۱.در چه سالی و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ معدلتون چند بود و درصدهای هر درستون را در کنکور امسال بفرمایید؟

من در سال 1402 از دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معدل 05/18 فارغ التحصیل شدم. تغذیه 73% فیزیولوژی 95% بیوشیمی 88% و زبان 84%.

۲. از چه تاریخی شروع به مطالعه کردید؟ و چند ساعت در روز مطالعه می‌‌‌کردید؟

بنده از مهر، همزمان با شروع دوره و کلاس‌های دکتر محمدی مطالعه را شروع کردم و میانگین ساعاتی که به مطالعه اختصاص دادم 7 ساعت بود اگرچه سه هفته از ماه دی، شرایط مساعدی برای مطالعه نداشتم و فقط زبان را مرور می‌کردم.

۳. برای درس تغذیه از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس تغذیه از کلاس و جزوه گام به گام دکتر محمدی استفاده کردم و در مورد تست نیز از تست‌های آخر هر فصل که مجموعه‌ای از تست‌های کنکور ده سال اخیر بود بهره بردم، هرچند سعی کردم تست‌هایی که در گروه تلگرامی تغذیه بصورت تالیفی گذاشته می‌شد را بصورت یک منبع جمع‌آوری کنم و در دو ماه آخر آنها را حل کنم. نحوه مطالعه من برای هر سه درس به این شکل بود که اول فیلم درس مربوطه را با دقت می‌دیدم و بعد در همان روز بصورت نیمه سطحی آن قسمت را مطالعه می‌‌کردم، روز بعد با هایلایتر به دقت مطالعه همان قسمت را پیش می‌‌گرفتم تا نکات اصلی و مدنظرم را برای کنکور انتخاب کنم و بقیه مطالب را دیگر نخوانم، در ادامه هم یک بار دیگر دو هفته بعد از هایلایت کردن، مرور نهایی می‌کردم.

۴. برای درس بیوشیمی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

برای درس بیوشیمی نیز به مانند تغذیه و فیزیولوژی از کلاس‌ها و جزوه گام به گام استاد محمدی استفاده می‌‌کردم.

تقریبا چارچوب مروری و قالب زمان‌بندی مطالعه من برای هر سه درس مشابه بود؛ فقط در نوع فکر کردن به مطالب درس‌ها ظرافت‌هایی را بخرج می‌دادم.

۵. برای درس فیزیولوژی از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

همانطور که پیش‌تر گفتم نحوه مطالعه‌ام برای هر سه درس مشابه بود با این تفاوت که تست‌ها را سعی می‌‌کردم جمع‌آوری کنم تا در دو ماه آخر منبع تست زیاد داشته باشم، پایه فیزیولوژی و بیوشیمی‌ام در حد خیلی خوبی بود از این جهت در فهم مطالب مشکل خاصی نداشتم و صرفا بحث کامل خواندن مباحث و مرور آنها برایم مطرح بود.

۶. برای درس زبان از چه منبع (کتاب و تست) و یا کلاسی استفاده کردید و نحوه مطالعه شما در این درس چگونه بوده است؟

من زبانم در حد متوسط بود ولی بعد از تهیه پکیج دکتر مهاجرنیا برنامه جامعی را برای خودم تدارک دیدم و سعی کردم از مطالبی که در کتاب‌های غیردرسی‌ای که مطالعه کرده بودم در جهت پیشرفت در این درس استفاده کنم و در واقع زبان از جمله درس‌هایی شد که در روزهای کنکور حل شده بود و عملا انگار سه تا درس برای کنکور دارم.

من تنها از هندبوک استفاده کردم و کتاب جامع ولی این دوتا را عمیقا و تماما مطالعه کردم در مجموع از لوغی منبع فرار می‌کردم.

۷. آیا آزمون هم شرکت می‌کردید؟ و برنامه ریزی درسیتون به چه صورت بود؟ مشاور تحصیلی هم داشتید؟

در مورد آزمون، من رویکرد خاصی داشتم، فکر کنم تنها سه بار آزمون دادم آن هم جوری که رتبه‌ام برای همه مشخص نشه چون فضای رقابت به شخصیتم نزدیک نیست و در عمق و میزان مطالعه‌ای که مدنظرم هست محدودیت ایجاد می‌کند به همین دلیل آزمون‌ها فقط برای این بود که یک بیس فکری برای تلاش داشته باشم. اما برنامه‌ریزی پایه‌ای و اساسی من بر اساس همان بودجه‌بندی آزمون‌های گام بود این خیلی کمک‌کننده بود و بار فکری‌ای بزرگی را از روی دوش من بر می‌داشت، البته دو ماه آخر همه آزمون‌ها رو کامل بررسی کردم. برنامه‌ام منعطف بود و فقط سعی می‌‌کردم در بازه دو هفته خودم را به آنچه مدنظرم بود برسانم.

خیر مشاور تحصیلی نداشتم.

۸. در سال کنکور با چه چالش‌هایی مواجه شدید و چگونه این موانع را سپری کردید؟

چالش‌های اصلی من در مسیر، بیشتر برمی‌گشت به درونیاتم که مواجهه با آنها به شدت سال پربار و فوق‌العاده ای برایم ساخت. همان اراده کردن، مدیریت تنش‌هایی که در این سال وجود داشت، علاقه‌ام به کتاب غیر‌درسی خواندن، جام جهانی و…. ولی این بازی کردن با چالش‌هایی که از بیرون یا درون باهاشون دست و پنجه نرم می‌‌کنید اگر آگاهانه و با دید مسئله بهش نگاه کنید قطعا هم به نتیجه خوبی در کنکور می‌‌رسید و هم شخصیت متفاوت‌تری را می‌توانید برای خودتان رقم بزنید. راهکارم برای عبور از این چالش‌ها، تفکر و نشستن و با خود صحبت کردن هست.

۹. کار یا فعالیت جانبی هم علاوه بر درس خوندن داشتید؟ و نحوه مدیریتتون چجوری بود؟

. خیر، تمام سالی که گذشت برای من یک مسیر برای رقم زدن این اتفاق بود و همه‌اش را در یک ظرف می‌بینم .

۱۰. اگه مجدد برمی‌گشتید به زمان کنکورتون با توجه به تجربه الانتون کدوم کارتون رو اصلاح و کدوم کار رو تکرار می‌کردین؟

از این حالتی که گذشت با تمام بالا پایین‌هایش راضی ام و باور دارم این بهترین حالتی بود که می‌تونست اتفاق بیوفته با توجه به اینکه آینده برای هیچکس قابل پیش‌بینی نیست. پس گذشته‌ای که گذشت برایم حل شده است اما اگر بخواهم در آینده از این تجربه استفاده کنم قطعا در مسیر، بیشتر به اتفاقات و حال و هوایی که در همچین دورانی می‌گذرانم دقت می‌کنم و همه‌اش را ثبت می‌‌کنم. امیدوارم بتوانید نهایت تلاشتان را در مسیر بگذارید و در عین حال به زندگی و نتایج، اجازه جریان بدید.

۱۱. چه افرادی یا عواملی در موفقیت شما موثر بودند؟

از خانواده ارزشمندم بخصوص پدر و مادرم که در این مدت کنارم بودن تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم قدردان این همراهی‌شان باشم و ویژه از خودم تشکر می‌کنم که خودش را بهم ثابت کرد و خب از تک تک اتفاق‌ها و آدم‌ها که زحمت بالا پایین بردن زندگی‌ام را داشتند و نگذاشتند طعم یکنواختی را حس کنم نیز ممنونم .

۱۲. توصیه اصلیتون به بچه‌هایی که امسال کنکوری هستند چیست؟

با خودتان دوست باشید و سعی کنید با شناختی که از خودتان پیدا می‌‌کنید به اندازه آن، با خودتان حرف بزنید، معنا و دلیل بچینید و تلاش کنید چون اگر به باور واقعی نسبت به خودتان و چیزی که می‌‌خواهید برسید چیزی جلودار شما نیست اینجاست که راحت هزینه می‌‌کنید، راحت مشاوره می‌‌گیرید، راحت با تمام وجود تلاش می‌‌کنید و راحت موسسه گام را انتخاب می‌کنید برای دست‌یابی به رتبه برتر شدن.

حس می‌کنم چشمه بی‌ارادگی‌مان، کم آوردنمان و هر حس منفی‌ای که در دوران کنکور تجربه می‌‌کنیم از همین ابهام واسه قبول شدن و نشدن هست.

موفق باشید.