۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

من فارغ التحصیل سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم. درصد تغذیه من ۶۰ زبان ۶۷.۵ بیوشیمی ۷۰ فیزیولوژی ۴۸.۸ بود.
تغذیه ۶۰% -  بیوشیمی ۷۰% - فیزیولوژی ۴۸.۸% - زبان ۶۷.۵%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

من از ۲۰ مهر شروع به درس خوندن کردم و اوایل روزی 4 تا 5 ساعت می خوندم و به تدریج به ۶ ساعت رسید اما ۴ ماه اخر میانگین روزی ۸ ساعت می خوندم و تا روز قبل کنکور هم همینقدر میخوندم و زیاد اضافه یا کم نمی شد.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من برای درس تغذیه کلاسی نداشتم و فقط نزدیک کنکور از کلاس نکته و تست اقای دکتر محمدی گام کنکور استفاده کردم و ازشون هم برای این کلاس تشکر میکنم برای من خیلی موثر بود، کتاب تست IQB استفاده کردم. جزوه هم مخلوطی از چند منبع استفاده کردم که به دوستان توصیه میکنم این کارو نکنن.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس بیوشیمی از کلاس دکتر جعفر نژاد استفاده کردم که کلاس جزوه هم داشت و از ایشون هم برای کلاس خوبشون تشکر می کنم. کتاب تست بیوشیمی هم گنجینه بیوشیمی استفاده کردم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای فیزیولوژی من از کلاس اقای دکتر عبدی استفاده کردم که ازشون خیلی تشکر می کنم و برای جزوه هم از جزوه کلاس استفاده کردم اما متاسفانه نرسیدم درطول سال تست کار کنم و سعی کردم کلاس نکته و تست رو خوب مرور کنم که ضعفم جبران بشه.
تکنیک مطالعه ام برای هرسه درس این شکلی بود که اول کلاس می رفتم و بعد یک دور تمام مطالب جزوه رو تند خوانی می کردم ولی قسمت های مهم رو بیشتر وقت می گذاشتم و بعد می رفتم تست می زدم که مطالب جا بیفته و نکات مهمی که جا انداختم هم متوجه بشم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

 برای درس زبان لغات کتاب IQB رو می خوندم و بعدش که پایه ام قوی شد کتاب نود پلاس رو خوندم و از بهمن هم شروع کردم به متن زدن از کتاب IQB. روزی یک یا دوتا متن میزدم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

از آزمون موسسه خلیلی استفاده می کردم و برنامه ریزی درسی هم با توجه به آزمون طراحی می شد. از خانم ملاحسینی هم که رتبه ۱ سال ۹۸ هستن مشاوره می گرفتم که جا داره همینجا ازشون تشکر کنم بابت زحماتی که کشیدند.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

 بیشتر چالش من تو سال کنکور حفظ ثبات بود که اوایل اصلا نداشتم مثلا یک روز زیاد درس می خوندم یک روز کم و روزی هم می شد که اصلا درس نخونم و بعدش یک کتابخونه خوب ثبت نام کردم که باعث شد چند ماه آخر با ثبات درس بخونم و ازین بابت بسیار خوشحالم. سایر مسائل شخصی هم بود که پیش میومد و من سعی کردم با همین کتابخونه رفتن در طول ساعات مطالعه بهشون فکر نکنم و بعدش که میومدم خونه به اون مسائل رسیدگی می کردم.( اگر کتابخونه نمی رفتم قطعا موفق نمی شدم).

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

من هیچ کاری در کنار درس نمی کردم و نظرم اینه که کسی که برای رتبه برتر شدن میخاد درس بخونه اصلا نباید کار کنه چون وقت زیادی از آدم می گیره. در درجه بعد به نظرم کل دوره کنکور 7 الی 8 ماه وقت می بره و این مدت آدم کار نکنه اتفاق خاصی نمیفته و ریسک کردن ارزش نداره مگر شرایط خاص.

۱۰. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

میخاستم یک تشکر ویژه از اقای دکتر عبدی بکنم که زمانی که من کاملا ناامید شدم و ایشون این موضوع رو فهمیدن با من تماس گرفتن و ۱ ساعت تلفنی با من صحبت کردن که واقعا منو به کنکور برگردوند و هیچ وقت این موضوع رو فراموش نمی کنم.

۱۱. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

تجربه من از کنکور میگه که حرف اول و آخر در نتیجه گرفتن رو ثبات مطالعه مشخص می کنه. برای رتبه برتر شدن به موقع شروع کنید برای تغذیه و بیو و فیزیو حتما کلاس برید، آزمون بدید و از مشاور کمک بگیرید. البته این ها هزینه داره که امیدوارم موسسات هم با بچه ها همکاری داشته باشن و میدونم که موسسه گام کنکور واقعا هزینه خیلی پایین تری نسبت به سایر موسسات داره. خیلی ممنونم از موسسه خوب گام کنکور بابت این مصاحبه.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده