۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

ورودی مهر ۹۸ دانشگاه شهید بهشتی هستم و تیر ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شدم. معدلم ۱۸.۵۸ البته معدلی که در کنکور اعمال شد با توجه به عدم فارغ التحصیلی پایین‌تر بود. درصد‌ها هم تغذیه ۸۰، بیوشیمی ۵۳.۳۳، فیزیولوژی ۷۴.۴۴ و زبان ۸۱.۶۶

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌کردید؟

به صورت کلی من در طول ۴ سال مطالعه داشتم و از ترم دو روی یک مجموعه کتاب کار می‌کردم برای همین با درس تغذیه آشنایی داشتم ولی به صورت جدی مطالعه من از شهریور ماه شروع شد.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

در درس تغذیه در کنار جزوات اصلی دکتر محمدی از جزواتی که به صورت کنکوری از ترم ۳ شروع به تهیه کرده بودم استفاده می‌کردم. منبع اصلی من در تست سوالات کنکور‌های گذشته بود. یک دوره از کتاب ما طراحان هم استفاده کردم که متاسفانه ایده‌های تست‌ها یکم دور از اهداف کنکور بود و کنار گذاشتمش.

کتاب‌های گام آخر را هم امتحان کردم، ولی خب در این کتاب در بعضی از فصول سوالات کمی ریز طراحی شدن و در آخر ترجیح دادم از سوالات آزمون‌های گام کنکور و دکتر خلیلی استفاده کنم. همچنین در طی این چند سال یک مجموعه تست هم از خودم داشتم که اون‌ها را هم کار می‌کردم. به صورت کلی سوالات دکتری و ارشد هم برام فرقی نداشت و همه را می‌زدم.

درمورد کلاس هم متاسفانه علارغم ثبت نام وقت نمی‌کردم درست استفاده کنم که علتش را در چالش‌ها میگم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

در درس بیوشیمی از دو منبع گام به گام(جزوه اصلی) و کتاب خلاصه دکتر محمدی به عنوان درسنامه استفاده می‌کردم، برای تست هم از کتاب جعبه سیاه انتشارات سنا استفاده می‌کردم. بیوشیمی همیشه نقطه قوت من بود، ولی سر جلسه کنکور بعد از درس زبان زدم و با توجه به سخت بودن زبان وقتم گرفته شد نتونستم اونجور که باید از پسش بر بیام. برای کلاس‌ها هم مثل درس تغذیه تهیه کردم ولی متأسفانه با توجه به مشکلات وقت نمی‌شد که خیلی از فصول را استفاده کنم، ولی در مجموع متابولیسم‌ها را دیدم و خیلی خوب بودن.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

در درس فیزیولوژی از جزوات گام به گام به عنوان منبع اصلی و جزوات خلاصه دکتر استفاده کردم. در کنارش سوالات علوم پایه پزشکی را هم از بخش‌هایی که مشکل داشتم کار می‌کردم. کتاب IQB هم یک دوره استفاده کردم که اصلا پیشنهاد نمی‌کنم و همون سوالات کنکور رشته تغذیه بهتر.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

به صورت کلی سطح زبان خوبی داشتم. برای همین زیاد با این درس مشکل نداشتم، اما واژه‌های تخصصی ارشد را باید بلد باشید. به شخصه یک روز یک مجموعه می‌زدم و روز بعد تمام لغات جدید را بررسی می‌کردم. برای این درس کلاس هم شرکت نمی‌کردم .

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

خب با توجه به این که در مقاطع پایین‌تر چندین سال مشاوره تحصیلی کار می‌کنم و در این زمینه مطالعه و مدرک دارم، عمدتا برنامه‌ریزی‌ها را خودم با توجه به نمودار فراموشی انجام می‌دادم. استفاده از این سیستم یک خوبی و یک بدی داره، خوبیش این که در بلند مدت و آزمون‌های جامع خودش را نشون میده و در آزمون‌های تک مرحله‌ای ممکن رتبه شما خوب نشه، که برای من همینجور شد، من هر سه مرحله آزمون‌های جامع همگی تک رقمی شدم، ولی هیچ‌گاه در آزمون‌های مرحله ای نتونستم این نتیجه را کسب کنم. البته برنامه‌ریزی این چنینی با توجه به پیچیدگی که داره برام یکم سخت بود و گاها ساعت‌ها از من وقت می‌گرفت و روز جمعه عصر‌ها را به آنالیز کار خودم و برنامه‌ریزی می‌پرداختم. در کنار تمام این کار‌ها برای اطمینان از مسیر با خانم دهنوی هم مشورت می‌کردم. به صورت کلی در این مسیر به یک همدل نیاز دارید تا شما را همراهی کنه و بهتون آرامش بده حتی اگر خودتون مشاور باشید. در مورد آزمون هم من به صورت متمرکز آزمون‌های گام را می‌دادم و هیچ‌گاه غیبت نکردم. حتی یادم بازه عید یک آزمون اصلا خوب نخوندم و بدترین رتبه من رقم خورد ولی خودم را ملزم به آزمون دادن می‌دونستم. آزمون‌های دکتر خلیلی را هم کامل بررسی‌می‌کردم، که تغذیه و زبان خوبی داشت ولی بیوشیمی و فیزیولوژی یکم دور از واقعیت‌های کنکور بود، هر چند که این موضوع نظر شخصی بندست.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

خب به صورت کلی هر کس مشکلاتی را داره، اما چندین مشکل اساسی که امسال باهاش روبرو بودم کار‌آموزی‌ها بود. به صورت کلی در شهید بهشتی دروس پروپوزال و سمینار برخلاف سایر دانشکده‌های دیگر در ترم ۷ همراه با کار‌آموزی های ترم ۷ ارایه می‌شود، از این رو در نیم سال یک بشدت وقت محدود و به شما فشار میاد، به خاطر همین هم خیلی از بچه‌ها قید کنکور را میزنن، در نیم سال دوم هم تا ده روز مانده به کنکور بیمارستان میرفتم و نصف روز را بیمارستان درگیر بودم. اما خب الهی شکر با برنامه‌ریزی و آنالیز دقیق این بازه‌ها سپری شد.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

خب من چندین سال به صورت اختصاصی مشاور کنکور هستم و امسال هم این موضوع حاکم بود و در کنار دانشگاه و کنکور خودم مجبور به مدیریت دانش‌آموزان کنکوری هم بودم. اما خب با مدیریت زمان و برنامه‌ریزی دقیق از پسش بر اومدم. گاها ساعت‌ها روز جمعه را به آنالیز و برنامه‌ریزی هفتگی اختصاص می‌دادم تا همه کارها انجام بشه.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار میکردین؟

اگر بر‌می‌گشتم به عقب همین مسیر را با همین روش جلو می‌ومدم و شاید تنها چیزی که تغییرش می‌دادم، بازه عید را بهتر استفاده می‌کردم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اول از همه بسیار قدر دان زحمات خانوادم هستم که در این مسیر همراه من بودن. ثانیا خب به باور من کنکور عین بازی فوتبال، یک تیم داخل زمین تلاش می‌کنه و یک تیم بیرون زمین. برای من تیم بیرون زمین مربی داشت به نام دکتر محمدی عزیز، خیلی زیاد از ایشون یاد گرفتم، بسیار با اخلاق، با‌سواد و دلسوز هستند. علاوه بر این کمال تشکر دارم از خانم ساجدی، دکتر حسینی، دکتر اسلامیان، دکتر سهراب و دوست عزیزم دکتر همتی که در این مسیر انگیزه من بودند.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

توصیه اصلیم این که اهداف بلند مدت را فدای اهداف کوتاه مدت نکنید، مسیر بسیار بلند و طولانی تا آخرین ثانیه‌ها تلاش کنید و نتیجه را به دست خدا بسپارید.