۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

من سال ١٤٠١ از دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با معدل ١٧.٩١ فارغ تحصیل شدم، درصدهام تغذیه : ٨٠  بیوشیمی: ٧٧.٧٨  فیزیولوژی : ٧٧.٧٨  زبان : ٤٤.١

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

من همزمان با كلاس‌های آقای دكتر محمدی مطالعه را برای امسال شروع كردم كه یعنی میشه آخر شهریور و اول مهر، من خیلی اهل گرفتن ساعت نبودم و حجمی كار می‌كردم ولی حدودا اوایل دو تا تایم میرفتم كتابخونه كه میشد ٤-٥ ساعت صبح و ٣-٤ ساعت هم عصر. تقریبا از بهمن ماه بود كه یكسره شدم و از صبح كه میرفتم تا شب بین ٨-١٠ ساعت كتابخونه بودم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه من از كلاس‌ها و جزوه‌های دكتر محمدی استفاده می‌كردم و تست هم از تست‌های آخر فصل همان جزوه استاد و یا میكروگام هم در مراحل بعدی استفاده می‌كردم. روشم به این صورت بود كه بلافاصله روز بعد كلاس یک مرور چشمی سریع روی مطالب که در حین تدریس استاد در جزوه علامت‌گذاری كرده بودم انجام می‌دادم و روزهای بعد مطالعه عمقی‌تر انجام می‌گرفت و حتما برای همه درس‌هام باید خلاصه می‌نوشتم و یادگیری نهایی را هم از روی آن خلاصه و زدن تست آخر هفته انجام می‌دادم و به نظر خودم در دوران جمع‌بندی این خلاصه‌ها خیلی به من از نظر صرفه‌جویی در تایم و دادن قوت قلب كمك كرد.

۴. برای درس بیوشیمی و فیزولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس بیوشیمی و فیزیولوژی مجددا من از كلاس و جزوات استاد محمدی عزیز استفاده كردم و برای مطالعه هم به همین صورت بود اول مرور چشمی سریع بعد نوشتن خلاصه و همزمان خواندن عمقی و آخر كار هم تست و مرور خلاصه‌نویسی‌ها با این تفاوت كه هر روز درگیر درس تغذیه بودم و به خصوص اول صبح كه انرژی بیشتری داشتم ولی بیوشیمی و فیزیولوژی را یک روز در میان مطالعه می‌كردم

نكته‌ای كه برای این دو تا درس هست شكل‌هایی كه استاد سر كلاس می‌كشن یا حالا شكل‌هایی كه خودم از مطالب می‌كشیدم در حفظ مطالب خیلی كمك كننده بود.

۵. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان منابع من، خیلی پراكنده بود، از كلاس نكته و تست سال قبل خانم دكتر شاهرضا و كتاب تست IQB كه نویسندش خود استاد شاهرضا هستن و هند بوک 90 پلاس و در آخر هم فلش‌كارت‌های لغت دكتر مهاجرنیا، هم اون اوایل خیلی برای تثبیت لغات پرتكرار كمك‌كننده است و من سعی می‌كردم در روز حداقل نیم ساعت لغت و نیم ساعت ریدینگ تمرین كنم، از همان اوایل تست‌های ردینگ را از سالهای ٨٠ شروع به زدن كردم ولی تست لغت را تقریبا از اسفند ماه شروع كردم كه به نظر خودم یكم دیر شد…

مهم اینكه برای زبان استمرار داشته باشیم و حتی اگه یک روزی هیچ درسی نخوندیم حتما زبان را در برنامه داشته باشیم و اصلا اصلا رها نشه حتی اگر ما به خودمون بگیم زبان من خیلی خیلی قویه یا بر عكس بگیم سطح زبان من كه ضعیف هست و بخوایم اون درس را كنار بذاریم كه اصلا كار درستی نیست چون ضریب زبان ٣ هست.

شاید برای بچه‌ها سوال شه كه پس چرا درصد زبان كنكورت این قدر پایین شده با این حجم مطالعه؟ حقیقتا من سر جلسه كنكور وقت را نتونستم خوب مدیریت كنم و برای ردینگ وقت كم آوردم 😅

۶. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون‌های گام را شركت می‌كردم و نكته جالب این جاست كه اگر برایندی از رتبه‌های من در ازمون های گام بگیرند دقیقا همین رتبه كنكور من میشد و توصیه‌ام به بچها اینكه حتما همه ازمون‌ها را شركت كنند حتی اگه به بودجه‌بندی هم نرسیدن چون به اشكالاتتون هم در اون درس و هم اشكالات نحوه مطالعتون پی می‌برین.

برنامه‌ریزی هم من هفتگی انجام می‌دادم و اول هفته برای طول هفته برنامه می‌نوشتم(من به شخصه این برنامه نوشتن را خیلی به بچها توصیه می‌كنم چون ذهن آدم را روشن می‌كنه) و طول هفته را مطالعه و مرور، آخر هفته‌ها هم كه كلاس‌های آنلاین استاد محمدی را شركت می‌كردم و بعد كلاس هم استراحتی به خودم می‌دادم تا یكم رفرش شم.

مشاور هم بله داشتم و همینجا از زحمات و راهنمایی‌های سركار خانم دهنوی عزیز تشكر می‌كنم كه با كلامشون همیشه به من دلگرمی می‌دادن و با چالش‌های این مسیر من را آشنا می‌كردن و راهنمایی می‌كردن كه چه جوری میشه با كمترین هزینه و صرفه‌جویی زمانی بهترین نتیجه را بدست آورد.

۷. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

حقیقتا پاییز و زمستان ١٤٠١ وضعیت كشور همین طور كه همه می‌دونیم پر از پستی و بلندی بود و در كنارش هم خستگی خود آدم در طول مسیر پر فراز و نشیب كنكور مهم ترین چالش‌هایی بود كه من به شخصه در این مسیر خیلی احساس كردم ولی نكته اینجاست كه بدونیم خستگی برای همه هست، حجم مطالب زیاد برای همه هست و مهم این نیست كه اصلا خسته نشی مهم اینه كه تلاش كنی و هر موقع خسته شدی با یكی دو روز جایزه كه به خودت بدی پر قدرت و پر انرژی‌تر برگردی و ادامه بدی و به نظر من این جا نزدن و این حركت آرام و همیشگی توی این مسیر هست كه كلید موفقیت میشه.

۸. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

خیر من كار جانبی نداشتم با توجه به اینكه سال قبل فارغ تحصیل شده بودم تقریبا برنامه‌ام خالی بود و این كار را خدا را شكر برام آسون‌تر كرده بود.

۹. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

اگه برمیگشتم قطعا برای سه تا درس تغذیه، بیوشیمی و فیزیولوژی همین مسیر كه عرض كردم را تكرار می كردم ولی برای زبان به نظرم تک منبعی بودن خیلی بهتر از چند منبعی شدن هست و كلاس كنكور برای زبان هم به نظرم رفتنش خالی از لطف نیست و حالا با هر استادی كه با لحنش ارتباط بیشتری بچها بتونن بگیرن.

۱۰. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اول از همه از خدای مهربان كه لطفش همیشه شامل حال من بوده، دوم از استاد محمدی عزیز كه دلسوزترین و مجرب‌ترین استاد بنده بودند و خانواده عزیزم كه همراه و پا به پای من توی این مسیر  بودند و خانم دهنوی گرامی كه هر موقع من خسته و دلسرد می‌شدم به من انرژی می دادن و اشتباهات منو بهم متذكر می‌شدند و نقاط قوتم را برام پر‌رنگ‌تر  نشان می‌دادن.

نكته‌ای كه شاید چراغ راه من شد این بود كه من امسال سال دومی بود كه كنكور دادم سال قبل رتبه ام ١٦٤ كشوری شد و خب شاید اشتباهایی كه من در سال اول انجام داده بودم از جمله اینكه كلاس شركت نكرده بودم و آزمون نمی‌دادم هم كمكی شد كه من امسال خیلی بهتر عمل كنم و كمتر خطا داشته باشم.

۱۱. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

توصیه‌ام به عزیزانی كه امسال كنكور دارند اینكه از همین تابستون هدفشون را مشخص كنند و هر آنچه که در طول مسیر بهش نیاز دارند را تهیه كنند و از شهریور و مهر با قدرت هر چه تمام‌تر شروع كنند و نذارند مثل سال اول من دیر بشه …

با برنامه آزمون‌ها پیش برند كه منطقی‌ترین برنامه است…

توقعات معقول از خودشون داشته باشن كه دلسرد نشند، خسته نشدن برای آدمیه كه اصلا تلاش نكرده پس اگه خسته شدی اصلا ناراحت نشو یكی دو روز خودتو بازیابی میكنی و برمیگردی. توصیه آخرم هم اینه كه ارام و پیوسته جلو برین و بیشترین انرژی را برای عید نوروز و كلا سه ماه آخر بذارین كه واقعا سرنوشت‌ساز هست و ممكنه رتبه‌ها رو بشدت جابه‌جا كنه.

با آرزوی موفقیت برای همه🌹💙