۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

تیر ماه سال۱۴۰۲ از دانشکده علوم پزشکی خلخال با معدل ۱۸.۹۳ فارغ التحصیل شدم. تغذیه ۸۷٪ بیوشیمی ۶۱٪ فیزیولوژی ۶۷٪ زبان ۵۵٪

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

از اول مهر به صورت جدی شروع به درس خوندن کردم و طبق آزمون‌های گام‌ کنکور برای خودم برنامه درسی هفتگی می‌چیدم اما ساعت نمی‌گرفتم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه از کتاب و کلاس‌های دکتر محمدی استفاده می‌کردم. ویژگی خاصی که درس تغذیه داره این که شما باید علاوه بر فهم مطالب، حافظه خوبی هم داشته باشید! کسب درصدهای بالا در این درس راهی جز تکرار و مرور فراوان نداره. من بعضی اوقات برای درس تغذیه خلاصه‌نویسی می‌کردم اما دیدم وقتی مباحث رو از روی جزوه مطالعه می کنم توی حافظه تصویریم بهتر ثبت میشه و ترجیحم مرور بیشتر جزوه به جای وقت گذاشتن روی خلاصه‌نویسی بود. علاوه بر اینها من اغلب از فیلم‌های استاد قبل هر آزمون به عنوان مرور استفاده می‌کردم و گاها برای یک آزمون دو سه بار فیلم‌ها رو با دور تند نگاه می‌کردم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیوشیمی هم از کتاب و کلاس‌های دکتر محمدی و اگه فرصت می‌شد از گنجینه سوالات دکتر جعفرنژاد استفاده می‌کردم. در مورد این درس هم ابتدا فیلم آفلاین کلاس و سپس جزوه رو با دقت نگاه می‌کردم، برای مرور نهایی هم از دست‌نویس‌های استاد استفاده می‌کردم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس فیزیولوژی هم از کتاب و کلاس‌های دکتر محمدی استفاده می‌کردم و به نظرم استاد در فهم عمیق مطالب نقش خیلی موثری داشتند .بعد مطالعه هر فصل، مطالب مهم رو به صورت نمودار برای خودم می‌نوشتم با این کار مطالب بهتر در ذهنم تثبیت می‌شد.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان منبع من کتاب دکتر لزگی بود و کنکورهای ارشد وزرات بهداشت رو بررسی می‌کردم اما به دلیل وقت زیادی که به درس‌های دیگه اختصاص داده بودم کمتر به زبان توجه می‌کردم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون‌های گام کنکور رو شرکت می‌کردم و برنامه‌ریزی من مطابق آزمون‌ها بود. خیر مشاور نداشتم و خودم برنامه‌ریزی می‌کردم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

چالشی که سال کنکور داشتم خستگی بعد کارآموزی بیمارستان بود و عملا شب‌ها بعد ساعت ۱۱ به دلیل خستگی و‌ خواب آلودگی بازده درسیم افت می‌کرد. راه حلی که به کار بردم این بود صبح‌ها زودتر یعنی ساعت پنج و نیم الی شش بیدار می‌شدم و شب‌ها به ندرت بعد ساعت ۱۱ و‌ نیم مطالعه می‌کردم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

خیر کار و فعالیت خاصی نداشتم و فقط کارآموزی میرفتم.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

در کل کار خاصی نبود که بخوام اصلاح کنم و از تلاش و‌ نتیجه ای که داشتم راضی هستم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل شخص خودم بودم که هیچ وقت از تلاش و هدفی که داشتم دست نکشیدم و همچنین پدر و مادرم که همیشه به من امیدوار بودن و با کوچک‌ترین موفقیتم به قدری خوشحال می‌شدن که انگیزه دو چندان به من می‌داد و البته دکتر محمدی عزیز که اگر تدریس فوق العاده ایشون نبود دستیابی به چنین رتبه‌ای دشوار بود.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

از نظر من تلاش مداوم و داشتن نظم و برنامه‌ریزی مهم‌ترین عوامل موفقیت در هر کاری است و بدونید وقتی برای هدفتون با تموم وجود میجنگین و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنن قطعا به نتیجه دلخواه‌تون خواهید رسید.