۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

سال ۱۴۰۱ از علوم پزشکی یاسوج فارغ التحصیل شدم معدل کارشناسیم ۱۶/۳۷ درس تغذیه ۷۲٪ – درس بیوشیمی  ۶۱٪ – فیزیولوژی ۷۸٪ – زبان ۷۹٪

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

اواخر مهرماه پکیج دکتر محمدی رو تهیه کردم ولی تا آذر ماه، با توجه به پایین بودن ساعات مطالعه‌م، با حجم زیادی از مطالب عقب افتاده مواجه بودم. دی ماه مطالعه‌‌م جدی تر شد و قبل از عید به صورت میانگین ساعت مطالعه‌ی خودم رو به ۶ ساعت رسوندم و بعد از عید میانگین ۷ ساعت مطالعه داشتم .به صورت تدریجی این ساعت رو افزایش دادم تا هفته اخر که حدوداً ۱۲_۱۳ ساعت مطالعه داشتم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه کتاب گام کنکور و فیلم ها و کلاس‌های آنلاین دکتر محمدی رو تهیه کردم البته خیلی کم به صورت آنلاین استفاده کردم چون متوجه شدم با دیدن ویدیوها به صورت آفلاین بهتر پیش میرم و از برنامه کلاس‌های آنلاین خیلی عقب افتاده بودم.شیوه‌ی مطالعه‌م به این صورت بود که ابتدا ویدیو هر مبحث رو نگاه می‌کردم و همزمان با ویدیو، نکات مهمی که استاد اشاره میکردن رو هایلایت میکردم. بعد یک بار خودم مطالعه میکردم و اون اواخر که دوره جمع بندی بود هر بار نکته‌ای از تستی میدیدم که مربوط به بخش خاصی بود، به همون پاراگراف مراجعه می‌کردم و مرور می‌کردم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس بیوشیمی هم به همین شکل بود با این تفاوت که من برای یک سری مباحث فرصت مطالعه‌ی کتاب رو نداشتم و بیشتر دست نویس‌های دکتر محمدی رو می‌خوندم و چرخه هارو مدام مرور می‌کردم .

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس فیزیولوژی هم به همین شکل پیش رفتم. یعنی ویدیو و بعد کتاب و تست. من مباحث فیزیولوژی رو باتوجه به اولویت‌بندی اهمیت در کنکور مطالعه کردم و وقتی خیالم از بابت مباحث مهم راحت شد، فصل‌های باقی مونده رو پوشش دادم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

سطح زبانم متوسط بود و ابتدا کتاب تهیه کردم ولی خیلی نتونستم ارتباط برقرار کنم و مطالعه‌م کم بود. به توصیه دوستان سال‌های قبل، از پکیج آقای عماد جعفری استفاده کردم و برای من خیلی مفید بود. اول واژگان رو به سبک خودشون خوندم و با ویدیوها پیش رفتم و بعد هم متن‌ها و کنکورهای سال‌های اخیر رو حل می‌کردم و ویدیو تحلیلشون رو نگاه میکردم. اواخر سعی می‌کردم با توجه به ضریب بالای زبان، زمان بیشتری برای این درس درنظر بگیرم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله من اکثر آزمون هارو شرکت کردم به جز سه تا آزمون که مباحثشون جز حذفیاتم بودند. اتفاقا یکی از انگیزه ها برای من، پیشرفت در آزمون ها بود. هرچند که تا مدت زیادی درصدها و رتبه‌ مطلوبی نداشتم اما هدف من پیشرفت تا روز کنکور بود و درواقع بهترین آزمون من هم آزمون کنکور بود. برنامه ریزی به صورت هفتگی و براساس آزمون ها بود و یک برنامه طولانی مدت هم داشتم که تا چه زمانی بتونم مباحث عقب افتاده و فعلی رو مدیریت کنم. بله چندماه آخر مشاور داشتم و به من خیلی کمک کردند.و از دکتر محمدی و دوستانم که سال‌های قبل کنکور دادند هم مشورت می‌گرفتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

سال کنکور کنار خانواده بودم و گاهی وقت ها که شرایط درس خوندن برام مهیا نبود، به کتابخونه میرفتم. این تغییر محیط و تغییر کتابخونه ها برام سخت بود. چالش دیگری که داشتم دیر شروع کردن و حجم زیاد مباحث بود، که با برنامه‌ریزی تا هفته‌ آخر کنکور تونستم به خوبی مباحث رو مدیریت کنم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

من سال کنکور تمرکزم روی آزمون بود و فعالیت جانبی نداشتم فقط گاهی وقت ها برای خودم تفریح درنظر میگرفتم.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

من با شیوه‌ای که پیش رفتم راضی ام فکر میکنم بهترین روش برای من بود. اگر به عقب برگردم سریعتر مباحث رو جمع میکنم که مبحث حذفی نداشته باشم، چون فصل‌هایی که حذف کردم برام جذاب بودن اما فرصت مطالعه‌شون رو نداشتم و بنظرم مهم‌ترین کاری که می‌کردم این بود که از لحاظ روحی به خودم اعتماد به نفس بیشتری می‌دادم و به توانایی های خودم و مسیری که می‌رفتم بیشتر اعتماد می‌کردم .

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

قطعا خانواده و‌ دوستانم مهم‌ترین نقش رو داشتن، همیشه سعی کردن تا جای ممکن شرایط رو برای من فراهم کنن و در تمام مسیر به من انگیزه دادن و مشوقم بودن.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

توصیه اصلی‌‌م اینه که برای انتخاب مسیر عجله نکنید و با دیدن رتبه‌ها احساسی تصمیم نگیرید. بهتره شرایط خودتون رو درنظر بگیرید و هدف از ادامه تحصیل براتون مشخص باشه، چون در طول این یک‌سال دلسرد می‌شید و اونجا فقط یک هدف مشخص و قوی می‌تونه انگیزه‌ی شما برای ادامه دادن باشه. اگر وارد این راه شدید، از حجم زیاد و سختی مطالب نترسید و مطمئن باشید تواناییش رو دارید همونطور که قبل از شما هم افراد زیادی این مسیر رو رفتند و موفق شدند.به دروس ضریب بالا توجه ویژه داشته باشید وبا برنامه مطالعه کنید. در طول این مسیر هر کسی چالش های خاص خودش رو خواهد داشت ،مهم شما هستید که اون‌هارو مدیریت کنید و در این مسیر تداوم داشته باشید و تسلیم نشید. اینو بدونید شما قراره بهترین نسخه‌ی خودتون باشید پس سعی کنید هرروز یک گام به سمت این نسخه نزدیک بشید که لازمه‌اش این هست خودتون رو فقط با خودتون مقایسه کنید و به حواشی دقت نکنید.