۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درس‌هاتون چقدر بوده است؟

با سلام خدمت دوستان عزیز، رتبه یک، تغذیه ۷۰، بیوشیمی و فیزیولوژی ۷۷، زبان ۵۶، استعداد تحصیلی ۳۸

۲- از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

من از مهرماه مطالعه برای دکتری رو شروع کردم. برای جمع آوری رزومه از زمانی که وارد دوره ارشد شده بودم، وقت گذاشتم و وقتی که مطمئن شدم رزومه قابل قبولی دارم، درس خوندن برای دکتری رو شروع کردم.

۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از مصاحبه گرفتید؟

۸ تا مقاله اسم اول - ۶ تا مقاله اسم دوم- ۱۰ تا مقاله اسم سوم به بعد- ۴ تا کتاب - ۶ تا سخنرانی - ۲ تا طرح - ۲ تا اختراع - MHLE ۸۲

۴- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

از مهرماه روزی ۶ ساعت شروع کردم و هر ماه یک ساعت بیشترش میکردم و بعد از عید روزی ۱۱ ساعت میخوندم. ساعت مطالعه نیمی برای تغذیه و نیمی برای فیزیولوژی و بیوشیمی بود. از بهمن به بعد جمعه ها ۲ ساعت استعداد تحصیلی میخوندم. زبان هم نخوندم فقط بعضی شب ها تست های سال قبل رو میزدم.

۵- کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

هیچ کلاسی نرفتم چون کلاً اهل کلاس رفتن نیستم.

۶- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

آزمون های گام رو ثبت نام کردم، اوایل به طور مرتب شرکت میکردم اما نزدیک به کنکور چون وقت نمیکردم، آزمون هارو شرکت نکردم. به نظرم آزمون برای کسانی که نظم در درس خوندن ندارند، خیلی میتونه مفید باشه، چون آزمون ها برای ما بودجه بندی و هدف های کوچیک رو قرار میدند، شما هر ۲-۳ هفته یک بار آزمون میدید و به بهانه آزمون هم که شده بودجه بندی رو میخونید و آخر سر به خودتون میاید، میبینید تمام جزوه رو خوندید و همچنین آزمون میتونه فرصتی برای آزمون و خطا و مدیریت کنکور باشه، مخصوصاً برای ما که کنکور به صورت آنلاین بود، آزمون آزمایشی خیلی مفید بود.

۷- برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

برای تمام دروس جزوات گام رو خوندم و بدون هیچ اغراقی راضی بودم. انتخاب جزوه بسیار سلیقه ای هست، نکته ای که مهمه اینه که شما به اون جزوه ای که دارید، اعتماد کنید و فقط از رو یک جزوه بخونید، چون شاید شما هم مثل من حافظه تصویری تون خوب باشه، من خودم به شخصه بسیاری از مطالب رو از جاهایی که در جزوه داشت حفظ کرده بودم و خوندن چند رفرنس برای حافظه ام خوب نبود. یه نکته دیگه، شاید روز اولی که درس خوندن رو شروع کنید با جزوه ای که انتخاب کردید زیاد ارتباط برقرار نکنید، این امر طبیعی هست، ظرف یک ماه به جزوه و نحوه نگارش اون عادت میکنید.
کتاب تست هم برای همه دروس ای کیو بی رو استفاده کردم، برای تغذیه کتاب ماطراحان که خودم مولفش بودم رو استفاده کردم و چون سوالات سطر به سطر داشت، هرجا رو که امکان داشت فراموش کرده باشم با اون کتاب دوره میکردم.
یه نکته رو هم فراموش نکنید، زدن تست های سال قبل شاید خیلی مفید باشه اما برای کسانی که میخوان رتبه تک رقمی بشند کافی نیست و نیاز هست که تست های تألیفی و جدید رو بزنند چون نیمی از تست های کنکور شاید تکراری از تست های سال قبل باشه اما نیمی از تست ها جدید هستند که همین تست های جدید هم میتونه تو رتبه های تک رقمی تعیین کننده باشه.

۸- چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

مطمئناً اول از همه خدا که همچین پشتکاری رو به من داد که بتونم تو مدت مطالعه با وجود خستگی و نا امیدی به درس خوندن ادامه بدم، بعد خانواده عزیز و همسرم که تو این مدت من رو خیلی حمایت کردند.

۹- آیا مشاور یا کسی رو داشتید که براتون برنامه ریزی کنند؟

من چون خودم ارشد هم رتبه ام یک بود و تجربه مشاوره و برنامه ریزی رو داشتم دیگه نیازی ندیدم برای داشتن مشاور، اما بعضی مواقع با دوستانی که سال قبل قبول شده بودند صحبت میکردم و مشورت میگرفتم.

۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟

- توصیه اصلیم اینه که در طول دوره ارشد برای جمع آوری رزومه حداکثر تلاششون رو بکنند و بدونند که رزومه صرفاً به معنای داشتن مقاله نیست، سعی کنند یک پکیج کامل از رزومه رو داشته باشند. بهشون توصیه میکنم که اول رزومه شون رو آماده کنند بعد برای خوندن دکتری اقدام کنند چون واقعیت هم زمان درس خوندن و تهیه رزومه کار سختی هست.
-نکته بعدی، رمز گذاری هست. دوستان لطف رمز گذاری رو فراموش نکنید، در زمان کنکور انقدر استرس و فشار روی شما هست که حجم زیادی از مطالب رو فراموش میکنید اما اگر رمزگذاری کرده باشید (ترجیحاً رمزهای خاص و طنز) در زمان کنکور خیلی میتونه کمکتون کنه.
- نکته بعدی، اگر میخواید سال اول قبول بشید و رتبه تک رقمی بشید، باید این واقعیت رو قبول کنید که کار سختی پیش رو دارید و ۶ ماه قراره بهتون سخت بگذره و به قول معروف هیچی از زندگی تون نفهمید، چون معمولاً افرادی که کنکور دکتری شرکت میکنند، سنشون بالاتر، شاغل، متأهل و بچه دار هستند و با توجه به این شرایط دیگه فرصتی برای پشت کنکور موندن و آزمون و خطا نیست، پس همون سال اول خیلی جدی یکبار برای همیشه اراده کنید که قبول بشید.
- نکته آخر که مهم ترین هست، خواهشاً در طول مدتی که برای کنکور درس میخونید حاشیه رو از زندگی و ذهنتون حذف کنید. مهم ترین اقدام، حذف موبایل مخصوصاً شبکه های اجتماعی هست و مطمئن باشید چیزی رو از دست نمیدید، من از بهمن ماه از صبح تا شب موبایلم رو خاموش می کردم و به نظرم خیلی روی تمرکزم تاثیر خوب گذاشت.