۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

امسال از دانشگاه علوم پزشکی کاشان فارغ التحصیل شدم. آخرین معدلی که وارد کردم برای کنکور ۱۷/۶۴ بود و درصد درس تغذیه ۷۵ بیوشیمی ۷۱ فیزیولوژی ۶۵ زبان ۶۴ درصد بود.

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

من اواخر مهر شروع کردم با کتاب‌های دکتر محمدی ولی دیدم فیزیولوژی و بیوشیمی برام سخته و به خاطر همین ۲۷ مهر فیلم‌ها رو تهیه کردم و از آبان ماه به طور جدی شروع کردم.

اوایل روزی ۴ ساعت مطالعه می‌کردم ولی از عید نوروز به ۸ ساعت رسید و اردیبهشت شد ۱۰ ساعت و یه روزم ۱۱ ساعت😅.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من به جز کتاب‌ها و فیلم‌های دکتر محمدی دیگه منبعی نداشتم. تغذیه رو هر روز مطالعه می‌کردم به این صورت که اول فیلم رو می‌دیدم بعد جزوه رو  می خوندم و تست می‌زدم ولی کلا آدم تند‌خوانی بودم و بعضی از فصل‌ها رو تا ۴-۵ بار هم مرور کرده بودم تا روز کنکور و برای یه سری فصل‌ها هم که دکتر محمدی جزوه خلاصه می‌دادن و کار راحت تر می‌شد.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

باز هم تنها منبع گام کنکور، فیلم‌ها رو می‌دیدم و هم زمان خودم با خودکار رنگی دست‌نویس‌ها رو می‌نوشتم و یک دور کتاب رو می‌خوندم ولی دیگه برای مرور‌ها فقط دست‌نویس‌ها رو استفاده می‌کردم و بعضا با دور تند می‌رفتم خود فیلم‌ها رو مجدد می‌دیدم .

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

باز هم تنها منبع گام کنکور، چون به نظرم چند منبعی بودن فقط بار روانی و شلوغی رو برام داشت. فیزیولوژی به نظرم یعنی مفهوم و با تدریس آقای دکتر قابل دستیابی بود و یک دور جزوه رو هم می‌خوندم .

درس‌های فیزیولوژی و بیوشیمی رو اوایل یه روز درمیون توی برنامه می‌ذاشتم ولی اواخر هر روز همه رو با هم جلو می‌بردم😅

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

درس زبان رو با کلاس‌های دکتر ساسان حیدری پیش رفتم و حقیقتا راضی بودم چون بیس زبان قوی نداشتم ولی کلاس‌های دکتر حیدری از بیس بالا میورد البته خب خودم کم کاری‌هایی داشتم و هر شب نتونستم زبان رو توی برنامم قرار بدم و گرنه امکان دستیابی به درصد بالای ۶۴ هم وجود داشت. در کنارش از کتاب تست IQB دکتر شاهرضا هم استفاده و راضی بودم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

من از سومین آزمون‌های گام رو شرکت کردم اما متاسفانه در اواخر بهمن ماه، ما در کاشان میزبان یک تورفناورانه بودیم که باعث شد تقریبا سه هفته پشتم سرد بشه و سه تا از آزمون‌ها رو از دست دادم. علنا دیگه اوضاع شده بود من بدو، آزمون‌ها بدو، به حدی که من شب عید نوروز از پریشانی و استیصال که همه چیز داشت خراب می‌شد و خودم هم کلی عقب افتاده بودم فقط کلی راه رفتم توی خیابون بعدم رفتم نشستم توی یه کافه و با خودم فکر کردم و دیدم اگه این دو ماه رو هم از دست بدم آیا حاضرم دوباره بشینم یکسال دیگه؟ و بعد دیدم نه نمیتونم و به خودم گفتم :من محکومم به موفقیت.

برنامه‌ریزی به صورت شخصی بود اما در این بین راهنمایی می‌گرفتم از دوستانی که این مسیر رو با موفقیت طی کرده بودند. هم اتاقی و دوست عزیزم خانم بشیری که رتبه ۲۱ سال گذشته بودند و خیلی در این بین به من امید دادند(من ترم یک رو دانشگاه بوشهر بودم و بعد به کاشان انتقالی گرفتم) و جناب آقای دکتر جلیل پیران که رتبه ۲ دکتری و از هم استانی‌های خوب من بودند و راهنمایی و مشورت‌های خیلی خوبی به من دادند.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

شاید اولین چالش من خوابگاهی بودن بود و متاسفانه من سر خواب خیلی اذیت شدم چون ۱۲ شب دیگه باید می‌خوابیدم که فردا هم به کاراموزی برسم هم به درس‌ها ولی خب یک ماهی سر همراهی نکردن هم‌اتاقی‌هام که ان شالله هر جا هستند موفق باشند من به مشکل و تنش جدی برخوردم به حدی که یک ماه صبحانه و شامم رو هم در سالن مطالعه می‌خوردم برای آرامش اعصابم😅ولی از ترم ۸ هم اتاقی‌های فوق العاده ای داشتم که از همین‌جا ازشون ممنونم.

علاوه بر اون یک سری چالش‌هایی بود در زندگی و روابط شخصی خودم که ترجیح دادم کلا توی بازه کنکور بهشون فکر نکنم یا کمتر فکر کنم و البته با صمیمی‌ترین دوستم که روانشناس بودن ،در میون بذارم و با ذهنی آرام به درس برگردم.

و سومین چالش هم که اون بازه سه هفته ای بهمن، اسفند بود که پشتم سرد شد ولی دیگه با سال نو، حول حالنا شدیم.😁

و خب چهارمین چالش برای من روزه داری و درس خوندن در فرودین بود که اومدم اون تایم‌های روزه داری رو فیلم‌های گام کنکور علی الخصوص تمام فیلم‌های نکته و تست سال ۱۴۰۱ رو دیدم و همین یه مرور فوق‌العاده روی مباحث مهم برام بود. در کنارش مباحث نخونده رو روی دور تند می‌خوندم تا به دو آزمون آخر گام برسم.

ولی خب کارآموزی‌ها حقیقتا خوب پیش می‌رفت و اساتید همکاری می‌کردن و برای من چالش به خصوصی نداشت.

و آخرین چالش هم شب قبل از کنکور بود که راهی بیمارستان شدم ولی دیگه هم اتاقی پرستار داشتیم و بعدش تزریقات سرم توی خوابگاه انجام شد.

راستش اینا رو نگفتم که بخوام شبیه فیلم‌ها بشه این ۷ ماه، هدفم از گفتنش این بود که وقتی شما یک مسیری رو شروع می‌کنید حق ندارید دیگه جا بزنید ولو هزار تا اتفاق و چالش هم این وسط باشه، باید ادامه بدید.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

در کنار دانشجو بودن، من مدیر تولید محتوا یک تیم کنکوری بودم که واقعا دیدم نمیرسم در کنار درس و از دی ماه کنارش گذاشتم.

و کار گویندگی و اجرا هم می‌کردم که تا جایی که میشد اجرا‌ها رو یکی در میون قبول می‌کردم و دو ماه آخر کلا زیر بار هیچ اجرا و مراسمی نرفتم و مسئول روابط عمومی کمیته تحقیقات دانشجویی بودم که چون تعهد داشتم در مقابل کمیته ،کار رو ادامه دادم و البته بعد از عید کار سبک بود.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

خب سوال جدیدی بود ولی اگه برمیگشتم هر شب تست زبان رو توی برنامه‌ام می‌ذاشتم .

زیر بار فعالیت‌های جانبی نمی‌رفتم، درسته الان از رتبه‌ام راضی هستم چون متناسب با هدفیه که می‌خواستم ولی اون فشار روانی که از نرسیدن ها، از دست دادن آزمون‌ها،س ریع جمع کردن مطالب بهم وارد شد خیلی بود.

باز هم گام کنکور رو انتخاب می کردم اونم نه از آبان، بلکه از مهر و از اینستاگرام اون چند ماه رو باز هم عزلت میگزدیم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

موبایل به شارژ شدن نیاز داره، جسم به تغذیه و ویتامین‌ها و مینرال‌ها و روح هم به یک منبع قوی انرژی برای ادامه دادن .

راستش من هم اون نیرو و توان دوباره رو از خدا و اهل بیت می‌گیرم، از محبت خانواده و دوستان و از تمام عشقی که خدا در وجودم قرار داده و پروسه کنکور هم از این قاعده مستثنی نبود.

تلاش‌های خودم در کنار تدریس بی‌نظیر، کتاب‌های جامع و کامل، راهنمایی‌ها و ارشادات جناب آقای دکتر محمدی بزرگوار معنا و جهت پیدا کرد و فارغ از بحث کنکور کلاس ایشون خودش یک دانشگاه بود.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

تنهایی این مسیر رو پیش نرید، مشورت بگیرید، کمک بخواید حتی می‌تونید با دوستان و همکلاسی‌هاتون درس‌ها رو پیش ببرید. هر کسی خودش رقیب خودشه.

خوب فکر کنید به ادامه تحصیل و هدف‌تون.

اگر تصمیم تون رو گرفتید‌، هزینه کردید، منابع رو تهیه کردید و زمان خودتون رو گذاشتید دیگه حق ندارید وسطش جا بزنید و شما محکومید به ادامه دادن و رسیدن، همین 🙂