۱. در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درس‌هاتون چقدر بوده است؟

رتبه نهایی در کل ۳
تغذیه: ۷۰، فیزیولوژی و بیوشیمی: ۵۵، زبان: ۵۵.۳، استعدا تحصیلی: ۱۴.۴

۲. از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

از مهرماه فقط در کلاس ها شرکت میکردم و در طول هفته خلاصه نویسی درس تغذیه رو انجام میدادم. به علت اینکه همزمان کلینیک میرفتم و کارهای مربوط به پایان نامه، نگارش مقاله و ریوایز مقالات قبلی رو انجام میدادم فرصت زیادی برای درس خواندن نداشتم. اما از بهمن ماه به صورت جدی تر شروع به درس خواندن کردم. در واقع از ترم ۴ دوره کارشناسی فعالیت های پژوهشی رو شروع کردم و از ترم اول دوره کارشناسی ارشد مصمم تر در زمینه پژوهش فعالیت داشتم.

۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از رزومه گرفتید؟

نمره مصاحبه: ۴۷.۵۳

آیتم مقالات: ۱۲ مقاله چاپ شده.  ۶ مقاله ISI به عنوان نویسنده اول و  ۶ مقاله به عنوان نویسنده دوم به بعد.

آیتم کنگره ها: ۲ سخنرانی در کنگره های بین المللی و ۲ پوستر در کنگره های بین المللی

آیتم طرح ها: ۱ طرح ملی، ۱ طرح دانشگاه شهید بهشتی، ۵ طرح دانشگاه تهران

آیتم کتاب: یک کتاب ترجمه شده.

آیتم مدرک زبان: مدرک MHLE

۴. امکانش هست در مورد نحوه مصاحبه امسال توضیحاتی رو ارائه بفرمایید.

مصاحبه امسال ۶ ایستگاه داشت. در هر ایستگاه ۲ نفر از اساتید تغذیه حضور داشتند. ۸ دقیقه تایم برای هر ایستگاه داشتیم. در تمام ایستگاه ها مدیریت زمان بسیار اهمیت داشت، به طوری که توضیحات ما در پاسخ به سوالات اگر بیشتر از ۸ دقیقه میشد حتی اگر هنوز به سوال پاسخ کامل رو نداده بودیم باید ایستگاه رو ترک میکردیم.

ایستگاه اول: در این ایستگاه باید خودمون رو معرفی می کردیم‌. هدف این ایستگاه بررسی انگیزه افراد برای تحصیل در مقطع دکتری بود و اینکه آیا متقاضی دکتری هدف مشخصی برای ادامه تحصیل دارد یا خیر.

ایستگاه دوم: اطلاعات پژوهشی مورد سوال واقع شد‌. سوالات در مورد مطالعات متاآنالیز، نحوه نگارش مقالات، طرح های ارتباط با صنعت و سوالات دیگری که مرتبط با پژوهش بود.

ایستگاه سوم: پایان نامه مورد بررسی قرار گرفت‌. در مورد پایان نامه، هدف از انتخاب عنوان، نحوه انجام پایان نامه، آنالیزها، نتایج و نتیجه نهایی سوال پرسیده شد. در این قسمت هدف بررسی میزان تسلط افراد بر پایان نامه بود.

ایستگاه چهارم: پرزنتیشن و بررسی توانایی فرد جهت ارائه یک موضوع علمی بود. بر روی یک کاغذ ۱۰ عنوان نوشته شده بود که فقط اساتید نسبت به عناوین آگاهی داشتند. با انتخاب یک عدد از ۱_۱۰ توسط دانشجو موضوع پرزنتیشن مشخص می شد‌‌. در این قسمت گرچه تسلط فرد بر روی عنوان بسیار کمک کننده بود، اما به نظر من توانایی فرد برای یک ارائه علمی به صورت فی البداهه، توانایی جمع آوری مطالب در ذهن در مدت زمان کم، توانایی کنترل استرس در صورت فراموشی مطالب، توانایی مربوط به سخنرانی و نحوه شروع و به پایان رساندن آن بیشتر مورد بررسی بود.

ایستگاه پنجم: سوالات علمی مورد پرسش قرار گرفت. در ابتدا یک سوال در مورد اینکه آیا کار داوطلبی در حیطه تغذیه تا کنون انجام داده ایم یا خیر؟ این سوال را شاید بتوان به عنوان سوال مرتبط با مسئولیت اجتماعی درنظر گرفت‌.

در ادامه سوالات علمی در مورد رژیم درمانی در بیماری ها پرسیده شد.

ایستگاه ششم: سرچ. در این ایستگاه ابتدا سوالاتی در مورد سرچ پرسیده شد، سپس از بین ۲ عنوان باید یک عنوان را انتخاب میکردیم و در pubmed با سرچ پیشرفته مقالات مرتبط با عنوان را جستجو می کردیم. در حین سرچ نحوه سرچ صحیح، نحوه محدود کردن سال یا نوع مطالعات و... در پابمد مورد بررسی قرار گرفت‌.

۵. به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

تا قبل از ۱۵ فروردین تایم مشخصی نداشتم و هر زمانی که فرصت داشتم درس می خوندم و بیشترین تایم مربوط به درس تغذیه بود. از ۱۶ فروردین تا ۱ تیر به صورت فول تایم و شاید روزی بیشتر از ۱۳-۱۴ ساعت درس می خوندم.

۶. کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

بله کلاس های گام کنکور رو شرکت کردم. من به علت اینکه فرصت کافی برای مطالعه نداشتم، تصمیم گرفتم که در کلاس ها شرکت کنم، چون توی زمان کمتر درس ها برام مرور میشد و خب رفرنس های جدید و نکات مهمتر کنکوری بررسی میشد. یکی از مهمترین ویژگی کلاس ها این بود که به صورت آنلاین بود و هر زمانی که می تونستیم کلاس رو می دیدم و اینکه زمان صرف رفت و آمد نمیشد. در واقع کنکور یک رقابت طولانی مدت بین ۱ سال تا چندماه هست و هر فردی که بخواد موفق بشه باید برنامه منظم همراه با اراده قوی داشته باشه. کلاس ها و برنامه های گام کنکور برای داشتن برنامه منظم بسیار عالی و کمک کننده بود.

۷. آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

من آزمون های گام کنکور رو شرکت می کردم و بسیار کمک کننده بود. البته فقط نتیجه یک آزمون رو ثبت کردم و سایر آزمون ها رو آفلاین از خودم می گرفتم. چون توی آزمون ها من خودم رو فقط با خودم و اهدافم مقایسه می کردم. با توجه به کنکورهای سال قبل متوجه شده بودم که برای هر درسی چه درصدی باید کسب کرد و همیشه فقط درصدهام و تعداد پاسخ های صحیح و غلط برام مهم بود. رتبه و تراز و اینکه نفر چندم شدم و...برام اهمیتی نداشت، بنابراین ترجیح میدادم به صورت آنلاین در آزمون شرکت نکنم.

۸. برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟ به نظرتون کتاب های رفرنس رو بخونیم یا جزوه؟

برای درس تغذیه و فیزیولوژی کتاب های گام کنکور برای درس بیوشیمی جزوه گام کنکور و دکتر جعفرنژاد که از قبل داشتم.
گرچه که خواندن رفرنس همیشه بهتر هست اما مطمئناً برای کنکور نتیجه بخش نخواهد بود و جزوات کنکوری بسیار کارآمدتر هستند.

۹. چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

در پاسخ به این سوال اسامی بسیاری هست که باید نام ببرم چون معتقدم تک تک افراد همچون اساتید عزیزم از دوره کارشناسی تاکنون مخصوصاً آقای دکتر اسماعیل زاده، همسرم، خانواده هامون و دوستان عزیزم در قبولی بنده بسیار تاثیرگذار بودند و بسیار قدردان آنها هستم.

۱۰. توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟

توصیه اصلی من این هست که برای آزمون مقطع دکتری حتما رزومه خوب و قابل قبولی داشته باشند و بعد به آزمون کتبی فکر کنند. همینطور توصیه ام به تمام کنکوری ها این هست که تا قبل از ایام نوروز آهسته و پیوسته درس بخونید و حتماً حتماً خلاصه نویسی کنید. در ۲-۳ ماه آخر فقط خلاصه ها رو مرور کنید و تست های کنکورهای اخیر رو دوباره بررسی کنید. به نظرم مهمتر از اینکه از کی شروع میکنید و چقدر می خونید اینه که برای ۲-۳ ماه آخر از روز اول برنامه داشته باشید، چون دوران جمع بندی عالی تعیین کننده نتیجه نهایی آزمون شماست‌‌.
انسان با انگیزه، امید و اراده قوی همیشه به هر چیزی که بخواد میرسه حتی اگر غیرممکن باشه.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده