۱.در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

سال ۱۴۰۱ از دانشگاه کرمان، رشته مامایی با معدل ۱۷.۷۷ فارغ التحصیل شدم.
تغذیه ۷۲.۷٪ بیوشیمی ۶۲.۲٪ فیزیولوژی ۵۰٪ زبان ۶۵٪

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

از اواخر مهرماه شروع کردم و اوایل ساعت مطالعم ۳ تا ۴ ساعت بود و کم کم به میانگین ۷ تا ۸ ساعت رسیدم گاهی نوسان داشتم و کم کاری می‌کردم و واسه جبرانش ۱۰ تا ۱۱ ساعت می‌خوندم اواخرم که اصلا ساعت نمی‌گرفتم سعی می‌کردم از نهایت زمانم استفاده کنم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

از کلاس و کتاب دکتر محمدی استفاده کردم تقریبا هر روز درس تغذیه رو تو برنامم داشتم و برای هر فصل با توجه به حجم و سختیش تقسیم می‌کردم برای چند روز و هر مبحثی رو که کلاسشو میدیدم همون روز کتابم می‌خوندم. موقع مرور برای فصلای مهم خلاصه برداری می‌کردم و همون دور اول که می‌خوندم یه تعداد تست آموزشی کار می‌کرد و بقیه تستا رو موقع مرور میزدم.
خلاصه هارو با مرور و کلاسای جمع بندی دکتر محمدی تکمیل می‌کردم و نکات تاکیدی استاد رو هایلایت می‌کردم و بیشتر روی اونا تمرکز می‌کردم و اواخر سرعت و تعداد مرور رو بالا بردم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

کتاب و کلاس دکتر محمدی منبعم بود. مثل درس تغذیه مبحثی که کلاسشو میدیدم کتابم همون روز میخوندم از همون دور اول که فصلی تموم میشد تست میزدم ، کنارش کتاب IQBرو برای تست استفاده میکردم ولی تستای کتاب و کلاس جمع بندی استاد هم متنوع و کافی بود.
از مهمترین بخش های مطالعم دست نویس و خلاصه هایی بود که استاد در اختیارمون گذاشتن، من مجددا برای خودم مینوشتم که تثبیت بشن و کنارشون نکات کلاس و جزوه رو اضافه میکردم و برای مرور بیشتر تست میزدم و تاکیدم روی خلاصه ها بود مخصوصا برای متابولیسم درشت مغذی ها.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

مثل دو درس قبلی از کتاب و کلاس دکتر محمدی استفاده کردم هر مبحثی رو کتاب و کلاس رو باهم پیش میبردم ولی بیشتر تمرکزم روی کلاس بود. برای مرور فصل های مهم در کنار تست زنی کلاس رو مجددا میدیدم و نکات کلاسو یادداشت میکردم و بعد از تستای آخر فصل گام از تست های کتاب IQBهم استفاده میکردم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من چون مدتی از زبان فاصله گرفته بودم سطح زبان خوبی نداشتم و دوره ی استاد عماد جعفری رو شرکت کردم سعی میکردم هر روز مطالعه زبان رو داشته باشم حتی در حد مرور کلمه ها.
اواسط دوره با کتاب IQBتست زنی رو شروع کردم چون رایتینگ نیاز به تمرین داره که وقت کمتری سر جلسه بگیره و کلمه هارو به صورت دسته بندی موضوعی برای خودم مینوشتم که شب به شب چنتا موضوع رو مرور کنم.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

من خیلی مردد بودم که آزمون شرکت کنم آزمون های موسسه دکتر خلیلی هم ثبت نام کردم چند آزمون اول رو شرکت کردم ولی در نهایت به جز آزمونای جامع که برای هر دو موسسه گام و دکتر خلیلی رو شرکت کردم به طور منظم آزمون شرکت نکردم. من با شناختی که از خودم داشتم تصمیم گرفتم مشاور تحصیلی داشته باشم مشاورم خانم ریحانه ملاحسینی بودن که برای برنامه ریزی به طور منعطف با هم در ارتباط بودیم و اینکه ایشون مدیریت میکردن برای من خیلی خوب بود.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

چالشی ترین قسمتش برای من روحیه خودم و جدید بودن درس ها بود . که تدریس دکترمحمدی درسارو برام قابل فهم کرده بود ولی خب سال چالشی رو بخاطر مشکلات و فوت اعضای خانوادمون داشتیم که کنترلش کنار درس خوندن رو برام سخت کرده بود خیلی روزا حال خوبی نداشتم که درس بخونم ولی چون حتما میخواستم امسال نتیجه بگیرم روزای بعد سعی میکردم جبران کنم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

متاسفانه فعالیت و تفریح خاصی سال کنکورم نداشتم به جز سریال و فیلم که آخر هفته ها که برنامم سبک تر بود میدیدم.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

آزمون ثبت نام نمیکردم چون اگه به برنامش نمیرسیدم اثر منفی برام داشت برای هر کسی متفاوته برای من خوب نبود و فقط آزمون جامع رو شرکت میکردم. مسائل جزئی که برای همه پیش میاد مثل فراموشی درس ها و نگرانی مبحثی که نخوندی روزای آخر بهم فشار وارد میکرد که بی مورد بود اگه برمیگشتم عقب بهش توجهی نمیکردم ولی خب توی اون زمان طبیعی بود.

برای درس ها و سبک خوندنم بازم مثل قبل پیش میرفتم ولی با کمال گرایی کمتر .

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اینکه سال کنکور سعی کردم با هر روحیه و اتفاقی بازم وسط راه رهاش نکنم و منتظر نتیجش باشم هر بیماری و مشکلی هم بود ۲ هفته هم فاصله میگرفتم بازم میخوندم مسلما حمایت و همراهی خانوادم ، حضور خانم ملاحسینی و یکی از دوستام خانم شیرین قندهاری که سال گذشته قبول شدن و هر وقت نیاز داشتم باهاشون حرف میزدم خیلی برام خوب بود. قسمت تاثیرگذار درسی هم موسسه گام بود کلاسا با کیفیت و منظم برگزار میشد و تدریس دکتر محمدی درس خوندن رو برام کاملا خوشایند کرده بود و از همه لحاظ پا به پای ما سال کنکور همراهیمون کردن که از همشون ممنونم .

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

توی دام افکار مزاحم و منفی ذهنشون نیوفتن که درسا سخته ، یاد نمیگیریم ، یادمون میره ، چند روزه نخوندم دیگه نمیشه و … اینا طبیعیه ولی نباید مانع راه باشه وقتی مدام بهشون فکر کنی خوندن برات سخت میشه و تمایلت بیشتر به سمت درس نخوندن میره . ساعت مطالعه هرچقدر باشه کنار حفظ تمرکز و یادگیری ارزش داره سعی کنن تعادل کمیت و کیفیتو روزانشونو حفظ کنن و بدونن که وقت و انرژی که میذارن حتما نتیجه میده .