۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

سال ۱۴۰۰ از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ‌التحصیل شدم.
تغذیه ۶۷.۷% -  بیوشیمی ۴۸.۸% - فیزیولوژی ۶۰% - زبان ۸۷.۵%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

از اواسط مهرماه شروع به خوندن کردم، ساعات مطالعه ام بالا و پایین زیاد داشت، گاهی ۶-۷ ساعت در روز و گاهی هیچ، ولی میانگینش ۴-۵ ساعت میشه.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای تغذیه تنها منبع من جزوه گام کنکور بود و از تست‌های آخر هر فصل بعنوان منبع تست استفاده کردم و کلاس شرکت نکردم.

روش مطالعه من به این صورت بود که اول هر فصل رو خیلی سریع و بدون توجه اضافه به جزییات میخوندم. طی یکی دو روز بعدش یک بار همون فصل رو دقیق مطالعه میکردم و سعی میکردم نکات مهمی که بولد شده بود یا به نظر خودم کلیدی میومد رو با دقت بیشتری بخونم. باز طی یکی دو روز بعدش سراغ تستای اون فصل میرفتم، و با حل سوالات و اشتباه زدن میفهمیدم که رو کدوم بخش تسلط کمتری دارم و نکات مورد توجه طراحا چیه و بلافاصله بعد از تست همون مبحث رو با دقت میخوندم، این بار با تاکید روی نکات مهم و جاهایی که پتانسیل سوال اومدن داشت. در مورد جاهایی که عدد داشت پیدا کردن یه الگو تو ذهن خودم و مقایسه عددای مشابه و حتی یادداشت کردنشون کنار هم و تکرار کردنشون تقریبا تنها راهی بود که به ذهن من میومد
تغذیه بسیار حجیمه و نکته مهم اینه که بتونید سلیقه طراح رو درک کنید تا موقع خوندن سرگردون و آشفته نشید و موقع مرور کردن چشمتون فقط دنبال همون نکات باشه
توی ۱-۲ ماه آخر که فرصت مرور بود سعی کردم زمانهای مرورم رو طبق منحنی فراموشی تنظیم کنم تا مجبور نشم وقت زیادی صرف کنم و درس خوندن برام عذاب آور نشه

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیوشیمی از جزوه دکتر جعفرنژاد و کتاب تست گنجینه استفاده کردم که البته وقت کافی رو براش نداشتم. نوع سوالاتی که توی بیوشیمی مطرح میشه هم حتما تو زمان مطالعه باید گوشه ذهنتون باشه تا به نکات ریز دقت کنید، نوشتن واکنش ها و به یاد آوردن جزییاتشون و حافظه تصویری میتونه باعث بشه سریعتر نتیجه بگیرید.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

منبع من برای درس فیزیولوژی جزوه گام کنکور بود و کلاس شرکت نکردم، به نظرم بین منابع موجود قابل قبول هست و حجم معقولی داره. نکاتی که مهم بودن و توی جزوه بولد شده بودن و سوالات کنکورهای گذشته رو همیشه و تو همه مراحل درس خوندن باید مورد توجه قرار داد، هم از این جهت که بعضی از سوالات عینا تکرار میشن و هم از این جهت که نگران حجم زیاد درسها نشید و بدونید که به چه بخشهایی باید توجه بیشتری بکنید، حتی اگه دارید زمان زیادی برای مطالعه میذارید بهتره هوشمندانه بخونید و همیشه به این فک کنید که چطور بهتر و دقیق تر بخونم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

درس زبان جز نقاط قوت من بود و از قبل با زبان انگلیسی آشنا بودم و برای کنکور مطالعه ای نداشتم، فقط از هندبوک لغات مهاجرنیا کلماتی که بلد نبودم رو مطالعه کردم که مفید هم بود.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمونهای گام کنکور رو شرکت کردم ولی به دلایلی از برنامه فاصله گرفتم و نتونستم برای چندتا از آزمون ها خودمو آماده کنم و فک کنم در نهایت نصف آزمون‌ها رو شرکت کردم. ولی حتما توصیه میکنم که آزمون‌ها رو شرکت کنید چون زمانهایی که از مسیر منحرف میشید یه مسیر دارید که بهش برگردید و ادامه بدید. مرور سوالات، خصوصا سوالاتی که غلط زدید هم کمک میکنه نکات جدیدی رو یاد بگیرید و تو مرور درسها توجهتون بیشتر بشه. من مشاور نداشتم و برنامه ریزی درسیم رو خودم مطابق با وضعیت زندگیم انجام میدادم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

متاسفانه اواخر پاییز پدربزرگ من بیمار شد و چند وقت بعد هم فوت کرد، این مسأله خیلی سخت بود و فشار زیادی به من وارد کرد. چندین ماه درگیری با این مسأله باعث شد عملا درس خوندنم به حاشیه بره و از برنامه فاصله بگیرم. بخش‌هایی از درس‌ها رو اصلا نتونستم مطالعه کنم و فشار و استرسش تا زمان کنکور همراهم موند و فقط تونستم شدتش رو کمتر کنم و زمانهایی که امکانش بود و توان داشتم درس بخونم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

علاوه بر درس بیشتر فعالیت های من ورزش و مراقبت از خودم، مطالعه، فیلم و پادکست و صحبت با دوستام بود و شاغل نبودم.
و حتماً پیشنهاد میکنم که تو مدتی که درس میخونید خواب کافی و فعالیت جسمی و تغذیه مناسب داشته باشید تا بدنتون عامل محدود کننده شما نباشه.

۱۰. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

خانواده و دوستان نزدیک برای حمایت هاشون و دکتر محمدی و موسسه شون برای اینکه مسیر رو ساده تر کردن برای ما.

۱۱. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

سال کنکور رو بعنوان یه مدل کوچیک از زندگی نگاه کنید، عوامل بی شماری توی وضعیت شما و نتیجه ای که میگیرید تاثیر خواهند داشت. شناخت و کنترل همه این عوامل غیرممکنه و این شمایید که مسئول اصلی این داستان هستید و در جستجوی جواب نهایی. این تجربه رو هر چند خیلی وقتا سخت باشه با تمام وجود استفاده کنید و از اینکه تا لحظه آخر هنوز میتونید موثر باشید لذت ببرید. فارغ از نتیجه نهایی، تلاش و تجربه شما بعنوان آدمی که یک مسیر سخت رو گذرونده حتماً با ارزش و قابل احترام خواهد بود.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده