۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

 فارغ‌التحصیل ۱۴۰۱ از دانشگاه علوم پزشکی سمنان با معدل ۱۹.۰۴. تغذیه ۷۹ % بیوشیمی ۸۲ %  فیزیولوژی ۸۲ % زبان ۵۳ %

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌‌کردید؟

از مهرماه، ساعت مطالعم متغیر بود بعضی روزها اصلا مطالعه‌ای نداشتم مخصوصا تا دو روز بعد آزمون‌ها ولی بقیه روزها معمولا ۱۱ ساعت در مجموع به دیدن کلاس و مطالعه و خلاصه‌برداری اختصاص می‌دادم که البته زمستون و اوایل بهار به دلایلی ساعت مطالعم افت پیدا کرد و شاید به سختی روزی ۵ الی ۶ ساعت می‌خوندم. ماه آخر هم اصلا به ساعت توجهی نداشتم اما حدودا همون ۱۰-۱۱ ساعت می‌شد.

۳.برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

فقط از کتاب‌های گام کنکور و کلاس‌های دکتر محمدی استفاده کردم و هیچ کتاب جداگانه‌ای برای تست نداشتم. معمولا اول کلاس رو می‌دیدم و بعد جزوه رو طی همون روز یا روزهای بعدی با دقت مطالعه می‌کردم و خلاصه رو هم حین مطالعه جزوه می‌نوشتم. برای مرورهای قبل آزمون هم فقط از خلاصه‌هام استفاده می‌کردم و تست‌ها رو بعد مرور می‌زدم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیوشیمی هم فقط کلاس‌های استاد محمدی و کتاب‌های گام کنکور رو تهیه کردم و مثل تغذیه کلاسش رو می‌دیدم و بعد طی چند روز جزوه رو کامل و به دقت می‌خوندم، معمولا بعد هر چند صفحه مطالعه، خلاصه برداریاشو انجام می‌دادم و از دست‌نویس‌های استاد هم استفاده می‌کردم و داخل خلاصه‌هام می‌نوشتمشون. گاهی هم ممکن بود کامل مبحث رو به دقت بخونم و بعد از اول شروع کنم خلاصه نوشتن از رو جزوه و دست‌نویس‌ها. برای مرور بیوشیمی هم فقط از خلاصه‌هام و تست‌های آخر فصل استفاده می‌کردم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

بازم فقط کلاس و جزوه استاد محمدی، من همیشه بعد دیدن کلاس فیزیولوژی  بلافاصله جزوش رو تو همون روز می‌خوندم و خلاصه‌نویسی براش نداشتم و برای مرور گاهی خلاصه‌های استاد رو استفاده می‌کردم و گاهی تورق کتاب و خوندن قسمت‌هایی که هایلایت کردم و یا استاد تاکید داشتن.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

کلاسی شرکت نکردم برای زبان فقط دوره جمع‌بندی استاد شاهرضا رو اواخر تهیه کردم و قبل از اون هم از پکیج دکتر مهاجرنیا استفاده می‌کردم. متاسفانه زبان تو برنامه من خیلی فیکس نبود و نمی‌تونم راهنمایی درستی داشته باشم.

۷. آیا آزمون هم شرکت می‌کردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون‌های گام کنکور رو شرکت می‌کردم و طبق برنامه آزمون‌ها پیش می‌رفتم. من معمولا دو روز اول بعد آزمون مطالعه نداشتم و اگر می‌تونستم کلاس‌های تغذیه و بیوشیمی رو می‌دیدم بعد از اون طی سه روز نصف تایمم رو در روز به تغذیه و نصف دیگش رو به بیوشمی اختصاص می‌دادم هم مطالعه و هم خلاصه‌برداری براشون انجام می‌دادم. بعد از اتمام این دو درس، یک روز کامل برای کلاس و جزوه فیزیولوژی و زبان درنظر می‌گرفتم. دوباره که کلاس‌های جدید آپلود می‌شد به همین ترتیب تغذیه و بیوشیمی و فیزیولوژی رو پیش می‌بردم و سعی می‌کردم تا چهارشنبه قبل آزمون نهایتا مباحث رو تموم کنم و دو سه روز رو به مرور خلاصه‌ها و زدن تست‌های آخر فصل اختصاص می‌دادم. من معمولا بار اول مطالعه تستی نمی‌زدم.

مشاوری هم نداشتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

سال کنکور اصلا سال خوبی برام نبود. به جز سه ماه اول که همه چیز طبق برنامه بود، تقریبا تسلطمو رو برنامه از دست دادم. اما با تمام سختی و عدم تمرکز‌ها من سعی کردم از درس‌ها فاصله نگیرم و با وجود لطف زیادی که استاد بهمون داشتن و خلاصه‌های بی‌نظیری که دراختیارمون قرار میدادن من تونستم با ساعت مطالعه کمتر هم در این دوران درصدهامو تو آزمون‌ها حفظ کنم و این منو امیدوارم می‌کرد که هرجور شده ادامه بدم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

نه فعالیت دیگه‌ای نداشتم.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار می‌کردین؟

برای زبان کلاس شرکت می‌کردم و بیشتر براش وقت می‌گذاشتم مثلا از تابستون خوندنشون رو شروع می‌کردم نکات خیلی مهم آزمون‌ها و کوئیز‌های استاد رو برای خودم یادداشت و جمع‌بندی کرده بودم که نرسیدم تو دوران مرور مطالعشون کنم، بنابراین سعی می‌کردم نوشتنشون رو خیلی زودتر یعنی از همون مهرماه شروع کنم و مطالعش رو هم از زمستون تو برنامم قرار بدم.

حتما حتما مجدد تیم گام کنکور و استاد محمدی عزیز رو انتخاب می‌کردم. نحوه مطالعه سه درس تغذیه، بیوشیمی و فیزیولوژیم رو هم تکرار می‌کردم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اول از همه خداروشکر می‌کنم که بهم توان داد تا تمام تلاشمو بکنم، واسه هدفم بجنگم و نتیجه دلخواهمو بگیرم. از پدر و مادر عزیزم واقعا ممنونم که شرایط مطالعه رو برام فراهم می‌کردن و اجازه می‌دادن تمام تمرکزم رو معطوف درسام کنم. درنهایت تشکر ویژه و اصلیم رو از استاد محمدی عزیز دارم که از همون ابتدا بیشتر از حد انتظار برای ما زحمت کشیدن و دلسوز بودن، با تدریس بی نظیر، خلاصه‌های عالی، انگیزه دادن‌ها و راهنمایی‌هایی که اگر نبود این نتیجه برام قابل دستیابی نبود.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

بعد از این که به تیم گام کنکور ملحق شدید تنها کاری که باید بکنید اینه که طبق راهنمایی‌های استاد پیش برید و روحیتون رو حفظ کنید. شما حق دارید که روزهایی رو غمگین و بی‌حوصله باشید یا حتی ممکنه ناامیدی به سراغتون بیاد اما نباید بگذارید این حالات به شما غلبه کنن. به زحمتایی که کشیدید فکر کنید و اجازه ندید هدفتون فراموش بشه. با کمی استراحت آرامشتون رو بازیابی کنید و هرچه زودتر به برنامتون برگردید. قطعا روزی که به هدفتون برسید از خودتون ممنون می‌شید.