۱. در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ و درصدهای هر درستان را در کنکور امسال بفرمایید؟

من ورودی 97 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودم. شهریور 401 فارغ التحصیل می شم.
تغذیه 58% -  بیوشیمی 58% - فیزیولوژی 90% - زبان 64%

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت مطالعه می‌‌کردید؟

من از مهر هم زمان با شروع کلاس های دکتر محمدی شروع کردم. ساعتی درس نمی خونم و حجمی پیش می رفتم اما حدودا بخوام بگم ترم هفت که کارآموزی مرکز بهداشت بود تایمم آزادتر بود و 8 تا 10 ساعت میخوندم ترم هشت که کارآموزی ها بیشتر شد و اکثر روزها کلاس یا بیمارستان بودیم بعد کلاس می رفتم کتابخونه دانشگاه تا 7 عصر که کتابخونه باز بود می موندم و بعد برمی گشتم خونه، یه استراحت کوچيک و هر چقدر تایم داشتم تا آخر شب می خوندم تا به برنامه ام برسم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من کتاب های دکتر محمدی رو می خوندم و کلاس هاشون رو شرکت کردم. نحوه مطالعه ام اینطور بود که ابتدا فیلم کلاس رو می دیدم اون اوایل که تایم داشتم کل فصل رو یه دور می خوندم و در پارت های بعدی خلاصه نویسی می کردم اما اواخر چون تایمم کمتر شده بود و یادگیریم هم نوشتاریِ بعد از دیدن فیلم خلاصه نویسی می کردم. کتاب تست هم iqb داشتم ولی واقعیت بگم زیاد استفاده نکردم و همون تست های کتاب دکتر محمدی رو بیشتر می زدم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای بیو هم فیلم ها و کتاب های دکتر محمدی رو استفاده کردم. کتاب تست هم گنجینه داشتم.
نحوه مطالعه ام یه این صورت بود که ابتدا فیلم می دیدم و بعد یه دور کتاب رو می خوندم. در نهایت خلاصه نویسی می کردم. برای یادگیری بیشتر هم کلاً روی کاغذ برای خودم مطالب رو دسته بندی می‌کردم (جدای از خلاصه نویسی) مثلا مبحث متابولیسم که پر از چرخه است رو من چندین بار هر کدوم رو روی کاغذ می‌کشیدم اون اواخر هرجایی توی برگه هام که خالی بود چرخه ها و نکات رو می‌ نوشتم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای فیزیو از کتاب ها و کلاس های دکتر محمدی استفاده کردم. کتاب تست هم کتاب دکتر حائری و یکم از گنجینه رو زدم. ابتدا فیلم کلاس رو می دیدم و بعد کتاب رو می خوندم. برای فیزیو خلاصه نویسی نکردم ولی بعد از خوندن کتاب اگه حس بدی داشتم که وای خلاصه نکردم یاد نگرفتم برای خودم یه دور توضیح می دادم. قبل از عید زیاد تست نزدم ولی از بعد نوروز که مباحث فیزیو رو کم کم تموم کردم تست بیشتر زدم. چون ترم 8 هم کارآموزی بیمارستان داشتم و استرس تموم نکردن همراهم بود فصل عصب رو قبل عید با فیلم های سال گذشته خوندم و تقریبا تا عید فیزیو رو تموم کرده بودم.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای زبان از کتاب آقای دکتر مهاجرنیا استفاده کردم که شامل کتاب جامع، هندبوک و فلش کارت بود. اون اوایل دایره لغاتم به شدت کم بود و اصلاً تست های لغت رو نمی تونستم بزنم واسه همین برای شروع فلش کارت و هندبوک و فصل 1 و 2 کتاب جامع و کتاب 504 لغت ضروری رو خوندم و تست های کنکور رو شروع نکردم. یکم که راه افتادم شروع کردم تست های کتاب جامع رو زدم و تا آخر فروردین تموم کردم. با این که فلش کارت و هندبوک لغت داشتند ولی من تست های لغت رو هر کلمه ای که بلد نبودم رو خودم نوشتم و اینو خیلی تکرار کردم که یاد بگیرم و بنظرم خیلی مفید بود چون یه سری لغات هستن تو کنکورها متمادی تکرار میشن اگه کنکور اولی که لغت رو نتونستی بزنی یاد نگیری کنکورهای سال های بعد هم اشتباه میزنی پس هدف زدن تست نباشه که کتاب تموم بشه و بری جلو، هدف یادگرفتن باشه.
یه هفته مونده به کنکور هم متوجه شدم دکتر مهاجرنیا آزمون داره و خریدم از سایتشون ولی فقط سه تا رو تونستم بزنم و تایم اجازه نداد.

۷. آیا آزمون هم شرکت میکردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

بله آزمون های گام کنکور رو شرکت کردم. برای آزمون حتی یک سوال رو در هیچ آزمونی برنگشتم از روی کتاب یا خلاصه ام بزنم اینطور باعث شد هر سوالی که یادم رفته بود یا غلط زده بودم بعد آزمون بهتر یاد بگیرم. برنامه ریزیم بصورت حجمی بود و هر روز تغذیه و زبان داشتم. یک روز درمیان فیزیو و بیو (البته چون به بیو علاقه بیشتری داشتم تایم فیزیو گاهی قربانی بیو میشد)
مشاور تحصیلی هم نداشتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

خب حجم مطالب زیاد بود و من دوست داشتم هرچه سریع تر تموم کنم که به مرور برسم با این حال تایم محدود بود و به جز فیزیو نشد جلوتر از برنامه بزنم و البته بنظرم برنامه آقای دکتر محمدی بهتر و منطقی بود ومطالب رو با کیفیت خوندم .
چالش بعدی کارآموزی ها بود که یکم اذیت شدم با این حال مزیتی هم داشت و سر کلاس ها با آمادگی خیلی خوب حاضر می شدم و بهتر یاد می گرفتم.
یکی از مشکلاتم هم این بود که آدم کمال گرایی بودم و همیشه برنامه رو غیرمنطقی می‌ریختم و آخر هفته ها اکثرا فاز غم داشتم که من چیزی نخوندم و تلاش هامو هیچ می‌ پنداشتم ولی خداروشکر خواهرم همیشه کمکم کرد یادم نره چقدر تلاش کردم و سعی میکرد از شدت غیرمنطقی بودن برنامه ام کم کنه.
نا امیدشدن هم که گاهی وقتا می اومد سراغم که با یکم استراحت و حرف زدن با یه نفر حالم اوکی می شد.
مشکل بعدی که داشتم فیلم دیدن بود که یه تفریح مورد علاقمه. قبل از عید روز هایی که کامل برنامه رو اجرا می کردم همراه شام یه فیلم می دیدم ولی بعد از عید دیگه فیلم ندیدم.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه‌ی برنامه ریزیتون چجوری بود؟

یه جز درس خوندن واسه کنکور و کارآموزی رفتن فعالیت جانبی دیگه ای نداشتم.
جمعه ها برای هفته ی پیش رو برنامه می‌نوشتم وبرای تغذیه شنبه و یکشنبه دو پارت می‌گذاشتم ویه پارت فیلم ها رو می دیدم و پارت بعد کتاب رو میخوندم و ادامه هفته تا سه شنبه خلاصه نویسی می کردم آخر هفته هم مرور و تست داشتم. بیو و فیزیو یک روز در میان داشتم اول هفته فیلم می دیدم و تا آخر هفته خلاصه نویسی برای بیو و خواندن کتاب برای فیزیو بود.

۱۰. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

اول که لطف و کمک خدا بود که منو به اینجا رسوند.
در قدم بعدی کمک های دکتر محمدی بودند که با تدریس خوب شون خیلی موثر بودند. خلاصه نویسی ها، ویس ها و کوئیز ها و واقعا تلاش هاشون برای بچه ها غیر قابل اغماض بود. اینکه هر سه درس بیو فیزیو و تغدیه رو یه نفر تدریس می‌کرد و آقای دکتر مباحث رو ترکیبی آموزش دادن و این باعث مرور بیشتر می‌شد و همچنین یه سری مطالب نیاز نبود حفظ کنیم و واقعا می‌ فهمیدم که جریان از چه قراره و فشار کنکور یکم کمتر می شد.
خواهرم جز موثرترین افرادی بود که این مدت کمکم کرد هم واسه برنامه ریزی و هم انگیزه دادن کنارم بود.
حمایت خانواده ام رو هم نمیشه نادیده گرفت و تونستم با آرامش و بدون دغدغه کنکور رو بخونم.
یه دوست عزیز هم دارم که همزمان باهم کنکور می خوندیم و یکی از دلایل بزرگی بود که باعث می‌شد هدفم یادم نره.

۱۱. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

پشتکار داشته باشند و نا امید نشن.
کنکور خیلی غیر قابل پیش بینیه ولی اگه تموم تلاشتو کرده باشی هیچ ترسی نیست. و جمله ای که همیشه به خودم میگفتم رو بهتون میگم: یادتون باشه هیچ تلاشی بدون نتیجه نمیمونه

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهده