کننده بود.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله، من در آزمون های موسسه گام شرکت کردم و بر اساس تقسیم بندیِ آزمون ها خودم برنامه ریزی می‌کردم و مشاور نداشتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

مهم ترین چالش به نظرم خوابگاه و کارآموزی ها بود؛ که حدودا آذر ماه فشارش کمتر شد ولی بازم من رو از برنامه عقب انداخت که بعدا تونستم جبرانش کنم.

من حدودا از اواخر آذر ماه کلاس های استاد محمدی رو شروع کردم و فکر می‌کنم اگر از مهرماه شروع می‌کردم و می‌دونستم چجوری باید درس بخونم، نکات مهم جزوه کجا هاست و..... چالش هام خیلی کمتر می‌شد و برنامه ریزی برام آسون تر می‌شد.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

کار نمی‌کردم ولی فعالیت های دانشجویی و جانبی در انجمن علمی دانشگاه داشتم، که وقت زیادی از من نگرفت و دوستانم در انجمن علمی بسیار با من همراهی کردند.

۱۰. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

در درجه اول حمایت و همراهی خانوادم بسیار موثر و دلگرم کننده بود.

تدریس خیلی خوب و مفهومی استاد محمدی و این که تا آخرین لحظه همه جوره همراه بودند مسیر رو بسیار هموار کرد برای من.

و استاد عماد جعفری عزیز و تیم خوب، پیگیر و پاسخ گوشون که اعتماد به نفس من رو برای کنکور بسیار بالا بردند.

و همینطور یک پیج کنکوری که در اینستاگرام داشتم، باعث می‌شد تا برای تولید محتواش راجع به اصول افزایش بهره وری بخونم. فضایی که به واسطه این پیج برای خودم ساختم به مهندسی کردن محیط، بسیار بهم کمک کرد.

۱۱. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

توصیه اصلیم اینه که در مسیر ناامید نشن، من تا بهمن ماه اصلا نتایج جالبی در آزمون ها نمی‌گرفتم.

جوری مسیر رو پیش برن که در پایان از خودشون و تلاش شون راضی باشند؛ و کنکور رو یک فرصت برای تقویت مهارت هایی مثل مدیریت هیجانات و حل مسئله ببیند نه رسیدن به نتیجه پایانی.

امیدوارم همه کنکوری های عزیز موفق باشند.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده