۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

سال ۱۴۰۲ با معدل ۱۸.۵۱ از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد فارغ‌التحصیل شدم و درصدهای من در کنکور به این صورت بود:

تغذیه: ۷۶.۶ بیوشیمی: ۷۳.۳ فیزیولوژی: ۵۵.۵ زبان: ۸۲.۵

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌‌کردید؟

من از اول مهر ۱۴۰۱ شروع به مطالعه طبق برنامه آزمون‌ها کردم و ابتدا حدود ۴ تا ۵ ساعت مطالعه در روز داشتم که با سنگین‌تر شدن مباحث به ۶ تا ۸ ساعت و بعد از عید اکثر روز‌ها ۱۰ ساعت مطالعه داشتم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه از کتاب دکتر محمدی در کنار کلاس تغذیه استفاده می‌کردم. مباحث تغذیه رو مطابق بودجه‌بندی اعلام شده برای ازمون تقسیم‌بندی می‌‌کردم و به صورت روزانه و پیوسته می‌خوندم و به این صورت که ابتدا کلاس‌ها رو به صورت افلاین با سرعت ۲× نگاه می‌کردم و اغلب اوقات اون مبحث تدریس شده در کلاس رو بلافاصله از کتاب می‌خوندم و معمولا با این روش مباحث ازمون رو می‌تونستم تموم کنم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس بیوشمی از کتاب و کلاس‌های دکتر محمدی استفاده می‌کردم و مطالعه این درس رو به صورت یک روز در میان داشتم و معمولا هم کلاس رو به صورت افلاین با سرعت ۲× نگاه می‌کردم و بعد از اون کتاب رو می‌خوندم و در مورد درس بیوشیمی یکی از کمک‌کننده‌ترین موارد دست‌نویس‌های دکتر محمدی بود خصوصا در دوره جمع‌بندی که به من کمک خیلی زیادی در مطالعه و مرور مباحث کردند.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای فیزیولوژی هم از کلاس‌ها و کتاب دکتر محمدی استفاده می‌کردم و مطالعه این درس به صورت یک روز در می‌ان بود و البته معمولا زمان کمتری نسبت به دو درس تغذیه و بیوشیمی به فیزیولوژی اختصاص می‌دادم و بیشتر به صورت عمقی و مفهومی سعی در یادگیری مباحث این درس داشتم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس زبان ابتدای کار از کلاس خاصی استفاده نمی‌کردم و صرفا لغات رو می‌خوندم که شروع خواندن لغات از شهریور بود و هر روز نیم ساعت تا یک ساعت به خواندن لغات اختصاص می‌دادم و بعد از شروع آزمون‌ها احساس کردم نیاز به کلاس و مطالعه بیشتری دارم که از کلاس‌ها و کتاب‌های لغت و متن استاد شاهرضا استفاده کردم و هر روز نیم ساعت به خوندن لغات و نیم ساعت به متن اختصاص می‌دادم و بدون شک تاثیر بسیار مثبتی در نتیجه نهایی و درصد زبان من داشتند.

۷. آیا آزمون هم شرکت می‌کردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله در آزمون‌های گام شرکت می‌‌کردم و بر اساس مباحث هر آزمون برنامه‌ریزی می‌کردم و سعی می‌کردم تا جای ممکن تمام مطالبی که برای هر آزمون هست رو بخونم و آمادگی لازم برای هر آزمون رو داشته باشم و مشاور تحصیلی هم نداشتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

در این سال چالش‌های مختلفی وجود داشت چه در مسائل شخصی و تحصیلی و چه مسائل اجتماعی که تقریبا تمام جامعه رو تحت تأثیر خودش قرار داد ولی من به شخصه در تمام موارد سعی در حفظ آرامش و تمرکز روی هدف خودم داشتم و پای بندی به برنامه آزمون ها رو خیلی اهمیت می‌دادم و کلا هم فضای چالشی که وجود داشت خیلی مانع خاصی برام ایجاد نکرد.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

با توجه شرایط کنکور فعالیت‌های جانبی چندانی نداشتم اما تعداد محدودی هم فعالیت بود که انجام دادم و مهمترین نکته برای مدیریت این موارد برنامه‌ریزی بود که انجام می‌دادم و تقریباً هم به درس خوندن می‌رسیدم و هم سایر فعالیت‌ها و تفریح.

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار می‌کردین؟

حقیقتش از دوره‌ای که گذشت کاملاً راضی بودم و به تمام کار‌هایی که می‌خواستم انجام بدم می‌رسیدم و همین مسیر رو فکر می‌کنم می‌رفتم.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

حمایت‌های خانواده و با توجه به اینکه در خوابگاه بودم حمایت‌ها و همراهی دوستانم بسیار موثر و امید‌بخش من در این مسیر بودند.

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

افرادی که قصد شرکت در کنکور رو دارند از اول هدف خودشون رو مشخص کنن و مهم‌تر از اون به هدف خودشون پایبند باشند، قطعا این مسیر دشوار هست اما با آگاهی وارد مسیر شوند و هیچوقت دلسرد و ناامید نباشند و ممکنه زمان‌هایی باشه که از برنامه خودشون عقب بمونن اما مطمئن باشند که زمان کافی برای جبران این موارد وجود داره.