۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

سلام من سال ۱۴۰۲ از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فارغ التحصیل شدم. معدل نهاییم ۱۸.۶۵ هستش. در کنکور امسال هم تغذیه ۷۹٪ بیوشیمی ۷۱٪ فیزیولوژی ۷۵٪ و زبان ۷۵٪ زدم.

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

من تقریبا از مرداد‌ماه شروع کردم روزی ۱ ساعت زبان می‌خوندم و در نهایت شهریور طبق توصیه دکتر محمدی تغذیه رو هم شروع کردم و روزی ۳ ساعت می‌خوندم. از اول مهر که کاراموزیم شروع شد روزی ۶ ساعت و روز‌های تعطیل هم معمولا ۸ تا ۱۰ ساعت و در دوره جمع‌بندی ساعت نمی‌گرفتم ولی بین ۷ تا ۱۳ساعت می‌شد. معمولا عصر پنجشنبه تا ظهر جمعه رو هم استراحت می‌کردم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

از جزوه‌های گام و تست‌های آخر هر فصل استفاده می‌کردم. کلاس‌های افلاین رو به صورت ۲x گوش می‌کردم و نکاتی که استاد تاکید می‌کردن رو توی جزوه هایلایت می‌کردم. بعد خودم جزوه رو به صورت درختی با توجه به نکات مدنظر خودم و نکات تاکیدی استاد خلاصه می‌کردم و در نهایت خلاصه‌هامو چند مرتبه تا هر چقد وقت می‌شد می‌خوندم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیوشیمی هم از جزوه‌ها و تست‌های آخر هر فصل استفاده می‌کردم. ویدیو کلاس رو به صورت افلاین می‌دیدم و بعد دست‌نویس‌ها رو می‌خوندم وقتی تسلط پیدا می‌کردم کتاب رو به صورت تورق سریع می خوندم و در نهایت هم تست‌ها رو می زدم. البته یکسری فصل‌ها که دست‌نویس زیادی نداشت مثل ساختار‌ها رو چند مرتبه از کتاب خوندم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای فیزولوژی اول ویدیو کلاس رو با دقت می‌دیدم. بعد سراغ جزوه گام می‌رفتم جز به جز می‌خوندم و تحلیل می‌کردم. بیشتر سعی می‌کردم متن رو با شکل‌ها برای خودم تحلیل کنم تا بیشتر توی ذهنم بمونه. برای فصل‌هایی هم که اقای دکتر خلاصه می‌فرستادن از همون خلاصه‌ها استفاده می‌کردم و وقتی تسلط نسبی پیدا می‌کردم تست‌ها رو می‌زدم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای زبان من از پکیج دکتر مهاجرنیا استفاده کردم. اول هندبوک و فلش کارت‌ها رو کامل خوندم بعد هم تست‌های کنکور رو زدم و هر جا هم لغت جدیدی می‌دیدم یادداشت می‌کردم. من دوبار تمام کنکورا رو زدم اون اواخر کتاب دکتر لزگی هم گرفتم ولی حدود ۷۰ صفحه رو تونستم بخونم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون‌های گام رو شرکت می‌کردم. خودم با توجه به راهنمایی‌های آقای دکتر برنامه‌ریزی می‌کردم مثلا هر روز ۲/۵ ساعت تغذیه و یک روز درمیان ۲ ساعت بیوشیمی و فیزیولوژی می‌خوندم و ۱ ساعت هم هر روز به زبان اختصاص می‌دادم.

مشاور نداشتم فقط گاهی از آقای دکتر یا سایر دوستانم که کنکور سال‌های قبل رو شرکت کرده بودن مشورت می‌گرفتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

بزرگ‌ترین چالش من کارآموزی و بعد از اون زندگی در خوابگاه بود. معمولا اگر تایم آزادی پیدا می‌کردم به کتابخانه بیمارستان می‌رفتم و بخشی از برنامه‌ام رو اجرا می‌کردم. برای مشکلات خوابگاه که با بقیه بچه‌ها پیش میومد سعی می‌کردم مدارا کنم تا آرامش روحی‌ام حفظ بشه گاهی هم با خانواده مشورت می‌کردم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

بله من معمولا عصر پنجشنبه رو به بیرون رفتن با دوستانم اختصاص می‌دادم صبح جمعه هم کمی بیشتر استراحت می‌کردم و به بقیه کارام میرسیدم. در طول هفته یک یا دو بار ۱/۵ ساعت می رفتم پیاده‌روی و برای خودم قهوه می‌خریدم. البته همه این فعالیت‌ها از بعد عید محدودتر شده بود ولی حذف نه. کلا تفریح‌کردن به من انرژی و انگیزه بیشتری می‌داد برای ادامه دادن.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

تقریبا میتونم بگم از گذشته راضی‌ام. فقط سعی می‌کردم بیشتر خودمو از انرژی‌های منفی و بحث‌های بی‌اهمیت دور کنم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

قطعا لطف خدا، همین طور تلاش‌های خودم و حمایت‌های خانواده‌، البته آقای دکتر محمدی نازنین هم جایگاه ویژه‌ای در کسب این موفقیت داشتند.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

در کنار تلاش کردن آرامش‌تون رو حفظ کنید و به خودتون روحیه بدید و به خدا توکل کنید. سعی کنید خوتون رو با دیگران مقایسه نکنید و تحت تاثیر جو‌ هم نباشید. حتما وویس‌ها و نکاتی که آقای دکتر می‌فرستند هم مدنظر داشته باشید هم وویس‌های علمی و هم انگیزشی.