۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

من شهریور ماه ۱۴۰۲ از دانشگاه علوم پزشکی مراغه فارغ التحصیل میشم. معدلم در زمان ثبت نام کنکور ۱۸.۷۳ بود. درصدها:

تغذیه ۷۰% بیوشیمی ۷۳% فیزیولوژی ۵۹% و زبان ۸۶%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

از اواخر آبان ماه شروع به مطالعه کردم. کارآموزی ما تا اسفند ماه ادامه داشت؛ روزهایی که کارآموزی می‌رفتم از ساعت ۷ الی ۱ شب مطالعه داشتم و آخر هفته‌ها بیشتر از این بود. بعد از فروردین ساعت مطالعه‌ام‌ بیشتر شد و تقریبا از ساعت ۱۰ صبح تا آخر شب رو مشغول می‌شدم.

۳. برای درس تغذیه، بیوشیمی و فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من برنامه‌ام رو به صورت هفتگی تعیین می‌کردم. برای تمام دروس اختصاصی، ابتدا شنبه تمام فیلم‌های کلاس‌های دکتر محمدی رو برای اون یک هفته نگاه می‌کردم و از یکشنبه تا آخر چهارشنبه الی پنج شنبه، مطالب رو تموم می‌کردم. پنج شنبه و جمعه رو برای مرور مطالب هفته و تست‌های آخر هر فصل و بررسی تست‌ها می‌گذروندم و استراحت می‌کردم. برای دروسی مثل بیوشیمی، به ویژه در فصل‌های متابولیسم، چرخه‌های  دست‌نویس استاد فوق‌العاده هستند و در زمانی که مبحث تدریسی متابولیسم بود، من چرخه‌ها رو برای خودم می‌کشیدم و مدام در ابتدای هر روز یه مرور کوتاه داشتم تا کامل در ذهنم تثبیت بشوند. خلاصه‌نویسی از بیوشیمی با زبان خودتون، میتونه تو فهم بهتر مطالب کمکتون کنه.

۴. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من پایه زبان قوی‌ای داشتم اما زبان ارشد وزارت بهداشت با زبان عمومی خیلی متفاوته….من خودم علاقه به مطالعه کتاب‌های متفرقه داشتم اما اونها برای کنکور ارشد مفید نیستند…از بهمن ماه به بعد، من از کتاب آبی جامع ارشد وزارت بهداشت استفاده می‌کردم و هر شب یکی از کنکورهاش رو میزدم و لغاتی که بلد نبودم رو یادداشت می‌کردم و واقعا خیلی برام مفید بود چون روند سوالات کامل دستم اومد.

۵. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

من در آزمون‌ها شرکت نمی‌کردم و مشاور هم نداشتم. سعی می‌کردم همیشه روال برنامه گام کنکور رو دنبال کنم و اگه زمانم کم می‌اومد، سعی می‌کردم تایم‌های مطالعه‌ام رو تغییر بدم تا جبران بشه. برنامه‌ام رو به صورت هفتگی از خود برنامه گام کنکور تنظیم می‌کردم.

۶. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

من در سال کنکور همچنان دانشجو بودم و باید در کنار مطالعه برای کنکور، هر روز کارآموزی می‌رفتم و تکالیف مربوط دانشگاه رو هم انجام می‌دادم و زندگی در خوابگاه هم شلوغی‌های خاص خودش رو داشت. یه روزهایی بود که کلا حوصله درس خوندن رو نداشتم و خسته می‌شدم و واقعا اتفاقات غیر‌منتظره‌ای می‌افتاد که از برنامه حسابی عقب می‌افتادم؛ اما در کنار دوستانم همیشه با هم  و در کنار هم تلاش کردیم و به هم روحیه بخشیدیم؛ و تدریس دکتر محمدی به حدی برام فوق العاده بود که واقعا از خوندن مطالب لذت می‌بردم و امسال برام حس سال کنکور رو نداشت چون واقعا مسیر رو دوست داشتم.

۷. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

بله من همیشه کنار درس، سرگرمی‌های مورد علاقه‌ام رو دنبال می‌کردم. هر روز بعد از اتمام تایم مطالعه‌ام با دوستم اجراهای موسیقی می‌دیدیم و رمان می‌خوندیم. آخر هفته‌ها هم حتما استراحت داشتم. تفریحم رو کنار درس پیش می‌بردم تا هم برای درس انرژی داشته باشم و هم از مسیر لذت ببرم.

۸. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

مسیر کنکور ارشد یک مسیر کاملا جدید بود و من هم خیلی بی‌تجربه بودم پس اشتباهات زیادی داشتم. نحوه مطالعه صحیح دروس رو نمی‌دونستم و روش‌های زیادی رو امتحان کردم. اگه به عقب بر‌می‌گشتم، یک سری از اعداد مهم تغذیه رو برای خودم جمع‌بندی می‌کنم چون بسیار فرار هستند؛ اما روش و راه کلی خودم رو دوباره تکرار می‌کنم و سعی می‌کنم مثل قبل، برای فهمیدن مطالب درس بخونم نه فقط به خاطر حفظیات کنکور.

۹. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

خونواده‌ام و دوستانم واقعا در تک تک روزهام به من انرژی مثبت می‌دادند و تاکید می‌کردند که حتما می‌تونم به چیزی که خواستار اون هستم برسم. بودن در کنار اون‌ها در تمام روز‌ها و شب‌هایی که حالم خوب یا بد بود، من رو به اینجا رسوند و واقعا ازشون ممنونم و همچنین مجددا تشکر ویژه‌ای از دکتر محمدی عزیز و موسسه عالی گام کنکور دارم؛ استاد با تدریس عالیشون واقعا من رو به تمامی دروس ارشد تغذیه علاقه‌مند کردند و در تمامی صحبت‌هاشون سرشار از روحیه بخشی بودند و تا لحظه آخر تنهامون نذاشتند. کمال تشکر رو از ایشون و تمامی همکاران محترمشون دارم.

۱۰. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

می‌خوام حرفی رو به شما دوستان عزیزم بزنم که خیلی‌ها به من گفتند اما مدام از خاطرم می‌رفت. بچه‌ها، خیلی خیلی عادی و اوکیه اگه مطالب رو فراموش کنید؛ این از خاصیت‌های رشته ماست. فقط می‌خوام تا آخر نا‌امید نشین و تا لحظه آخر ادامه بدین چون همه مطالب رو در مسیر آخر به یاد میارید😍به برنامه‌های موسسه گام و دکتر محمدی اعتماد کامل داشته باشید؛ از سال پیش روتون استفاده کنید و از مسیرش لذت ببرید و ایمان داشته باشید که چیزی که لایقش هستید رو به دست میارید. برای تک تک شما عزیزان بهترین‌ها رو آرزو می‌کنم.😍🙏🏻