۱. در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درس‌هاتون چقدر بوده است؟

سلام و درود خدمت همه عزیزان. من رتبه یک کنکور شدم. تغذیه ۷۵%، بیوشیمی و فیزیولوژی ۴۶%، و زبان ۹۱%.

۲. از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

چون در ابتدا به صورت گه گاهی مطالعه داشتم و نه مرتب، تاریخ دقیق شروع را خاطرم نیست. اما می توان گفت از اواخر بهار امسال به صورت جدی تر دروس را مطالعه می کردم. من وقت مجزایی برای رزومه نگذاشتم؛ بلکه طی سال های تحصیل و چند ماه بعد فارغ التحصیلی مواردی را کسب کرده بودم. می توان گفت فقط آزمون زبان را مخصوصاً به قصد تقویت رزومه دکتری شرکت کردم.

۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از رزومه گرفتید؟

۷ مقاله پژوهشی داشتم که ۳ تا ISI محسوب می شدند. ۳ طرح پژوهشی دانشگاهی داشتم. دارای امتیاز استعداد درخشان بودم. همچنین معدل کارشناسی و ارشد بالای ۱۹ و مدرک زبان MHLE با نمره ۹۷ داشتم. نمره مصاحبه و سوابق من (از ۵۰) ۴۲ شد. هنوز کارنامه دیگران را ندیده ام اما فکر می کنم که دوستان با رزومه های پربارتر از من فراوان بودند و نمره آزمون کتبی و شاید فرایند مصاحبه حضوری به کسب رتبه من کمک کرد.

۴. به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

برای تغذیه، بیوشیمی و فیزیولوژی: از حدوداً پنج ماهی که به طور جدی تر مطالعه داشتم، نیمه اول میانگین ۳ ساعت مفید درس می خواندم و نیمه دوم ۶ ساعت. این عدد میانگین است و بسته به شرایط و امور روزمره، مدت مطالعه به کوتاهی نیم ساعت تا بلندای ۹ ساعت (مثلاً ۳ ساعت صبح، ۳ ساعت بعد از ظهر و ۳ساعت شب) می رسید. به طور تقریبی مدت مطالعه تغذیه نسبت به فیزیولوژی و بیوشیمی ۳ به ۱ بود. پیشنهادم به دوستان این است که با توجه به آمادگی قبلی، شرایط زندگی و شغلی، مدت مانده به کنکور و توان و شناختی که از خود دارند ساعت مطالعه مناسب خود را انتخاب کنند.

در یک و نیم ماه آخر که جمع بندی داشتم مرور بهتری بر تغذیه داشتم. برای دو درس دیگر با وجود علاقه شخصی که به شناخت نحوه عمل بدن انسان و تغییر و تحول مواد درون آن داشتم، حس کردم با توجه به تعداد سوال و ضرایب شان بهتر است زیاد از نظر کنکوری روی شان سرمایه گذاری نکنم! پس در جمع بندی شان کم گذاشتم و به همین خاطر نمره ای که از آن گرفتم متوسط بود.

من برای زبان مختص کنکور مطالعه نداشتم. بلکه از دانسته های قبلی استفاده کردم. تنها دو هفته مانده به آزمون کتبی با استفاده از برنامه های گوشی، مروری بر واژگان ضروری و نیز قسمتی از یک کتاب گرامر عمومی از چند سال قبل، داشتم.

۵. کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

خیر، من برای آزمون کتبی کلاسی شرکت نکردم. بعد از آزمون کتبی و قبل از مصاحبه در جلسه آنلاین آشنایی با فرایند مصاحبه موسسه گام شرکت کردم. جلسه مفیدی بود و با کمک آن و نیز مشورتی که با دیگر دوستان باتجربه داشتم آنچه در مصاحبه امسال اتفاق افتاد حداقل برای من خیلی آشنا بود!

۶. آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

خیر

۷. برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

برای سه درس تغذیه، بیوشیمی و فیزیولوژی از کتاب های گام به گام آقای دکتر محمدی استفاده کردم. از نظر من کافی بودند. از همان تست های آخر فصل هم برای تست بهره بردم. مطالعه کتاب های رفرنس تغذیه را به عنوان یک فعالیت مستمر در لا به لای تحصیلات و بعد از فارغ التحصیلی پیشنهاد می کنم اما برای مطالعه مخصوص کنکور خیر. چرا که در مدت چند ماه قبل از کنکور معمولاً فرصت کافی برای استفاده از تمام رفرنس های لازم وجود ندارد. ضمن این که سطح پوشش کتاب های جامع آقای دکتر محمدی و کنار هم چیدن مطالب کنکوری از رفرنس های مختلف در آن بسیار مناسب است.

۸. چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

خانواده عزیزم که همیشه حامی و مایه دلگرمی من بودند؛ پدر و مادر و همسر و خواهر و اقوام نزدیک ... و بسیار از آنها ممنون و از بودن کنارشان خوشحالم. اساتید گذشته و حال م که با آموزش ها و دلسوزی های شان مرا مدیون خود کردند به خصوص خانم دکتر اخلاقی بزرگوار، استاد دانشکده تغذیه شیراز که استاد راهنمای من بودند و بخش عمده پژوهش هایم را با نظارت و یاری ایشان انجام داده ام. نیز آقای دکتر محمدی بزرگ که گرچه افتخار شاگردی مستقیم ایشان را نداشته ام اما کتاب های شان تنها منبع عمده من برای مطالعه کنکور بودند و بسیار مفید. همچنین دوستان و آشنایان شخصی خودم و کارکنان محترم مراکز آموزشی که در آنها درس خواندم، چرا که محبت های همه آنها باعث شیرین تر شدن زندگی و دوره تحصیل من بوده و هست.

۹. آیا مشاور یا کسی رو داشتید که براتون برنامه ریزی کنند؟

خیر. سعی کردم خودم برنامه نسبتاً منظم و منعطفی داشته باشم. از اصول مطالعه و برنامه ریزی درسی در حدی که مطلع بودم استفاده کردم.

۱۰. توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟

انگیزه کافی و هدف محکمی برای خود داشته باشند تا در مسیر با قدرت پیش بروند. با برنامه منظم، از منابع درسی مناسب و روش های اصولی مطالعه و جمع بندی استفاده کنند. در صورت نیاز و با توجه به شناختی که از خود دارند ممکن است دوره ها و آزمون های آزمایشی برای شان مفید باشد. مشورت با اساتید با تجربه و دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع بالاتر را فراموش نکنند. آرزوی موفقیت و بهروزی برای همه عزیزان دارم. ممنون از مصاحبه شما

 

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده